Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA2.5: Recoñecer as desigualdades sociais existentes en épocas pasadas e os mecanismos de dominación e control que se aplicaron, identificando aqueles grupos que se viron sometidos e silenciados, destacando a presenza de mulleres e de personaxes pertencentes a outros colectivos discriminados. Entende os trazos básicos do sistema feudal e da súa organización social.

PE (Proens)

TI (REA)

2 60
CA3.7: Tomar conciencia do ciclo vital e analizar como cambiaron as súas características, necesidades e obrigacións en distintos momentos históricos, así como as raíces da distribución por motivos de xénero do traballo doméstico, asumindo as responsabilidades e compromisos propios da idade no ámbito familiar, na contorna escolar e na comunidade, e valorando a riqueza que achegan as relacións interxeracionais. Entende as desigualdades propias da sociedade feudal.
CA2.1: Contrastar e argumentar sobre temas e acontecementos da Idade Media e da Idade Moderna, localizando e analizando de forma crítica fontes primarias e secundarias como probas históricas. É capaz de diferenciar entre fontes primarias e secundarias. TI (REA) 40
CA3.2: Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados. Elabora un proxecto, oral ou escrito, no que sintetiza os elementos básicos do feudalismo.
CA3.6: Sinalar os fundamentos da idea de Europa a través das diferentes experiencias históricas do pasado e identificar o legado histórico, institucional, artístico e cultural como patrimonio común da cidadanía europea. Comprende a relevancia do imperio carolinxio como precedente da idea de Europa.
CA2.6: Relacionar as culturas e civilizacións que se desenvolveron ao longo da historia medieval e moderna coas diversas identidades colectivas que se foron construíndo ata a actualidade, reflexionando sobre os múltiples significados que adoptan e as achegas de cada unha delas á cultura humana universal. Comprende os trazos básicos da cultura europea e islámica.

PE (Proens)

TI (REA)

3 60
CA3.6: Sinalar os fundamentos da idea de Europa a través das diferentes experiencias históricas do pasado e identificar o legado histórico, institucional, artístico e cultural como patrimonio común da cidadanía europea. Asimila os aspectos elementais da arte románica e gótica.
CA1.5: Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos. Asimila os aspectos elementais da arte islámica. TI (REA) 40
CA2.2: Utilizar unha secuencia cronolóxica con obxecto de examinar a relación entre feitos e procesos en diferentes períodos e lugares históricos (simultaneidade e duración), utilizando termos e conceptos apropiados. Logra elaborar un eixe cronolóxico sobre a evolución da arte medieval.
CA2.8: Valorar, protexer e conservar o patrimonio artístico, histórico e cultural como fundamento da identidade colectiva local, autonómica, nacional, europea e universal, considerándoo un ben para o gozo recreativo e cultural e un recurso para o desenvolvemento dos pobos. Valora a importancia do patrimonio artístico, histórico e cultural na sociedade actual.
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA2.5: Recoñecer as desigualdades sociais existentes en épocas pasadas e os mecanismos de dominación e control que se aplicaron, identificando aqueles grupos que se viron sometidos e silenciados, destacando a presenza de mulleres e de personaxes pertencentes a outros colectivos discriminados.
  • Actividade "Clasifica nos seus estamentos" / 3.1. Unha sociedade estamental
  • Actividade "Reflexiona: como é o sistema social actual?" / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Actividade "Reflexión: elas tamén contan" / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Actividade "Lembramos as mulleres traballadas" / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Ferramenta de autocorrección das propias actividades
  • Avaliación colaborativa
CA3.7: Tomar conciencia do ciclo vital e analizar como cambiaron as súas características, necesidades e obrigacións en distintos momentos históricos, así como as raíces da distribución por motivos de xénero do traballo doméstico, asumindo as responsabilidades e compromisos propios da idade no ámbito familiar, na contorna escolar e na comunidade, e valorando a riqueza que achegan as relacións interxeracionais.
  • Actividade "Clasifica nos seus estamentos" / 3.1. Unha sociedade estamental
  • Actividade "Lembramos ás mulleres traballadas! A xogar! / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Ferramenta de autocorrección das propias actividades
CA2.1: Contrastar e argumentar sobre temas e acontecementos da Idade Media e da Idade Moderna, localizando e analizando de forma crítica fontes primarias e secundarias como probas históricas.
  • Actividade "Medievalizámonos" / 3.1. Unha sociedade estamental
  • Avaliación colaborativa
CA3.2: Adquirir e construír coñecemento relevante do mundo actual e da historia, a través de procesos indutivos, da investigación e do traballo por proxectos, retos ou problemas, mediante a elaboración de produtos que reflictan a comprensión dos fenómenos e problemas abordados.
  • Reto "Novas ferramentas para cousas non tan novas"
  • Rúbrica do propio reto
CA3.6: Sinalar os fundamentos da idea de Europa a través das diferentes experiencias históricas do pasado e identificar o legado histórico, institucional, artístico e cultural como patrimonio común da cidadanía europea.
  • Actividade "Comprobamos os nosos coñecementos arquitectónicos" / 3.3. Luces medievais
  • Actividade "Reflexionamos sobre a arte e o patrimonio" / 3.3. Luces medievais
  • Todas as actividades da sección / 3.4. A arte románica
  • Ferramenta de autocorrección da propia actividade
  • Avaliación colaborativa
CA2.6: Relacionar as culturas e civilizacións que se desenvolveron ao longo da historia medieval e moderna coas diversas identidades colectivas que se foron construíndo ata a actualidade, reflexionando sobre os múltiples significados que adoptan e as achegas de cada unha delas á cultura humana universal.
  • Todas as actividades da sección / 3.6 A arte hispanomusulmana
  • Ferramenta de autocorrección da propia actividade
  • Avaliación colaborativa
CA1.5: Valorar a diversidade social e cultural, argumentando e intervindo en favor da inclusión, así como rexeitando e actuando en contra de calquera actitude ou comportamento discriminatorio baseado en estereotipos.
  • Actividade "Lembramos ás mulleres traballadas! A xogar! / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Actividade "Reflexiona: como é o sistema social actual?" / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Ferramenta de autocorrección da propia actividade
  • Avaliación colaborativa
CA2.2: Utilizar unha secuencia cronolóxica con obxecto de examinar a relación entre feitos e procesos en diferentes períodos e lugares históricos (simultaneidade e duración), utilizando termos e conceptos apropiados.
  • Actividade "Descubre e Relaciona" / 3.3. Luces medievais - A arquitectura románica
  • Actividade "Estudo de caso" / 3.3. Luces medievais - A arquitectura románica
  • Ferramenta de autocorrección da propia actividade
  • Avaliación colaborativa
CA2.8: Valorar, protexer e conservar o patrimonio artístico, histórico e cultural como fundamento da identidade colectiva local, autonómica, nacional, europea e universal, considerándoo un ben para o gozo recreativo e cultural e un recurso para o desenvolvemento dos pobos.
  • Actividade "Que sabemos dos castelos" / 3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Actividade "Galicia, territorio de castelos" /3.2. Un mundo de castelos, damas e cabaleiros
  • Reto "Novas ferramentas para cousas non tan novas"
  • Ferramenta de autocorrección da propia actividade
  • Avaliación colaborativa
  • Rúbrica do propio reto

Feito con eXeLearning (Nova xanela)