Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen as unidades didácticas 8 e 9 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados e tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
|
Unidade didáctica |
Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|---|
| 8 | CA2.7 - Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e a discriminación polo uso da lingua galega, e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. |
Recoñece elementos de linguaxe discriminatoria nun texto escrito nun xornal redactándoo de maneira alternativa. |
PE | 8 | 10 |
| CA3.7 - Elaborar textos escritos e multimodais coherentes, en distintos soportes, integrando recursos gráficos ou paratextuais que faciliten a comprensión do sentido global e da información relevante. | Redacta empregando un procesador de textos o resumo dun debate, expresando as opinións enfrontadas e a conclusión final. | PE | 8 | 10 | |
| CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. | Redacta un texto no que presenta un problema social, expresando a súa propia opinión e amosando respecto pola diversidade. | PE | 8 | 10 | |
| CA6.5 - Mellorar os textos propios e alleos na súa comprensión mediante o uso autónomo de dicionarios impresos ou dixitais. | Reelabora para facer máis comprensible e con axuda do dicionario, textos propostos extraídos de informacións de carácter técnico. | PE | 8 | 10 | |
| CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Corrixe textos breves para evitar unha linguaxe discriminatoria desde a perspectiva de xénero e empregando unha correcta ortografía. | PE | 8 | 10 | |
| CA2.2 - Utilizar de xeito efectivo a linguaxe oral: escoitar con atención, recoller datos, preguntar, repreguntar, interpretar e un vocabulario adecuado ao nivel. |
Escoita as opinións do resto de persoas no debate, argumentando a súa propia opinión en función daquelas. | TI | 8 | 10 | |
| CA2.4 - Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. | Asimila parte das opinións alleas na súa propia argumentación. | TI | 8 | 10 | |
| CA2.8 - Mobilizar, coa planificación e acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos, propondo solucións creativas. |
Demostra a capacidade de consensuar solucións en situacións de conflito. | TI | 8 | 10 | |
| CA3.8 - Utilizar as bibliotecas da aula e do centro e as virtuais, cada vez con máis autonomía, comprendendo como se organizan e colaborando no seu coidado e mellora e interesarse por manter e ampliar unha biblioteca propia, tanto física como virtual, con textos variados da literatura galega. |
Localiza a información necesaria na biblioteca e en internet para documentarse sobre algunha persoa coa intención de entrevistala. |
TI | 8 | 10 | |
| CA3.11 - Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e identificar os abusos de poder a través da palabra a partir da reflexión individual e grupal sobre os aspectos básicos, verbais e non verbais, da comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. |
Identifica no mundo da publicidade gráfica situacións que presentan prexuízos e discriminatorias desde a perspectiva de xénero. |
TI | 8 | 10 | |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | |||||
|
Unidade didáctica |
Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|---|
| 9 | CA2.7 - Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios e a discriminación polo uso da lingua galega, e os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal acompañada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha perspectiva de xénero. |
Localiza en grupo usos discriminatorios da linguaxe nun xornal. | TI | 9 | 15 |
| CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. | Redacta un texto argumentativo expresando a súa opinión sobre un texto de prensa proposto. |
PE | 9 | 18 | |
| CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. |
Elabora conclusións sobre un artigo de opinión en prensa empregando un vocabulario e unha ortografía correctos. | PE | 9 | 18 | |
| CA3.3 - Utilizar estratexias para a comprensión de textos de diversa índole en lingua galega, identificando palabras clave e anticipando hipóteses. | Redacta o resumo de noticias aparecidas nunha sección de xornal dixital. | PE | 9 | 18 | |
| CA2.6 - Valorar os medios de comunicación social como instrumento de aprendizaxe e de acceso a informacións e experiencias doutras persoas. | Demostra o hábito de consultar a información da actualidade a través dos medios de comunicación social. |
TI | 9 | 15 | |
| CA4.4 - Adoptar hábitos de uso crítico, seguro, sustentable e saudable no uso das tecnoloxías dixitais da Información e da comunicación para a procura e tratamento da información de modo eficiente e responsable. | Recoñece e utiliza recursos de internet seguros para a procura de información aplicando medidas básicas de seguridade para protexer a súa privacidade. | TI | 9 | 15 | |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | |||||