Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Incorporación das tecnoloxías dixitais nos procesos de aprendizaxe, na natureza interdisciplinaria propia da tecnoloxía.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real. En concreto co ODS4  (educación de calidade) potenciando a adquisición de coñecementos teóricos e prácticos precisos para promover o desenvolvemento sostible e o ODS10 (redución das desigualdades), en relación coa redución das desigualdades, independentemente da idade ou calquera outra circunstancia persoal.
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible ou o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Na programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO, este REA contextualízase na segunda unidade didáctica "Utilización das TIC no proceso tecnolóxico". Atópase no inicio do desenvolvemento do currículo para que o alumnado adquira as habilidades, destrezas e coñecementos necesarios no manexo das Tecnoloxías da Información e a Comunicación e poder aplicalas nas seguintes unidades didácticas nas diferentes fases do proceso tecnolóxico.

O recurso englóbase no  bloque de contido 5 de documentación e comunicación dixital, onde en conxunto con outros criterios de aprendizaxe traballados en outras unidades, o alumnado aprenderá a elaborar a documentación dos proxectos técnicos levados a cabo no taller. 

Contidos Bloque da materia
  • Dispositivos dixitais. Elementos do hardware e do software. Identificación e resolución de problemas técnicos sinxelos.
  • Ferramentas e plataformas de aprendizaxe: configuración, mantemento e uso crítico.
  • Ferramentas de edición e creación de contidos: instalación, configuración e uso responsable.
  • Propiedade intelectual e etiqueta dixital.
  • Técnicas de tratamento, organización e almacenamento seguro da información. Copias de seguridade.
  • Seguridade na rede: riscos, ameazas e ataques.
  • Medidas de protección de datos e información. Benestar dixital: prácticas seguras e riscos (ciberacoso, sextorsión, vulneración da propia imaxe e da intimidade, acceso a contidos inadecuados, adiccións...).
Bloque 5

Débese ter claro que o desenvolvemento deste bloque da materia non pode entenderse de maneira illada, senón que o seu tratamento debe ser integral. Isto implica unha transferencia de coñecementos, destrezas e actitudes doutras disciplinas que quedan recollidos nestes bloques interrelacionados, que se presentan diferenciados entre si co obxectivo de darlles unha especial relevancia á resolución de problemas, á dixitalización e a seguridade no manexo de dispositivos dixitais debendo desenvolverse vinculados.

Deste xeito, este recurso trátase de xeito transversal nos cinco bloques, centrándose con especial intensidade nos seguintes obxectivos da materia:

Obxectivo Descrición
OBX 6 Comprender os fundamentos do funcionamento dos dispositivos e aplicacións habituais da súa contorna dixital de aprendizaxe, analizando os seus compoñentes e funcións e axustándoos ás súas necesidades para facer un uso máis eficiente e seguro destes e para detectar e resolver problemas técnicos sinxelos.

A continuación, inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia Plurilingüe (CP) CP2
Competencia dixital (CD) CD2, CD4, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA4, CPSAA5

Feito con eXeLearning (Nova xanela)