Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinte táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación en base á proposta da programación de referencia de Proens.  Hai que ter en conta que no cadro recóllese a media ponderada dos elementos curriculares que engloban as unidades 4 e 5. Baseámonos na programación de Proens pero cunha orientación máis aberta e acorde coa filosofía de aprendizaxe deste REA.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % proposta para este REA
CA1.1 - Recoñecer as linguas da Península Ibérica,
especialmente as características básicas do
portugués, do éuscaro e do catalán, e identificar
algúns trazos dos repertorios lingüísticos e das
variedades dialectais do alumnado, contrastándoos
en manifestacións orais, escritas e multimodais.
O alumnado coñece algúns aspectos
básicos do éuscaro: extensión xeográfica,
grafías e algunhas expresións cotiás
deste idioma (fórmulas de saúdo e de despedida e de agradecemento e desculpa etc.). O alumnado coñece algúns aspectos básicos do catalán: localización xeográfica e algunhas expresións cotiás deste idioma (fórmulas de saúdo, despedida, agradecemento e desculpa etc.).
Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidades didácticas 4 e 5 10
CA2.4 - Comprender e interpretar o sentido global, a
estrutura, a información máis relevante e a intención
do emisor en textos escritos e multimodais sinxelos
de diferentes ámbitos que respondan a diferentes
propósitos de lectura, realizando as inferencias
necesarias.
O alumnado sabe empregar correctamente e detectar erros relativos ao emprego dos signos de puntuación básicos (punto, coma, dous puntos). O alumnado usa coherentemente as formas verbais e recoñece erros relativos á correlación temporal dos verbos. Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidades didácticas 4 e 5 10
CA2.8 - Revisar os propios textos de maneira guiada
e facer propostas de mellora argumentando as
mudanzas a partir da reflexión metalingüística e
cunha metalinguaxe específica, e identificar e
retocar algúns problemas de comprensión lectora
utilizando os coñecementos explícitos sobre a lingua
e o seu uso.
O alumnado, logo de revisar a carta coa axuda do profesorado, detecta problemas léxicos e gramatícais, e é capaz de solucionalos e explicalos cunha metalinguaxe específica. Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidade didáctica 5 10
CA3.1 - Comprender e interpretar o sentido global, a
estrutura, a información máis relevante e a intención
do emisor de textos escritos e multimodais sinxelos
de diferentes ámbitos que respondan a diferentes
propósitos de lectura, realizando as inferencias
necesarias.
O alumnado sabe establecer vínculos entre a obra de lecturaobrigatoria easpectos da actualidade, así como con outras manifestacións artísticas e culturais. O alumnado comprende e interpreta o sentido global (información relevante, a intención do emisor...) do libro de lectura obrigatoria da narrativa xuvenil actual. Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidades didácticas 4 e 5 10
CA3.4 - Explicar e argumentar, coa axuda de pautas
e modelos, a interpretación das obras lidas a partir
da análise das relacións internas dos seus elementos
constitutivos co sentido da obra, atendendo á
configuración dos xéneros e subxéneros literarios.
O alumnado identifica algunhas das principais características do xénero narrativo na obra de lectura obrigatoria de narrativa xuvenil actual. Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidade didáctica 4 10
CA4.1 - Incorporar procedementos básicos para
enriquecer os textos, atendendo a aspectos
discursivos, lingüísticos e de estilo, con precisión
léxica e corrección ortográfica e gramatical.
O alumnado sabe recoñecer e aplicar algúns procedementos de organización do discurso (orde de palabras, compoñentes
das oracións, conexións entre significados...). O alumnado utiliza axeitadamente dicionarios, manuais de gramática e correctores ortográficos para emendar erros lingüísticos básicos.
Proba escrita (PE) e/ou Táboa de indicadores (TI) Unidades didácticas 4 e 5 10
CA2.2 - Realizar narracións e exposicións orais
sinxelas con diferente grao de planificación sobre
temas de interese persoal, social e educativo
axustándose ás convencións propias dos diversos
xéneros discursivos, con fluidez e coherencia e co
rexistro adecuado, en diferentes soportes e
utilizando de maneira eficaz recursos verbais e non
verbais.
O alumnado realiza unha narración breve sobre un suceso recente na que identifica as principais características das secuencias textuais narrativas (estrutura, elementos...). O alumnado escríbelle unha carta formal ao autor ou autora da obra de lectura obrigatoria. No texto emprega o rexistro adecuado, mantén a coherencia e respecta as convencións do xénero.

Táboa de indicadores (TI)

Unidades didácticas 4 e 5 20
CA3.2 - Valorar a forma e o contido de textos
sinxelos avaliando a súa calidade, fiabilidade e
idoneidade da canle utilizada, así como a eficacia
dos procedementos comunicativos empregados.
O alumnado valora o contido e algúns aspectos formais (temática, recursos...) do libro de narrativa xuvenil actual e expresa a súa opinión a través da gravación dun booktráiler. Táboa de indicadores (TI) Unidade didáctica 5 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Nesta táboa concrétanse as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1 - Recoñecer as linguas da Península Ibérica, especialmente as características básicas do portugués, do éuscaro e do catalán, e identificar algúns trazos dos repertorios lingüísticos e das variedades dialectais do alumnado, contrastándoos en manifestacións orais, escritas e multimodais.

Fase 2. Apartado 2.1. Andar en contos

  • Os tres porquiños
  • Escoitémolo noutra lingua.
  • Xogamos ao multilingüismo
  • Que sabes destas lingua?

Fase 4. Apartado 4.3. A revista viaxeira

  • Xa non queda nada
  • Imos de viaxe
  • Enredando co catalán
  • Enredando co éuscaro
  • O roscón das linguas
  • A revista viaxeira
  • Listaxe de cotexo
  • Retroalimentación directa das actividades interactivas
  • Rúbrica
CA2.4 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor en textos escritos e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos que respondan a diferentes propósitos de lectura, realizando as inferencias necesarias.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 2.  Apartado 2.3.Cóntame  contos 

  • Viaxe ao futuro
  • Atrévete a puntuar!
  • A polos puntos!
  • Adiante coa carta!
  • Escoita e puntúa!

Fase 3. Apartado 3.4. Corrección dos textos

  • E se melloramos os textos?
  • Os signos de puntuación básicos: a coma, o punto e os dous puntos
  • A receita ao punto
  • Os tempos verbais
  • Test Scorm
  • Retroalimentación directa das actividades interactivas
  • Revisión guiada
  • Rúbrica
CA2.8 - Revisar os propios textos de maneira guiada e facer propostas de mellora argumentando as mudanzas a partir da reflexión metalingüística e cunha metalinguaxe específica, e identificar e retocar algúns problemas de comprensión lectora utilizando os coñecementos explícitos sobre a lingua
e o seu uso.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 3. Apartado 3.5. A carta

  • Escribiches algunha carta?
  • A carta como obxecto
  • As partes da carta
  • Identifica as partes da carta
  • Pregunta de selección múltiple
  • Tarefa
  • Retroalimentación directa das actividades interactivas
  • Rúbrica
CA3.1 - Comprender e interpretar o sentido global, a estrutura, a información máis relevante e a intención do emisor de textos escritos e multimodais sinxelos de diferentes ámbitos que respondan a diferentes
propósitos de lectura, realizando as inferencias
necesarias.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 3. 3.1. Análise e opinión do libro

  • Autoría, editorial e ilustracións
  • Os personaxes
  • O espazo
  • O tempo
  • O narrador
  • Opinión sobre o libro
  • Listaxe de cotexo
CA3.4 - Explicar e argumentar, coa axuda de pautas e modelos, a interpretación das obras lidas a partir da análise das relacións internas dos seus elementos constitutivos co sentido da obra, atendendo á configuración dos xéneros e subxéneros literarios.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 3. 3.1. Análise e opinión do libro

  • Autoría, editorial e ilustracións
  • Os personaxes
  • O espazo
  • O tempo
  • O narrador
  • Opinión sobre o libro

Fase 3. Apartado 3.2. Recensión do libro

  • Recensión do libro
  • Listaxe de cotexo
  • Rúbrica
CA4.1 - Incorporar procedementos básicos para enriquecer os textos, atendendo a aspectos discursivos, lingüísticos e de estilo, con precisión léxica e corrección ortográfica e gramatical.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 3. Apartado 3.3. Novos textos narrativos

  • Noticia
  • Precuela
  • Secuela
  • Cruce
  • Diario

Fase 3. Apartado 3.4. Corrección dos textos

E se melloramos os textos?
As propiedades textuais
Agora a escribir!

  • Retroalimentación directa das actividades interactivas
  • Listaxe de cotexo
CA2.2 - Realizar narracións e exposicións orais
sinxelas con diferente grao de planificación sobre temas de interese persoal, social e educativo axustándose ás convencións propias dos diversos xéneros discursivos, con fluidez e coherencia e co rexistro adecuado, en diferentes soportes e utilizando de maneira eficaz recursos verbais e non
verbais.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 3. Apartado 3.3. Novos textos narrativos

  • Noticia
  • Precuela
  • Secuela
  • Cruce
  • Diario

Fase 5. E que me dis do libro?

  • A presentación literaria
  • Listaxe de cotexo
  • Rúbrica
CA3.2 - Valorar a forma e o contido de textos
sinxelos avaliando a súa calidade, fiabilidade e
idoneidade da canle utilizada, así como a eficacia dos procedementos comunicativos empregados.

Transversal a todo o REA, con especial atención á:

Fase 4. 4.1. O booktrailer

  • Que é un booktrailer?
  • Creamos un booktrailer

Fase 4. 4.2. A edición da revista

  • Pero que é unha revista?
  • As partes dunha revista
  • Pasos para elaborar unha revista
  • E se confeccionamos a revista?

Fase 5. E que me dis do libro?

  • A presentación literaria
  • Avaliación dos booktrailers da clase
  • Como funcionou o voso equipo?
  • Que aprendiches?
  • Rúbrica

Feito con eXeLearning (Nova xanela)