Eixes da proposta didáctica
A área de Educación Física fundamentase na adquisición das capacidades que contribúan ao desenvolvemento persoal e a unha mellor calidade de vida. É unha área que se dirixe ao coñecemento progresivo da conduta motora e á adquisición de actitudes, valores e normas referentes ao corpo e ao movemento.
Esta área participa tamén na consecución de diversos fins educativos na Etapa de Educación Primaria: a socialización, a autonomía, aprendizaxes básicas e mellora das posibilidades expresivas, cognitivas, comunicativas e lúdicas. A Educación Física está especialmente indicada para integrar todo tipo de alumnado e resulta idónea cara ao tratamento da diversidade na aula, fomenta a coeducación e promove a igualdade de oportunidades para ámbolos sexos.
Debemos lembrar que a Educación Física non é unha simple aprendizaxe de movementos, senón un camiño cara á educación integral e que utiliza o movemento como axente pedagóxico con diversas funcións: de coñecemento, de organización perceptiva, anatómico-funcional, estético-comunicativa, de relacións persoais, agonística, hixiénica, hedonista, de compensación e catártica.
Este REA contribúe a uns dos obxectivos principais da área: aprender a xestionar as súas emocións e as súas habilidades sociais en contextos da práctica motriz, recoñecendo diferentes manifestacións da cultura motriz, como parte relevante do patrimonio cultural, expresivo e artístico, que poden converterse en obxecto de gozo e aprendizaxe.
Para abordar con posibilidades de éxito as numerosas situacións motrices ás que se verá exposto o alumnado ao longo da súa vida, será preciso desenvolver, de maneira integral, capacidades de carácter cognitivo e motor, pero tamén afectivo-motivacional, de relacións interpersoais e de inserción social. Deste xeito, o alumnado terá que aprender a xestionar as súas emocións e as súas habilidades sociais en contextos de práctica motriz.
"A nosa Cooperation League" conecta con varios dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS), xa que incide en aspectos clave relacionados ca educación, ca saúde e o benestar e os valores sociais. A continuación explicase de forma resumida esta relación:
- ODS 3 - Saúde e benestar: fomentase a realización de actividade física a través do atletismo, o balonmán e o floorball, promovendo estilos de vida saudable. Ademais téntase reducir os conflitos sociais que xorden nas competicións deportivas fomentando valores coma a cooperación e o xogo limpo.
- ODS 4 - Educación de calidade: ao ser un recurso educativo aberto (REA) democratiza o acceso a materiais pedagóxicos innovadores que melloran o desenvolvemento integral do alumnado, tanto a nivel físico coma mental e social.
- ODS 16 - Paz, xustiza e institucións sólidas: o enfoque cooperativo da liga, a repartición de roles diversos dentro do equipo e a maneira de resolver os conflitos á hora de competir de forma conxunta e pacífica primando o fair play por enriba do resultado, reflicte, de forma clara, a relación con este obxectivo.