Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia "Lingua Galega e Literatura" de 6º de Primaria:

  • Desenvolvemento da Competencia Lingüística do alumnado en galego.
  • A necesidade de preparar ao alumnado para entender, elaborar e producir calquera tipo de mensaxe, no contexto da profusión os medios de comunicación e das tecnoloxías da información e da de comunicación.
  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Contribuír na consecución dos ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible).
  • Fomentar no alumnado a defensa dos dereitos humanos e a convivencia igualitaria, inclusiva, pacífica e democrática.
  • Recoñecer a diversidade e variedades lingüísticas da contorna, de Galicia e de España, para favorecer actitudes de respecto cara á diversidade étnica e cultural, combater prexuízos e estereotipos lingüísticos.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA "Ei, saio na tele!", en relación coa programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia de "Lingua Galega e Literatura" de 6º de Primaria, contextualízase nas unidades didácticas 8 (Son periodista) e 9 (Comunicámonos). Pola súa situación, despois de traballar o resto de bloques do currículo, pretende tamén que o alumnado integre o aprendido nas unidades previas da programación anual.

O recurso englóbase fundamentalmente nos bloques de contido 2. Comunicación oral, 3. Comunicación escrita, 4. Alfabetización mediática e informacional e 6. Reflexións sobre a lingua e os seus usos nos que se traballa a expresión e comprensión oral e escrita a través de diferentes formatos que inclúen as tecnoloxías da información e a comunicación. Complétanse os contidos cunha breve reflexión sobre os usos da lingua.

Os contidos da materia que se recollen neste REA son:

Contidos Bloque da materia
  •  Xéneros discursivos. Construción do pensamento crítico a través da lingua para evitar a discriminación.
  • Comprensión e expresión de mensaxes verbais e non verbais.
  • Procesos: comprensión oral. Estratexias de identificación e interpretación e do sentido global, da información relevante e da integración da
    información explícita e a realización de inferencias para superar o sentido literal de textos sociais orais e multimodais.
  • Procesos: comprensión oral. Utilización dos medios de comunicación social textuais e multimodais como forma de aprendizaxe a través da lingua: prensa, radio, Internet...
  • Procesos: produción oral. Construción, comunicación e valoración crítica de coñecemento mediante a planificación e produción relativamente autónoma de textos orais e multimodais.
  • Procesos: produción oral. Elaboración de textos orais axeitados ao nivel, con utilización correcta dos elementos da prosodia e non verbais, empregando unha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas.
  • Procesos: interacción oral. Estratexias de escoita activa, asertividade e proposta de solución creativa para a resolución dialogada de conflitos, utilizando unha linguaxe oral non discriminatoria e rexeitando a discriminación polo uso do galego como lingua de comunicación e tendo en conta a perspectiva de xénero.
  • Intención comunicativa e claves da tipoloxía textual básica: narración, descrición, diálogo, exposición e argumentación. 
Bloque 2
  • Procesos: comprensión lectora. Valoración da lectura, en lingua galega, como medio para ampliar o vocabulario e consolidar a ortografía correcta.
  • Procesos: comprensión lectora. Estratexias para identificar usos discriminatorios da linguaxe verbal e icónica en textos escritos.
  • Procesos: comprensión lectora. Uso da biblioteca para a lectura dos libros propostos, na procura de información e utilización desta como fonte de
    información e lecer.
  • Procesos: comprensión lectora. Estratexias de identificación e valoración do sentido global do texto, de integración da información explícita e de realización de inferencias para superar o sentido literal de textos en fontes documentais diversas en procesos de comprensión e produción de textos escritos en lingua galega.
  • Procesos: produción oral. Construción, comunicación e valoración crítica de coñecemento mediante a planificación e produción relativamente autónoma de textos orais e multimodais.
  • Procesos: produción oral. Participación activa en situacións de comunicación, espontáneas e dirixidas, utilizando un discurso coherente, ordenado e lóxico, construíndo o discurso de acordo coas necesidades comunicativas de cada situación, valorando as normas que rexen a interacción oral e mobilizando a empatía na escoita e na expresión para transmitir necesidades, vivencias e emocións propias e alleas.
  • Procesos: interacción oral. Estratexias para a utilización da linguaxe oral como instrumento de comunicación e aprendizaxe: escoitar, recoller datos, preguntar, exposición de ideas e para a identificación e interpretación do sentido global do texto e de integración da información explícita de textos orais e multimodais sinxelos e a realización de inferencias para superar o seu sentido literal.
  • Procesos: produción escrita. Utilización das tecnoloxías da información e da comunicación de modo eficiente e responsable para elaborar e presentar as súas producións, adoptando hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable.
  • Procesos: produción escrita. Estratexias elementais para o uso autónomo de dicionarios, en distintos soportes.
  • Procesos: produción escrita. Uso dunha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas.
  • Procedementos elementais de adquisición e enriquecemento de vocabulario galego a través dos textos.
Bloque 3
  • Comprensión e expresión de mensaxes verbais e non verbais.
Bloque 4
  • Xéneros discursivos. Elementos básicos de contido en textos orais (tema, fórmulas fixas, léxico, inferencias de información).
  • Procesos: comprensión lectora. Elementos gráficos, textuais e paratextuais relativamente complexos que favorecen a comprensión antes, durante e despois da experiencia lectora.
  • Procesos: produción escrita. Recoñecemento das distintas clases de palabras e características do seu uso en situacións concretas de comunicación (substantivo, verbo, adxectivo, preposición, adverbio, pronomes e artigos) e utilización das regras ortográficas e de puntuación.
  • Procesos: produción escrita. Estratexias de revisión e modificación de textos para mellorar a súa comprensión a través do uso de recursos lingüísticos apropiados.
  • Procesos: produción escrita. Elementos gráficos e paratextuais que faciliten a organización e comprensión do texto.
  • Procesos: produción escrita. Elementos gráficos e paratextuais que faciliten a organización e comprensión do texto.
  • Os signos de puntuación como mecanismos para organizar o texto escrito e para expresar a intención
    comunicativa.
  • Recoñecemento das distintas clases de palabras e características do seu uso en situacións concretas de
    comunicación (substantivo, verbo, adxectivo, preposición, adverbio, pronomes e artigos) e utilización das regras
    ortográficas e de puntuación.
Bloque 6

Os obxectivos da materia que se traballan neste REA son os que seguen:

Obxectivos Descrición
OBX 3

Producir textos orais e multimodais con coherencia, claridade e rexistro adecuados para expresar ideas, sentimentos e conceptos; construír coñecemento; establecer vínculos persoais; e participar con autonomía e unha actitude cooperativa e empática en interaccións orais variadas.

OBX 4

Comprender e interpretar textos escritos e multimodais, recoñecendo o sentido global, as ideas principais e a información explícita e implícita, e realizando con axuda reflexións elementais sobre aspectos formais e de contido, para adquirir e construír coñecemento e para responder a necesidades e intereses comunicativos diversos.

OBX 5

Producir textos escritos e multimodais, con corrección gramatical e ortográfica básicas, seriando correctamente os contidos e aplicando estratexias elementais de planificación, textualización, redacción, revisión e edición para construír coñecemento e para dar resposta a demandas comunicativas concretas.

OBX 6

Buscar, seleccionar e contrastar información procedente de dúas ou máis fontes, de forma planificada e co debido acompañamento, avaliando a súa fiabilidade e recoñecendo algúns riscos de manipulación e desinformación, para transformala en coñecemento e para comunicala de maneira creativa, adoptando un punto de vista persoal e respectuoso coa propiedade intelectual.

OBX 9

Reflexionar de forma guiada sobre a linguaxe a partir de procesos de produción e comprensión de textos en contextos significativos, utilizando a terminoloxía elemental adecuada para iniciarse no desenvolvemento da conciencia lingüística e para mellorar as destrezas de produción e comprensión oral e escrita.

OBX 10

Pór as propias prácticas comunicativas ao servizo da convivencia democrática utilizando unha linguaxe non discriminatoria e detectando e rexeitando os abusos de poder a través da palabra para favorecer un uso non só eficaz senón tamén ético da linguaxe.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave que marca a normativa vixente e que son traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL 2, CCL3, CCL5
Competencia plurilingüe (CP) CP2, CP3
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) STEM1, STEM2
Competencia dixital (CD) CD1, CD2, CD3, CD4
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
Competencia cidadá (CC) CC1, CC2, CC3
Competencia emprendedora (CE) CE1, CE3

Feito con eXeLearning (Nova xanela)