Orientacións e recomendacións de uso
Recomendacións para o aproveitamento deste recurso na aula:
Recursos materiais necesarios
Ademais do equipamento informático, é recomendable contar con diferentes instrumentos de medida: regras, básculas...
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Coas actividades grupais preténdese que o alumnado traballe de forma cooperativa e colaborativa. Con isto aprenderán a coordinarse na realización de tarefas e aumentar a súa autonomía persoal. Búscase que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”.
Produtos finais
O produto final consiste na elaboración dun roteiro por unha provincia galega.
Para acadar o reto, o alumnado deberá seguir os seguintes pasos:
1. Elixir a provincia e investigar nela lugares para visitar. Cada grupo traballará sobre unha provincia galega: A Coruña, Lugo, Ourense ou Pontevedra. O obxectivo será investigar lugares para visitar da provincia e elixir algo importante ou destacado (un monumento, unha lenda etc.)/ etc.) que deba ser parte do itinerario da excursión. Na fase 2.1. hai unha ficha de axuda para recoller os datos.
2. Crear o roteiro. Unha vez que teñan claro os sitios para visitar dentro da provincia, deben deseñar un roteiro ordenado. Nel estarán as paradas e o motivo (ver un mosteiro, un miradoiro...), o tempo de estancia e as distancias.
Para iso teñen un formato de presentación na fase 4.
Este reto non só axudará a coñecer mellor Galicia, senón que tamén permitirá desenvolver habilidades como a investigación, o traballo en equipo e a expresión oral.
3. Expoñer o roteiro. Na fase 5, farán unha exposición do roteiro. Mostrarán o percorrido deseñado, explicarán as paradas elixidas e xustificarán as decisións (distancias, tempos de viaxe, lugares de interese etc.)/ etc.).
Enfoque multinivel do reto
A diferenza de dificultade ao desenvolver o reto atópase na cantidade de lugares a visitar.
Preténdese que sexan entre 3 e 6, con diferentes niveis de concreción en cada un deles.
De xeito que, poden facerse só distancias e tempos, ou tamén engadir outras magnitudes como: altura do lugar, temperaturas...