Na programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO, este REA contextualízase na segunda unidade didáctica "Utilización das TIC no proceso tecnolóxico". Atópase no inicio do desenvolvemento do currículo para que o alumnado adquira as habilidades, destrezas e coñecementos necesarios no manexo das Tecnoloxías da Información e a Comunicación e poder aplicalas nas seguintes unidades didácticas nas diferentes fases do proceso tecnolóxico.
O recurso englóbase no bloque de contido 5 de documentación e comunicación dixital, onde en conxunto con outros criterios de aprendizaxe traballados en outras unidades, o alumnado aprenderá a elaborar a documentación dos proxectos técnicos levados a cabo no taller.
| Contidos |
Bloque da materia |
- Dispositivos dixitais. Elementos do hardware e do software. Identificación e resolución de problemas técnicos sinxelos.
- Ferramentas e plataformas de aprendizaxe: configuración, mantemento e uso crítico.
- Ferramentas de edición e creación de contidos: instalación, configuración e uso responsable.
- Propiedade intelectual e etiqueta dixital.
- Técnicas de tratamento, organización e almacenamento seguro da información. Copias de seguridade.
- Seguridade na rede: riscos, ameazas e ataques.
- Medidas de protección de datos e información. Benestar dixital: prácticas seguras e riscos (ciberacoso, sextorsión, vulneración da propia imaxe e da intimidade, acceso a contidos inadecuados, adiccións...).
|
Bloque 5 |
Débese ter claro que o desenvolvemento deste bloque da materia non pode entenderse de maneira illada, senón que o seu tratamento debe ser integral. Isto implica unha transferencia de coñecementos, destrezas e actitudes doutras disciplinas que quedan recollidos nestes bloques interrelacionados, que se presentan diferenciados entre si co obxectivo de darlles unha especial relevancia á resolución de problemas, á dixitalización e a seguridade no manexo de dispositivos dixitais debendo desenvolverse vinculados.
Deste xeito, este recurso trátase de xeito transversal nos cinco bloques, centrándose con especial intensidade nos seguintes obxectivos da materia:
| Obxectivo |
Descrición |
| OBX 6 |
Comprender os fundamentos do funcionamento dos dispositivos e aplicacións habituais da súa contorna dixital de aprendizaxe, analizando os seus compoñentes e funcións e axustándoos ás súas necesidades para facer un uso máis eficiente e seguro destes e para detectar e resolver problemas técnicos sinxelos. |
A continuación, inclúense os descritores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso:
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia Plurilingüe (CP) |
CP2 |
| Competencia dixital (CD) |
CD2, CD4, CD5 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA4, CPSAA5 |