De puente a puente
Este REA (Recurso Educativo Aberto) ten como obxectivo principal que o alumnado adquira e consolide coñecementos do currículo de 2º de ESO sobre unidades de medida, lonxitudes e áreas a través da posta en valor do patrimonio galego relacionado coa auga: muíños, balnearios, pontes, termas, canles, regadío...
Para iso, traballarase o sentido da medida mediante a determinación das dimensións de distintas construcións vinculadas á auga e o cálculo das súas áreas mediante figuras planas e compostas; o sentido espacial, a través da interpretación e representación gráfica destes espazos e da súa organización sobre planos ou mapas; e o sentido socioafectivo, promovendo o traballo cooperativo, a toma de decisións compartidas e o respecto polo patrimonio cultural e natural galego.
Para acadalo, propoñemos que o alumnado, organizado en grupos e aplicando os coñecementos traballados ao longo do REA, poña en valor o patrimonio hidráulico da súa contorna mediante o deseño dun informe de restauración dunha construción relacionada coa auga (coma muíños, pontes ou balnearios) situada nun río próximo ao centro educativo ou á súa vivenda. O informe constará de:
- Selección dunha construción real para restaurar.
- Xeolocalización e documentación da súa historia.
- Análise xeométrica da súa estrutura.
- Elaboración dun informe coas súas conclusións.
- Presentación ao grupo aula e, simbolicamente, ao concello.
As metas de aprendizaxe son:
- Recoñecer e clasificar diferentes figuras planas e compostas presentes en estruturas arquitectónicas relacionadas coa auga.
- Construír representacións gráficas e modelos sinxelos de elementos arquitectónicos.
- Comprender e aplicar as fórmulas para o cálculo de áreas en contextos reais.
- Desenvolver habilidades de representación bidimensional e visualización espacial.
- Utilizar estratexias de resolución de problemas relacionadas con situacións da vida real.
- Reflexionar sobre o impacto da xeometría na arquitectura, en particular, da arquitectura fluvial e hidráulica.
- Aprender a traballar en equipo, asumindo roles e responsabilidades para acadar un obxectivo común.
- Poñer en valor o patrimonio arquitectónico galego, recoñecendo a importancia das arquitecturas hidráulicas como elementos históricos e funcionais.