Temporalización do REA
Esta unidade está pensada para realizar en 23 sesións, e proponse impartila no terceiro trimestre.
Engloba os aspectos curriculares dos temas "Unidades de medida, lonxitude e áreas" (22 sesións), e o transversal "Matemáticas para a vida en sociedade" (1 sesión).
A continuación inclúese unha estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:
| Fase | Seccións | Descrición do traballo a desenvolver | Temporalización |
|---|---|---|---|
|
Descrición da situación de aprendizase: 1. Arquitecturas del agua |
1.1. Conviértete en zahorí |
Sesión de introdución e motivación sobre o reto: informe sobre unha construcción relacionada coa auga. Exponse a estrutura do reto por equipos, os pasos a seguir e os obxectivos finais. Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal. |
1 sesión |
|
Exploración de coñecementos previos: 2. La fuerza del agua |
2.1. Explorando el río 2.2. El poder del río Aguas tranquilas |
Sesións iniciais para conectar cos coñecementos previos sobre as unidades de medida contextualizando no nacemento dos ríos e a súa contorna. Preséntanse as diferentes partes do cauce dun río e introdúcense magnitudes relacionadas: lonxitude, profundidade, caudal, superficie... Tamén se traballa sobre as zonas inundables dos ríos e os puntos REDNAP. Realízanse actividades manipulativas e prácticas con datos reais (anchura, profundidade, velocidade da auga, zonas de servidume e policía), así como conversións entre unidades. Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal. |
3 sesións |
|
Conexión: 3. Rutas del agua |
3.1. Manatial de Cabreiroá 3.2. Geometría en baldosas de Cabreiroá 3.3. Figuras circulares en las vidrieras de Vidago 3.4. Puentes y otras estructuras trianguladas 3.5. Termas y medidas 3.6. Un día en el molino de O Souto 3.7. Precisión y gestión en el molino de O Souto 3.8. La memoria del molino 3.9. Engranajes que cuentan historias 3.10. El agua da forma a la tierra 3.11. Áreas circulares en Mondariz 3.12. El sexto sentido |
Sesións con actividades nas que se desenvolven os seguintes contidos e procedementos: - Estimación, medida e interpretación de unidades de superficie e volume no contexto de fontes, termas, muíños e elementos naturais. - Identificación de formas xeométricas planas presentes no patrimonio termal e o seu deseño con GeoGebra e de forma manipulativa. - Emprego do Teorema de Pitágoras na análise de estruturas trianguladas. - Aplicación de fórmulas para o cálculo de áreas de figuras planas: triángulos, cadrados, rectángulos, rombos, trapecios, círculos e combinacións destas no contexto do muíño e das fincas agrícolas. - Aplicación do razoamento matemático para resolver problemas contextualizados no patrimonio local. - Representación e comunicación de procesos e resultados usando a linguaxe matemática adecuada. As distintas actividades grupais propoñen retos contextualizados nos que o alumnado colabora para analizar formas xeométricas, aplicar conceptos matemáticos e deseñar solucións prácticas. A través de tarefas como o estudo de formas circulares, o deseño dunha barandilla, a planificación do uso dun muíño e a creación dunha finca ideal, promóvese o traballo cooperativo, a toma de decisións en equipo e a aplicación das matemáticas a situacións reais. Ademáis, invita a reflexión sobre o proceso de aprendizaxe no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal, reforzando así a súa comprensión e a capacidade para aplicar as estratexias necesarias no reto final. |
17 sesións |
|
Reto final: 4. El estuario |
4. El estuario |
Proponse unha sesión para elaborar o informe sobre a construcción relacionada coa auga. Contén reflexións para anotar no diario de aprendizaxe de forma individual e grupal reforzando así a súa comprensión e a capacidade para aplicar as estratexias necesarias no reto final. |
1 sesión |
|
Conclusión: 5. El remanso |
5. El remanso |
Sesión vinculada á exposición do informe realizado e a explicación do proceso levado a cabo por cada un dos grupos da aula. Auto-reflexión, individual e en equipo, sobre a utilidade do aprendido e comunicación dos resultados aos/ás compañeiros/as nunha exposición oral. A duración pode variar dependendo do número de equipos e do tempo que se dea a cada un deles. Última reflexión no diario de aprendizaxe sobre o traballo desenvolvido durante todo o REA. |
1 sesión |