Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 1 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
| Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación | Unidade didáctica (Proens) | % (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|
| CA1.1: Mostrar interese e respecto polas distintas linguas e variedades dialectais, incluídas as linguas de signos, identificando as características fundamentais das da súa contorna xeográfica, así como algúns trazos dos dialectos e linguas familiares do alumnado. | Expresa unha consideración que resulta equilibrada entre as dúas linguas oficiais. | Táboa de indicadores | UD 1 | 11 |
| CA1.3: Identificar as distintas linguas empregadas na súa contorna, valorando a diversidade cultural próxima. | Demostra capacidade de cambio de uso de lingua entre castelán / galego / inglés en función do contexto social. | Táboa de indicadores | UD 1 | 10 |
| CA1.5: Usar unha linguaxe non discriminatoria e respectuosa coas diferenzas persoais, culturais e idiomáticas, e coa perspectiva de xénero. | Amosa consideración cara as persoas que empregan outras linguas e/ou teñen outra cultura. | Táboa de indicadores | UD 1 | 10 |
| CA2.1: Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. |
Resume e reinterpreta unha breve conversa oral. | Táboa de indicadores | UD 1 | 11 |
| CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. | Intervén activamente en conversas de grupo reducido comprendendo opinións diferentes e manifestando a opinión propia. | Táboa de indicadores | UD 1 | 12 |
| CA3.5: Adquirir a eficacia lectora mediante unha planificación sistemática de mellora e o gusto pola lectura. | Aproveita o momento lector con regularidade. Resume oralmente un texto de aproximadamente 50 palabras lido en 30 segundos. | Táboa de indicadores | UD 1 | 12 |
| CA3.6: Producir textos escritos e multimodais coherentes e adecuados de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. | Escribe un breve texto narrativo con coherencia e claridade. | Proba escrita | UD 1 | 12 |
| CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenciais co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Escribe texto de aproximadamente 100 palabras con acentuación e puntuación correctas. | Proba escrita | UD 1 | 12 |
| CA6.7: Sistematizar a adquisición de vocabulario a través dos textos. | Reelabora, de maneira axeitada, textos informativos lidos previamente cun vocabulario propio. | Proba escrita | UD 1 | 10 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | ||||