Antes de comezar
Este REA vai dirixido ao alumnado de 6º de primaria, e nel abordaranse os seguintes bloques de Lingua Castelá e Literatura:
Bloque 2. Comunicación oral.
Bloque 3. Comunicación escrita.
Bloque 4. Alfabetización mediática e informacional.
Bloque 5. Educación literaria.
Bloque 6. Reflexión sobre a lingua e os seus usos no marco de propostas de produción e comprensión de textos orais, escritos ou multimodais.
O reto final deste REA consistirá na realización dunha composición poética, onde o alumnado creará e ilustrará os seus propios poemas.
Estos poemas serán creados atendendo á rima, métrica e o emprego de diferentes recursos estilísticos. Prestarase atención ao emprego de signos de puntuación, tan importantes na poesía para así, marcar as pausas e o ritmo dos mesmos. Empregaranse a linguaxe literaria para identificar e clasificar os pronomes (demostrativos, posesivos, numerais e indefinidos) e para adquirir o dominio das pausa na comunicación escrita e oral. Poñeremos en valor a transmisión de emocións mentres recitan as súas creacións froito da reflexión individual, en parellas e grupal. Esta parte emocional, será parte imprescindible no desenvolvemento do noso alumnado e común a todas as áreas.
O longo do REA adentrarémonos no mundo da poesía, combinando diferentes tipos de poemas, segundo as súas temáticas, autores, épocas e estilos.
As diferentes actividades propostas están diseñadas para resolverse de xeito individual, parellas e grupos de traballo cooperativo (4 ou 5 integrantes, dependendo do grupo clase). Nalgunhas actividades de reflexión e posta en común os grupos base interrelacionaranse.
Despois de difererentes tarefas realizadas en distintos agrupamentos<, o reto final, será realizado individualmente e o produto final, a instalación poética, en gran grupo.
As actividades programadas neste REA serán do tipo:
- dixitais, con corrección automática,
- para facer no seu caderno de aula,
- en equipo, para realizar con diferentes estructuras de aprendizaxe cooperativo e
- manipulativas.