Saltar navegación

Normas de escritura

A escritura musical

Para escribir música hai algunhas normas referidas, sobre todo, a colocación ou dirección das notas ou elementos que as acompañan.

Plicas

Unha voz

As plicas teñen que estar dentro do pentagrama, é dicir, ata o DO (na clave de sol) ou MI (na clave de fa)  a plica é cara arriba e a partir de aí cara abaixo. 

notas con plicas

Dúas voces

Se hai dúas voces no mesmo pentagrama, a voz superior leva as plicas cara arriba mentres que a inferior cara abaixo. 

dúas voces con plicas 

Se as voces están en distintos pentagramas aplícase a mesma norma que se fose a unha voz.

dúas voces en dous pentagramas 

Barrado

O máis habitual é que a agrupación de figuras no compás atenda aos pulsos para facilitar a comprensión da partitura. Pero non sempre se respecta, sobre todo, a partir do s. XX. 

síncope, corchea e semicorchea, corcheas----- síncope e todo xunto menos a última corchea


Na música vocal por cada sílaba escríbese unha figura independiente. Se hai unha sílaba para varias notas, escríbense xuntas e ligadas.

escoita o audio (todas as corcheas separadas menos ao final)  

Acordes

Os acordes de 2 ou máis notas respectan a norma das plicas a unha voz (se as notas que conforman o acorde non superan a nota la, cara arriba). Todas as notas do acorde colócanse ao mesmo lado.

escoita o audio


No caso de que o acorde teña un intervalo de 2ª, a plica colócase entre as dúas notas, e o resto das notas no mesmo lugar que a primeira do intervalo. 

escoita o audio 

Alteracións

Colócanse na mesma liña ou espazo que a nota á que acompañan.

escoita o audio


Se un acorde ten varias alteracións, colócanse na mesma orde que as notas

Silencios

Cando casi todo o compás está en silencio: 

-Se comeza pola nota, os silencios van de menor a maior. unha semicorchea, silencio de semicorchea, dous silencios de corchea, un de negra con puntiño e un de branca con puntiño

-Se comeza en silencio, van de maior a menor ata chegar a nota. silencio de branca con puntiño, un de negra con puntiño, dous de corchea e un de semicorhcea e unha semicorchea


Cando o comezo é acéfalo, hai que escribir os silencios se o número de notas é superior ao número de silencios.

con silencios escritos e sen eles
Cando o comezo é anacrúsico, e hai repetición, o último compás ten que estar incompleto para facer un entre os dous.

escoita o audio

Puntiños

Sempre se escriben nos espazos, nunca nas liñas. 

escoita o audio



Se vos fixades, se a nota está fora do pentagrama, o puntiño tamén vai no espazo superior, nunca ao lado da nota.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)