Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada na unidade 6 de Lingua Galega e Literatura para 6° de Educación Primaria que se poden descargar da aplicación PROENS. Os eixes principais son:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación.
  • Desenvolvemento da conciencia de lingua e da diversidade lingüística da contorna.
  • Incorporación de estratexias relacionadas coa fala, a escoita, a lectura e a escritura.
  • Aplicar mecanismos para a transformación da información en coñecemento.
  • Colaboración na consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS) e á súa conexión co mundo real.
    1. En concreto con ODS5 (igualdade de xénero) vencellado coa meta 5.1, Poñer fin a todas as formas de discriminación contra as mulleres e nenas en todo o mundo. Tamén coa meta 5.5,  asegurar a participación plena e efectiva das mulleres e a igualdade de oportunidades de liderado a todos os niveis decisorios na vida política, económica e pública.
    2. Co ODS16 (redución das desigualdades) e máis concretamente coa meta 16.7, garantir a adopción en todos os niveis de decisións inclusivas, participativas e representativas que respondan ás necesidades
    3. Co ODS17 (alianzas para lograr os obxectivos) facendo fincapé na meta 17 tecnoloxía  que entre outros aspectos, promove o uso de tecnoloxías ecoloxicamente racionais conectado co reto 2 que avoga polo correcto uso dos equipamentos EDIXGAL.
    4. O reto ademais posibilita que o alumnado afonde tamén noutros ODS. En función da temática escollida para os diferentes tipos de texto, con axuda do profesorado, poderíase vencellar o seu xornal con algún dos ODS.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA, correspóndese coa unidade didáctica 6 (Como son?), da aplicación PROENS para a materia de Lingua Galega e Literatura de 6º de Educación Primaria. 

O recurso aborda os contidos presentes no bloque 2: Comunicación oral; no bloque 3: Comunicación escrita, no e no bloque 6: Reflexión sobre a lingua e os seus usos no marco de proposta de produción e comprensión de textos orais, escritos ou multimodais.

Os contidos da materia que se recollen neste REA son:

Contidos Bloque da materia

  • Procesos: interacción oral: Estratexias para a utilización da linguaxe oral como instrumento de comunicación e aprendizaxe: escoitar, recoller datos, preguntar, exposición de ideas e para a identificación e interpretación do sentido global do texto e de integración da información explícita de textos orais e multimodais sinxelos.
  • Procesos: interacción oral: Participación activa en situacións de comunicación, espontáneas e dirixidas, utilizando un discurso coherente, ordenado e lóxico, construíndo o discurso de acordo coas necesidades comunicativas de cada situación, valorando as normas que rexen a interacción oral, e mobilizando a empatía na escoita e na expresión para transmitir necesidades, vivencias e emocións propias e alleas.
Bloque 2
  • Xéneros discursivos: Estratexias para a adquisición de destrezas sobre xéneros discursivos propios do ámbito persoal, social e educativo. Contido e forma. Redes sociais e os seus riscos.
  • Xéneros discursivos: Construción do pensamento crítico a través da lingua para evitar a discriminación.
  • Procesos: produción escrita: Elementos gráficos e paratextuais que faciliten a organización e comprensión do texto.
  • Procesos: produción escrita: Valoración da propia produción escrita, así como a produción escrita dos seus compañeiros e compañeiras.
Bloque 3

  • Modalidades oracionais en relación coa intención comunicativa.
  • Estratexias para o establecemento de xeneralizacións sobre aspectos lingüísticos elementais na estrutura do galego, prestando especial atención ao valor expresivo dos determinantes e ás relacións fundamentais entre os esquemas semántico e sintáctico da oración simple, a partir de metalinguaxe específica elemental.
  • Mecanismos léxicos elementais para a adquisición de vocabulario a través da formación de palabras e enunciados.
  • Estratexias de revisión e modificación de textos para mellorar a súa comprensión a través do uso de recursos lingüísticos apropiados.
Bloque 6

Os obxectivos da materia que se traballan neste REA son os que seguen:

Obxectivos Descrición
OBX 3 Producir textos orais e multimodais con coherencia, claridade e rexistro adecuados para expresar ideas, sentimentos e conceptos; construír coñecemento; establecer vínculos persoais; e participar con autonomía e unha actitude cooperativa e empática en interaccións orais variadas
OBX 5 Producir textos escritos e multimodais, con corrección gramatical e ortográfica básicas, seriando correctamente os contidos e aplicando estratexias elementais de planificación, textualización, redacción, revisión e edición para construír coñecemento e para dar resposta a demandas comunicativas concretas.
OBX 9 Reflexionar de forma guiada sobre a linguaxe a partir de procesos de produción e comprensión de textos en contextos significativos, utilizando a terminoloxía elemental adecuada para iniciarse no desenvolvemento da conciencia lingüística e para mellorar as destrezas de produción e comprensión oral e escrita.
OBX 10 Pór as propias prácticas comunicativas ao servizo da convivencia democrática utilizando unha linguaxe non discriminatoria e detectando e rexeitando os abusos de poder a través da palabra para favorecer un uso non só eficaz senón tamén ético da linguaxe.

A continuación inclúense os descritores das competencias clave que marca a normativa vixente e que son traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL 2, CCL3, CCL5
Competencia plurilingüe (CP) CP2, CP3
Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM) STEM1, STEM2
Competencia dixital (CD) CD2, CD3
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA5
Competencia cidadá (CC) CC1, CC2, CC3
Competencia emprendedora (CE) CE1

Feito con eXeLearning (Nova xanela)