O REA proposto recolle os contidos e criterios de avaliación correspondentes ás Unidades 2 e 3 da proposta didáctica de Proens para materia de Xeografía e Historia no segundo curso da ESO.
Os contidos traballados corresponden aos bloques 1, 2 e 3 da materia, tal e como se recolle no Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
| Contidos |
Bloque da materia |
- Igualdade. Situacións discriminatorias das nenas e das mulleres no mundo. Roles de xénero e a súa manifestación en todos os ámbitos da sociedade e da cultura.
|
Bloque 1 |
- Tempo histórico: construción e interpretación de liñas do tempo a través da linealidade, cronoloxía, simultaneidade e duración.
- Violencia e conflitos armados. A guerra na Idade Media. Os civís durante as guerras.
- Autoridade e complexidade social durante a Idade Media. Os estamentos.
- A organización política do ser humano e as formulacións estatais no mundo medieval. Evolución da teoría do poder.
- A construción das identidades culturais, da idea de Europa e do eurocentrismo, a través do pensamento e da arte durante a Idade Media. Relacións coa civilización islámica.
- O papel da relixión na organización social, a lexitimización do poder e a formación de identidades. Herexías, persecucións e guerras de relixión.
- A transformación humana do territorio e a distribución desigual dos recursos e do traballo. Evolución dos sistemas económicos, dos ciclos demográficos, dos modos de vida e dos modelos de organización social. A loita pola supervivencia e o status social durante a Idade Media.
- Significado e función das expresións artísticas e culturais nas distintas civilizacións. Diversidade e riqueza cultural. Respecto e conservación do patrimonio material e inmaterial.
|
Bloque 2 |
- Ciclos vitais, uso do tempo libre e hábitos de consumo. Diferenzas e cambios nas formas de vida nas sociedades actuais e nas do pasado.
- Alteridade: respecto e aceptación «do outro». Comportamentos non discriminatorios e contrarios a calquera actitude diferenciadora e segregadora.
- Igualdade de xénero. Manifestacións e condutas non sexistas.
|
Bloque 3 |
Obxectivos da materia traballados especificamente no REA:
| Obxectivos |
Descrición |
| OBX1 |
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos. |
| OBX3 |
Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable. |
| OBX6 |
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural na que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e a inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade. |
| OBX7 |
Identificar os fundamentos que sosteñen as diversas identidades propias e as alleas, a través do coñecemento e posta en valor do patrimonio material e inmaterial que compartimos para conservalo e respectar os sentimentos de pertenza, así como para favorecer procesos que contribúan á cohesión e solidariedade territorial no tocante aos valores do europeísmo e da Declaración Universal dos Dereitos Humanos. |
OBX8
|
Tomar conciencia do papel dos ciclos demográficos, o ciclo vital, as formas de vida e as relacións interxeracionais e de dependencia na sociedade actual e a súa evolución ao longo do tempo, analizándoas de forma crítica, para promover alternativas saudables, sustentables, enriquecedoras e respectuosas coa dignidade humana e o compromiso coa sociedade e a contorna. |
Competencias clave e os descritores operativos traballados:
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia en Comunicación Lingüística |
CCL2, CCL3, CCL5 |
| Competencia Plurilingüe |
CP3 |
| Competencia Matemática e Competencia en Ciencia, Técnica e Enxeñaría |
STEM3, STEM4, STEM5 |
| Competencia Dixital |
CD1, CD2, CD4 |
| Competencia Persoal, Social e de Aprender a Aprender |
CPSAA1, CPSAA2, CPSAA3, CPSAA5 |
| Competencia Cidadá |
CC1, CC2, CC3, CC4 |
| Competencia Emprendedora |
CE1 |
| Competencia en Conciencia e Expresións Culturais |
CCEC1 |