Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para a correcta implementación deste REA na aula son:
Recursos materiais necesarios
Para a correcta realización deste REA, e para garantir que o alumnado poida desenvolver seus proxectos de maneira efectiva e fundamental contar cos seguintes recursos materiais:
- Ordenadores. Para o seguimento deste REA é preciso contar cun equipo con conexión a Internet por cada estudante. Será necesrio para visualizar o REA, realizar investigacións, elaborar os deseños e documentar o progreso do proxecto así de como de seu aprendizaxe. O software demandado é de carácter libre e está instalado nos equipos Abalar da Consellería ou vía online.
- Aula-taller. É necesario dispoñer dun espazo adecuado onde os estudiantes poidan traballar na construcción das maquetas. A aula-taller debe estar equipada con mesas de traballo amplas, ferramentas para o traballo manual (regras, lápis, serras, etc.), materiais de construcción (madeira, cartón, cola...) así como equipamento de segurridade (gafas, luvas...).
Agrupamentos
Recoméndase a creación de grupos de 4-5 alumnos/as, asignados polo profesorado e realizar os grupos da maneira mais heteroxenea posible.
Para o anterior, a hora de implementar este REA na aula, recoméndase ao proferorado que teña en conta as seguintes pautas:
- Organizar ao alumnado en función das súas diferentes capacidades para crear equipos nos que cada un poña sua aportación, dende os mais proactivos, líderes, organizativos aos mais pasivos, non colaborativos, etc.
- Asigna a cada alumno/a unha función no grupo, na que amose súas capacidades.
- Crear un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e motivando nas dificultades.
Para a realización do reto será fundamental o bo funcionamento das reunións ao inicio da clase, así como que quede limpa e ordenada a aula-taller ao final da mesma.
Durante todo o REA intercalaránse actividades individuais nas que o alumnado deberá entrenarse para a posterior realización do reto. Estas actividades están organizadas e secuenciadas atendendo á diversidade do alumnado.
Produtos finais
O produto final do REA "Pasear sin barreras" consiste na resolución dun dos tres retos propostos de xeite que deseñen e constrúan unha maqueta para resolver un problema de accesibilidade do entorno usando, como mínimo, un mecanismo movido por un motor eléctrico. Esta maqueta debe reflectir as ideas e solucións propostas polos membros de cada grupos, amosando unha planificación detallada e un traballo colaborativo eficiente.
Para conquerir o anterior, as tres opcións levan asociada documentación que se desenvolve ao longo de todo o reto, e que está baseada nunha memoria técnica, habitual nos proxectos de tecnoloxía. Dita memoria está pensada de xeito grupal.
O producto final debe cumprir as seguintes condicións:
- O prototipo deberá ser deseñado de tal forma que poida almacenarse nunha caixa de folios estándar (aproximadamente 30 cm x 22 cm x 11 cm)
- O prototipo debe levar un mecanismo adecuado a funcionalidade esperada, así como a finalidade do deseño.
- O prototipo requerirá un motor para seu funcionamento.
Enfoque multinivel do reto
O reto presenta tres prototipos posibles, cada un cun grado de dificultade diferentes. Ademáis, cada un dos prototipos pode adaptarse para aumentar ou disminuir seu grado de dificultade. Por outra banda, se presentan diferentes posibilidades de mellora de cada un dos prototipos. O profesorado poderá adoptar o nivel de dificultade en función dos intereses e capacidades do alumnado da aula.
Desenvolvemento da competencia dixital
Moitas das actividades do REA están pensadas para realizarse de forma dixital. Tamén para diferentes fases da realización do reto pódese usar o ordenador como elemento de traballo, incluíndo a posibilidade da construcción de pezas mediante cortadora láser.
A memoria técnica do reto tamén pode cubrirse dixitalmente, aínda que se dispoña dunha copia en PDF. O alumnado ten un diario de aprendizaxe que pode cubrirse de forma dixital, de xeito que vaia reflexionando sobre o proceso de aprendizase, aínda que se dispoña dunha copia en PDF.
Polo tanto, cumprir co reto proposto implica interactuar con ferramentas dixitais para comunicarse e traballar colaborativamente, debendo aplicar en todo momento a etiqueta dixital.
Rúbrica de avaliación
Na fase 4 do REA preséntase ao alumando a rúbrica de avaliación do reto. Nesta guía, no seguinte punto, "Recursos e solucións do REA", ofrécese unha versión editable para o profesorado, co fin de súa posible adaptación.