Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Esta unidade está pensada para realizar en 8 sesións e, segundo a programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Xeografía e Historia" de 1º de ESO,  englóbase no  terceiro trimestre.

A continuación inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:

Fase Seccións Para que? Temporalización

1. Un momento de grandes cambios

  • Unha situación moi actual
  • A grandes trazos
  • Un reto de grupo

Sesión de motivación e presentación da tarefa.

1 sesión

2. Repasando o que xa sabemos

  • A que lle chamamos Idade Media?

Sesión de repaso de coñecementos previos.

3. Os pobos xermánicos e a caída do Imperio Romano.

3.1 Caída do Imperio romano e situación xeográfica dos pobos xermánicos.

  • A división do Imperio Romano
  • As migracións cara o sur dos pobos xermánicos

3.2 Concepto de "bárbaro"

  • Quen eran estes bárbaros?
  • Traballamos coas fontes: Tácito
  • Invasións bárbaras vs. Migracións dos séculos IV-V

3.3 A Península Ibérica nos séculos IV-V

  • Os pobos xermánicos na Península: suevos, vándalos e alanos
  • Traballo coas fontes: o Cronicón de Hidacio
  • Paganismo, arrianismo e cristianismo

3.4 Os inicios da Idade Media: o Reino Suevo de Galicia

  • O primeiro reino medieval de Europa
  • Pegadas materiais do Reino Suevo

Sesións adicadas a ensinanza e asimilación dos contidos. Búscase que o alumnado participe de xeito activo no proceso de ensino-aprendizaxe e a reflexión consciente, especialmente para relacionar os contidos partindo dunha visión local ata o global.

Inclúe actividades interactivas multinivel deseñadas para facilitar a comprensión dos contidos introducidos e preparar o alumnado para a resolución do reto formulado na situación de aprendizaxe.

4 sesións

4. A polo reto!

Reto final

Sesións adicadas á realización do reto final na modalidade que escolla o alumnado. Preténdese que este reto sexa unha plasmación de todo o aprendido durante a unidade e que o alumnado sexa capaz de sintetizar de xeito coherente, claro e eficaz os coñecementos adquiridos.

2 sesións

5. Conclusión

Sesión de reflexión e autoavaliación do proceso de ensino-aprendizaxe.

1 sesión

Feito con eXeLearning (Nova xanela)