Este REA está baseado na programación didáctica que PROENS propón para a materia de Xeografía e Historia de 1º de E.S.O.
O material recolle contidos dos tres bloques, en concreto os da unidade 11: Os pobos bárbaros.
| Contidos |
Bloque da materia |
- Tecnoloxías da información. Manexo e utilización de dispositivos, aplicacións informáticas e plataformas dixitais. Procura, tratamento da información e elaboración de coñecemento.
|
Bloque 1 |
- Violencia e conflitos armados. O crecemento dos exércitos e a evolución do armamento desde os hoplitas. Os civís durante as guerras.
- Complexidade social e nacemento da autoridade. Desigualdade social e disputa polo poder na Prehistoria e a Antigüidade. O caso galego desde a sociedade castrexa ao reino suevo.
- As persoas invisibilizadas da historia: mulleres, escravos e estranxeiros. Marxinación, segregación, control e submisión na historia da humanidade. Personaxes femininos na historia. A resistencia á opresión.
- As raíces clásicas da cultura occidental. A construción das identidades culturais, da idea de Europa, e do eurocentrismo, a través do pensamento e da arte. A influencia das civilizacións xudía e islámica na cultura europea.
- A transformación humana do territorio e a distribución desigual dos recursos e do traballo. Evolución dos sistemas económicos, dos ciclos demográficos, dos modos de vida e dos modelos de organización social. A loita pola supervivencia e o status social na Prehistoria e na Antigüidade.
- España e Galicia no tempo e a súa conexión cos grandes procesos da historia da humanidade. O legado histórico e o acervo cultural na formación das identidades colectivas.
|
Bloque 2 |
- Alteridade: respecto e aceptación «do outro». Comportamentos non discriminatorios e contrarios a calquera actitude diferenciadora e segregadora.
|
Bloque 3 |
Obxectivos da materia traballados especificamente no REA
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX1 |
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos. |
| OBX2 |
Indagar, argumentar e elaborar produtos propios sobre problemas xeográficos, históricos e sociais que resulten relevantes na actualidade, desde o local ao global, para desenvolver un pensamento crítico, respectuoso coas diferenzas, que contribúa á construción da propia identidade e a enriquecer o acervo común. |
| OBX3 |
Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable. |
| OBX6 |
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural na que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e a inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade. |
Competencias clave e os descritores operativos traballados
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia Plurilingüe (CP) |
|
| Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) |
STEM3, STEM4, STEM5 |
| Competencia dixital (CD) |
CD1, CD2 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA3 |
| Competencia en comunicación lingüística (CCL) |
CCL1, CCL2, CCL3, CCL5 |
| Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) |
CCEC1, CCEC3 |
| Competencia cidadá (CC) |
CC1, CC2, CC3, CC4 |
| Competencia emprendedora (CE) |
CE1, CE3 |