Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 6 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)

CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir das experiencias e interaccións orais próximas.

Comunica ao resto de persoas as súas emocións empregando un vocabulario axeitado.

Táboa de indicadores

UD 6

 12

CA3.6. Producir textos escritos e multimodais coherentes e adecuados de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición.

Defínese nun texto escrito empregando unha linguaxe axeitada e presentando unha variedade de características.

Proba escrita

UD 6

14

CA3.9. Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita.

Redacta as súas propias vivencias utilizando unha linguaxe variada, axeitada e cunha sintaxis correcta.

Proba escrita

UD 6

12

CA3.10. Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos.

Valora as cualidades do resto de persoas amosando que non ten prexuízos de ningún tipo ou condición na lectura de textos escritos

Táboa de indicadores

UD 6

12

CA6.2. Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

Redacta e posteriormente revisa un texto de carácter descritivo con corrección gramatical, un vocabulario axeitado e unha adecuada estrutura.

Proba escrita

UD 6

13

CA6.3. Establecer xeneralizacións sobre aspectos básicos do funcionamento da lingua galega de maneira progresivamente autónoma, formulando hipóteses e buscando contraexemplos, a partir da observación, comparación e transformación de palabras, enunciados e textos, nun proceso de produción ou comprensión de textos en contextos significativos.

Reelabora un texto descritivo proposto de maneira que modifique as súas características, utilice palabras diferentes e acade un resultado orixinal.

Proba escrita

UD 6

13

CA6.4. Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada.

Reelabora un texto previamente elaborado por outra alumna ou alumno para conseguir unha mellor comprensión do mesmo modificando o vocabulario, a estrutura e a ortografía

Proba escrita

UD 6

12

CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos  e diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

Revisa a ortografía dun texto presentado corrixindo os erros gramaticais que atope relacionados con b/v, h, m/n, g/j.

Proba escrita

UD 6

12

 Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a situación exacta da actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

  • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou, no seu defecto, axudan a preparar para a súa avaliación.
  • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con "Proba escrita" como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas, algo que se indica co texto "Proba escrita con retroalimentación".
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.5 - Expresarse oralmente con coherencia para
satisfacer necesidades de comunicación en
diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao
seu nivel a partir das experiencias e interaccións
orais próximas.

1. Reto 1: Xornal en formato escrito.

2. Reto 2: Xornal en formato dixital.

3. Reto 3: Revista

1. Rúbrica dos retos.

2. Rúbrica dos retos.

3. Rúbrica dos retos.

 

CA3.6 - Producir textos escritos e multimodais coherentes e adecuados de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición.

1. Traballando a gramática (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática).

2.  OPCIÓN A: Verdadeiro ou falso, ti que opinas? Escolle a opción correcta. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

3. OPCIÓN B: Navegando entre as palabras. Escolle a categoría gramatical! (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

4. OPCIÓN C: Que palabra é? Escolle a categoría gramatical. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

5. Puntuando axeitadamente. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando).

6. OPCIÓN A: Cales eran os signos? Resolve a sopa de letras. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

7. OPCIÓN B: Que sabemos sobre a puntuación? Relaciona. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

8. OPCIÓN C: Seguimos puntuando. Escolle o signo de puntuación axeitado. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

9. OPCIÓN A: Cal é a verdade? (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A narración>> Practicando a narración).

10. OPCIÓN B: Un aturullo de conto. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A narración>> Practicando a narración).

11. OPCIÓN C: A teoría que falta completa. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A narración>> Practicando a narración).

12. OPCIÓN A: Que será? Completa. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A descrición>> Practicando a descrición).

13. OPCIÓN B: Unindo correctamente. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A descrición>> Practicando a descrición).

14. OPCIÓN C: Cal é a opción? Escolle. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A descrición>> Practicando a descrición).

15. OPCIÓN A: Cal é a verdade? Escolle. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A exposición>> Practicando a exposición).

16. OPCIÓN B: Que se está a definir? Busca! (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A exposición>> Practicando a exposición).

17. OPCIÓN C: É hora de escoller o correcto. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A exposición>> Practicando a exposición).

18.OPCIÓN A: Opinión ou feito? Escolle. . (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A argumentación>> Practicando a argumentación).

19. OPCIÓN B: Menudo lío. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A argumentación>> Practicando a argumentación).

20. OPCIÓN C: Que argumentación é mellor? Escolle a que consideres! (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A argumentación>> Practicando a argumentación).

21. OPCIÓN A: Oh, no, isto está feito un fío! (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A instrución>> Practicando a instrución).

22. OPCIÓN B: Cal será a correcta? Relaciona. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A intrución>> Practicando a instrución).

23. OPCIÓN C: Pregunta de escolla múltiple. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> A intrución>> Practicando a instrución).



1. Retroalimentación.

2. Retroalimentación.

3. Retroalimentación.

4. Retroalimentación.

5. Retroalimentación.

6. Retroalimentación.

7. Retroalimentación.

8. Retroalimentación.

9. Retroalimentación.

10. Retroalimentación.

11. Retroalimentación.

12. Retroalimentación.

13. Retroalimentación.

14. Retroalimentación.

15. Retroalimentación.

16. Retroalimentación.

17. Retroalimentación.

18. Retroalimentación.

19. Retroalimentación.

20. Retroalimentación.

21. Retroalimentación.

22. Retroalimentación.

23. Retroalimentación.

CA3.9 - Acadar as destrezas e competencias lingüísticas a través do uso da lingua escrita.

1. Reto 1: Xornal en formato físico.

2. Reto 2: Xornal en formato dixital.

3. Reto 3: Revista.

4. Actividade 1: Creando a túa propia aventura. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> Crea a túa aventura).

5. Actividade 1: Detallando con detalle. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> Detectives da descrición). 

6. O rosco da información. (Sección 5 >> Últimos pasos).

7. OPCIÓN A: Que é o que falta? Ordena as oracións. (Sección 3>> As posibilidades das palabras>>Bucándolle un sentido>>Poñendo en práctica o aprendido).

8. OPCIÓN B: Para entender. Escolle a opción correcta. (Sección 3>>As posibilidades das palabras>>Bucándolle un sentido>>Poñendo en práctica o aprendido).

9.  OPCIÓN C: Observa e corrixe.(Sección 3>>As posibilidades das palabras>>Bucándolle un sentido>>Poñendo en práctica o aprendido).

1. Rúbrica dos retos.

2. Rúbrica dos retos.

3. Rúbrica dos retos.

4. Proba escrita.

5. Proba escrita.

6. Retroalimentación.

7. Retroalimentación.

8. Retroalimentación.

9. Retroalimentación. 

CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos.

1. Reto 1: Xornal en formato físico.

2. Reto 2: Xornal en formato dixital.

3. Reto 3: Revista.

4. Debatindo na primaria. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> A escribir!).

5. Actividade 1: A verdade e a mentira. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

6. Actividade 2: Unindo conceptos importantes. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

7. Actividade 3: Escolle a mellor opción. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

8. Actividade 4: Enchendo os ocos. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

9. Actividade 5: Isto é todo un enredo. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

10. Actividade 6: Buscando as palabras. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

11. Actividade 7: O rosco das palabras. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >> Navegando na rede>> Practicando na rede).

1. Rúbrica dos retos

2. Rúbrica dos retos

3. Rúbrica dos retos

4. Proba escrita.

5. Retroalimentiación.

6. Retroalimentiación.

7. Retroalimentiación.

8. Retroalimentiación.

9. Retroalimentiación.

10. Retroalimentiación.

11. Retroalimentiación.

CA6.2 - Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

1. Traballando a gramática (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

2. OPCIÓN A: Verdadeiro ou falso, ti que opinas? Escolle a opción correcta. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

3. OPCIÓN B: Navegando entre as palabras. Escolle a categoría gramatical! (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

4. OPCIÓN C: Que palabra é? Escolle a categoría gramatical. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

5. Puntuando axeitadamente. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

6. OPCIÓN A: Cales eran os signos? Resolve a sopa de letras. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

7. OPCIÓN B: Que sabemos sobre a puntuación? Relaciona. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

8. OPCIÓN C: Seguimos puntuando. Escolle o signo de puntuación axeitado. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

9. Actividade 1: Creando a túa propia aventura. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> Crea a túa aventura).

10. Actividade 1: Detallando con detalle. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> Detectives da descrición). 

1. Retroalimentación.

2. Retroalimentación.

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación.

5. Retroalimentación.

6. Retroalimentación.

7. Retroalimentación

8. Retroalimentación.

9. Proba escrita.

10. Proba escrita.

CA6.3 - Establecer xeneralizacións sobre aspectos básicos do funcionamento da lingua galega de maneira progresivamente autónoma, formulando hipóteses e buscando contraexemplos, a partir da observación, comparación e transformación de palabras, enunciados e textos, nun proceso de produción ou comprensión de textos en contextos significativos.

1. A escribir!. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> Debatindo na primaria).

2. A escribir. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Escribir con variedade>> Activa o que sabes>> O mundo dos podcast).

1. Proba escrita.

2. Proba escrita.

CA6.4 - Revisar e mellorar os textos propios e alleos e emendar algúns problemas de comprensión lectora, de maneira progresivamente autónoma, a partir da reflexión metalingüística e interlingüística e usando a terminoloxía básica adecuada.

1. OPCIÓN A: Cal é o eido? Completa cada definición. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Comunicándonos>> Agora tócache a ti). 

2. OPCIÓN B: Identificando eidos. Voltea as cartas e escolle a opción correcta. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Comunicándonos>> Agora tócache a ti). 

3. OPCIÓN C: O que hai que saber. Completa o texto. (Sección 3 >> As posibilidades das palabras >>  Comunicándonos>> Agora tócache a ti). 

1. Retroalimentación.

2. Retroalimentación.

3. Retroalimentación.

CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

 

1. Traballando a gramática (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

2. OPCIÓN A: Verdadeiro ou falso, ti que opinas? Escolle a opción correcta. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

3. OPCIÓN B: Navegando entre as palabras. Escolle a categoría gramatical! (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática). 

4. OPCIÓN C: Que palabra é? Escolle a categoría gramatical. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Xornalistas da gramática).

5. Puntuando axeitadamente. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

6. OPCIÓN A: Cales eran os signos? Resolve a sopa de letras. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

7. OPCIÓN B: Que sabemos sobre a puntuación? Relaciona. . (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

8. OPCIÓN C: Seguimos puntuando. Escolle o signo de puntuación axeitado. (Sección 2 >> Canto recordamos? >>  Puntuando, puntuando). 

 

1. Retroalimentación.

2. Retroalimentación.

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación.

5. Retroalimentación.

6. Retroalimentación.

7. Retroalimentación.

8. Retroalimentación.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)