Este REA está baseado na programación didáctica que PROENS propón para a materia de Xeografía e Historia de 2º de E.S.O. O material recolle contidos da Unidade 5: Crise feudal e Baixa Idade Media.
| Contidos |
Bloque da materia |
- A contribución do Estado e as súas institucións á paz, á seguridade integral, cidadá e á convivencia social.
|
Bloque 1 |
- Tempo histórico: construción e interpretación de liñas do tempo a través da linealidade, cronoloxía, simultaneidade e duración.
- Violencia e conflitos armados. A guerra na Idade Media e na Idade Moderna. Os civís durante as guerras.
- Autoridade e complexidade social durante a Idade Media e a Idade Moderna. Os estamentos.
- O papel da relixión na organización social, a lexitimización do poder e a formación de identidades. Herexías, persecucións e guerras de relixión.
- Ciencia, medicina e avances tecnolóxicos. A loita contra epidemias e pandemias. Racionalismo e empirismo na explicación da realidade fronte ás supersticións.
|
Bloque 2 |
- Cidadanía europea. Ideas e actitudes no proxecto de construción dunha identidade común. A seguridade e a cooperación internacional.
|
Bloque 3 |
Obxectivos da materia traballados especificamente no REA
| Obxectivos |
Descrición |
OBX 1
|
Buscar, seleccionar, tratar e organizar información sobre temas relevantes do presente e do pasado, usando criticamente fontes históricas e xeográficas, para adquirir coñecementos, elaborar e expresar contidos en varios formatos. |
OBX 3
|
Coñecer os principais desafíos aos que se enfrontaron distintas sociedades ao longo do tempo, identificando as causas e consecuencias dos cambios producidos e os problemas aos que se enfrontan na actualidade, mediante o desenvolvemento de proxectos de investigación e o uso de fontes fiables, para realizar propostas que contribúan ao desenvolvemento sustentable. |
OBX 5
|
Analizar de forma crítica formulacións históricas e xeográficas explicando a construción dos sistemas democráticos e os principios constitucionais que rexen a vida en comunidade, así como asumindo os deberes e dereitos propios do noso marco de convivencia, para promover a participación cidadá e a cohesión social. |
OBX 6
|
Comprender os procesos xeográficos, históricos e culturais que conformaron a realidade multicultural na que vivimos, coñecendo e difundindo a historia e a cultura das minorías étnicas presentes no noso país, e valorando a achega dos movementos en defensa da igualdade e a inclusión, para reducir estereotipos, evitar calquera tipo de discriminación e violencia, e recoñecer a riqueza da diversidade. |
OBX 8
|
Tomar conciencia do papel dos ciclos demográficos, o ciclo vital, as formas de vida e as relacións interxeracionais e de dependencia na sociedade actual e a súa evolución ao longo do tempo, analizándoas de forma crítica, para promover alternativas saudables, sustentables, enriquecedoras e respectuosas coa dignidade humana e o compromiso coa sociedade e a contorna. |
Competencias clave e os descritores operativos traballados
| Competencias clave |
Clave dos descritores operativos |
| Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) |
STEM 3, STEM4, STEM5 |
| Competencia dixital (CD) |
CD1, CD2, CD4 |
| Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) |
CPSAA2, CPSAA3, CPSAA5 |
| Competencia en comunicación lingüística (CCL) |
CCL2, CCL3, CCL5 |
| Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC) |
CCEC1 |
| Competencia cidadá (CC) |
CC1, CC2, CC3, CC4 |
| Competencia emprendedora (CE) |
CE1 |