Orientacións e recomendacións de uso
Recursos materiais necesarios
Os recursos materiais necesarios para que o alumnado desenvolva con éxito a proposta didáctica son:
- O caderno de aprendizaxe, en formato físico ou dixital.
- Un dispositivo electrónico onde poder utilizar aplicacións de ofimática para buscar información, visualizar imaxes e realizar as actividades propostas no REA.
- Para o reto final, dependendo da opción escollida: material de papelería (pegamento, cartolina, rotuladores, pinturas, etc.), un ordenador que permita a edición de son e vídeo.
Non se require material específico ou especializado para a realización de ningunha das actividades e todos os medios deberían estar dispoñibles en calquera tipo de centro educativo.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Para as actividades relacionadas co reto final, o alumnado dividirase en grupos, cada un encargado dunha actividade específica.
Recoméndase un reparto equilibrado, tanto en número como nas capacidades do propio alumnado, para evitar descompensacións á hora de realizar as actividades e da carga de traballo dentro do propio grupo.
Será o profesor ou profesora o encargado de distribuír o alumnado nos grupos.
Para a posta en común dos resultados das actividades, recoméndase facelo a través do grupo-clase, se ben é posible facelo a través de grupos máis pequenos.
Produtos finais
O produto final deste REA consiste na elaboración de:
- Unha presentación onde se amosen as principais características dos pobos xermánicos que se instalaron no territorio do Imperio Romano de Occidente.
- Gravación dun podcast “bárbaro” onde se recollan as características dos pobos xermánicos, pero dende a primeira persoa! O alumnado Debe meterse na pel dun membro deses pobos que chegaron ao territorio romano e contar como foi a experiencia dende Xermania ata a Gallaecia.
- Gravación dunha animación coa técnica de stop motion sobre os diferentes aspectos dos pobos bárbaros.
Enfoque multinivel do reto
As actividades do REA contemplan diferentes niveis de dificultade para o alumnado. Do mesmo xeito, o reto final propón tres modalidades alternativas para escoller, dependendo do nivel de dificultade.