Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. Interpreta problemas de proporcionalidade recoñecendo
magnitudes directa e inversamente proporcionais e elaborando representacións de razóns e proporcións en relacións cuantitativas.
PE (Non incluída no REA) Magnitudes proporcionais. Porcentaxes 25
CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Resolve problemas de proporcionalidade directa, inversa e composta calculando a constante de proporcionalidade e aplicando a extratexia apropiada (razón de proporcionalidade ou porcentaxes). PE (Non incluída no REA) Magnitudes proporcionais. Porcentaxes 35
CA1.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando proporcións ou porcentaxes comunicando correctamente o proceso. PE (Non incluída no REA) Magnitudes proporcionais. Porcentaxes 25
CA1.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Identifica conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias (p. ex., tecnoloxía), recoñecendo a achega da proporcionalidade e/ou as porcentaxes ao progreso da humanidade. PE (Non incluída no REA) Magnitudes proporcionais. Porcentaxes 15
CA3.4 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias. Resolve problemas de semellanza de figuras planas e utilizando o teorema de Tales e/ou as escalas. PE (Non incluída no REA) Semellanza 60
CA3.6 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Utiliza a semellanza, o teorema de Tales e/ou as escalas en plantexamentos e aplicacións noutras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. PE (Non incluída no REA) Semellanza 40
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta tres temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación inclúese a relación dos criterios de avaliación das competencias específicas avaliadas neste recurso.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
TEMA 4: Magnitudes proporcionais. Porcentaxes
CA1.1 - Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.

2.1 "El reto y sus magnitudes"

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

2.1. "Aplica lo que has aprendido"

2.2. "Porcentaje de tela"

2.3. "Opción A. Entiende una noticia"

3.2. "Cortando las prendas: cantidades iguales, tamaños iguales"

3.2. "Cortando las prendas: cantidades distintas, tamaños iguales"

3.2."Cortando las prendas: cantidades iguales, tamaños distintos"

3.2. "Cortando las prendas: cantidades distintas, tamaños distintos"

3.4. "¡A clasificar magnitudes!"

3.4. "La huella por prenda"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA1.2 - Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.

2.2. "De rebajas"

2.3. "Opción B. Analiza una noticia"

2.3. "Opción C. Amplía una noticia"

3.1. "Tradición y moda"

3.1. "Descuentos, aumentos y más"

3.3. "Opción A. Etiqueta"

3.3. "Opción B. Etiqueta"

3.3. "Opción C. Etiqueta"

3.3. "Opción D. Etiqueta"

3.5. "Es tu turno"

3.6. "Color y presupuesto"

4.2. "De la idea al precio (ampliación)"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA1.4 -Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.

2.3. "Opción D. Investiga"

3.1. "Radiografía de la industria textil gallega"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.5. "Opción A. Expansión gallega"

3.5. "Opción B. Acuerdo sindical"

3.5. "Opción C. Desarrollo sostenible"

3.5. "Opción D. Reducir costes"

3.6. "¡Y las ganadoras son...!"

4.2. "Hazla realidad"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA1.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.

3.4. "¡Hora de analizar!"

3.6. "Moda verde, premios verdes"

Listas de cotexo.

TEMA 5: Semellanza
CA3.4 - Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.

3.7. "Vestidos semejantes"

3.7. "La tela gemela"

3.7. "Razones para diseñar"

3.7. "El desfile de moda"

3.8. "Patrones y reTales"

3.8. "Mírate en el espejo"

3.8. "Un patrón perfecto"

3.9. "No pierdas el hilo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles)

CA3.6 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.

3.7. "¡Manos a la obra!"

3.7. "El diseño definitivo"

3.8. "Los segmentos"

3.9. "¿Qué distancia recorre tu ropa?"

3.9. "El mapa de Mercator (ampliación)"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

Retroalimentación (en autocorrexibles).

TEMA 13: Matemáticas para a vida e a sociedade
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.7. "El diseño definitivo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.7. "El diseño definitivo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.7. "El diseño definitivo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.7. "El diseño definitivo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

Rúbrica para avaliar o reto.

CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.

2.1. "¡Lluvia de magnitudes!"

3.4. "Cálculos para tu etiqueta"

3.7. "El diseño definitivo"

3.9. "Diseña tu etiqueta"

3.10. "Ingeniería textil"

Listas de cotexo.

Rúbrica para avaliar o traballo en equipo.

Rúbrica para avaliar a exposición oral.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)