Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA3.4 Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. Analiza a métrica e a rima dun poema recoñecendo as estrofas. PE 5 10
CA5.7 Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. Produce textos para cancións ou recitado con acompañamento musical (regueifa, rap...) a partir dunha base rítmica. PE 5 8
CA5.8 Recoñecer e interpretar recursos básicos da linguaxe literaria e diferenza das principais convencións formais dos xéneros. Analiza un texto poético identificando o sentido literal e o sentido figurado. PE 5

8

CA6.2  Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e
ortográficas básicas e mobilizando, de maneira
puntualmente acompañada, estratexias sinxelas,individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.
Escribe un texto poético breve cuidando a súa rima, a súa métrica e a súa correcta ortografía. PE 5

8

CA6.6  Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Revisa e corrixe ortográficamente textos poéticos propios ou de compañeiros e compañeiras PE 5

8

CA2.3  Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Constrúe poemas con sentido completo e rima axeitada. TI 5 8
CA4.5  Ler de maneira autónoma ou acompañada textos de diversas fontes, compartindo a experiencia da lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar. Participa activamente nos comentarios de obras literarias en verso. TI 5

8

CA4.6  Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. Expresa en grupo a súa valoración persoal sobre os poemas propostos. TI 5

7

CA5.2  Compartir a experiencia de lectura, en soportes diversos, participando en comunidades lectoras do ámbito escolar e social. Expresa preferencias temáticas ou de autor en foros literarios de poesía. TI 5

7

CA5.3  Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de
comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e
información.
Expresa un gusto correcto pola literatura en cad unha das súas facetas. TI 5 6
CA5.4  Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas Utiliza momentos na biblioteca para comentar lecturas coas compañeiras e cos compañeiros amosando as súas preferencias. TI 5

8

CA5.5  Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. Participa activamente en lecturas expresivas líricas ou dramáticas. TI 5

7

CA5.6 Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. Recoñece a mensaxe e a intención en cancións e versos recitados. TI 5

7

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Concreción das actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA3.4 - Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de
lectura.

1. Sobre el plano. Fase 1

2. A por el reto. Fase 1.1

3. Los cimentos. Fase 2

4. Poesía. Fase 2.2

5. Los pronombres. Fase 3.1

6. Signos de puntuación. Fase 3.2

7. Poesía. Fase 3.3

8. ¡Prepárate!. Fase 4.1

9. El reto. Fase 4.2

10. Autoevaluación. Fase 4.3

11. Inauguración. Fase 5.1

Retroalimentación

Autoavaliación

Coavaliación

PE

CA5.7 - Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas.

1. Signos de puntuación. Fase 3.3

2. ¡Prepárate!. Fase 4.1

3. El reto. Fase 4.2

Retroalimentación

Rúbrica

 PE
CA5.8 - Recoñecer e interpretar recursos básicos da linguaxe literaria e diferenza das principais
convencións formais dos xéneros.

1. Sobre el plano. Fase 1

2. A por el reto. Fase 1.1

3. Poesía. Fase 2.2

4. Ortografía. Fase 2.3

5. Signos de puntuación. Fase 3.2

6. Poesía. Fase 3.3

7. El tejado. Fase 4

8. ¡Prepárate!. Fase 4.1

9. El reto. Fase 4.2

10. Puesta en común. Fase 5.1

Retroalimentación

 PE
CA6.2 - Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias  sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición.

1. Categorías gramaticales. Fase 2.1

2. Ortografía. Fase 2.3

3. Los pronombres. Fase 3.1

4. Signos de puntuación. Fase 3.2

5. ¡Prepárate!. Fase 4.1

6. El reto. Fase 4.2

Retroalimentación

Rúbrica

 PE
CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz.

1. Categorías gramaticales. Fase 2.1

2. Ortografía. Fase 2.3

3. Los pronombres. Fase 3.1

4. Signos de puntuación. Fase 3.2

5. ¡Prepárate!. Fase 4.1

6. El reto. Fase 4.2

Retroalimentación

Rúbrica

  PE
CA2.3 - Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos.

1. Los cimentos. Fase 2

2. Los pronombres. Fase 3.1

3. Poesía. Fase 3.3

4. ¡Prepárate!. Fase 4.1

5. El reto. Fase 4.2

6. Casa piloto. Fase 5

7. Puesta en común. Fase 5.1

8. ¡Nos evaluamos! Fase 5.2

Rúbrica

Escala de valoración

Retroalimentación

CA4.5 - Ler de maneira autónoma ou acompañada textos de diversas fontes, compartindo a experiencia da lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar.

1. Los pronombres. Fase 3.1

2. Poesía. Fase 3.3

3. El tejado. Fase 4

4. ¡Prepárate!. Fase 4.1

6. Casa piloto. Fase 5

7. Puesta en común. Fase 5.1

8. ¡Nos evaluamos! Fase 5.2

Rúbrica

Escala de valoración

CA4.6 - Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar.

1. Los pronombres. Fase 3.1

2. Poesía. Fase 3.3

3. El tejado. Fase 4

4. ¡Prepárate!. Fase 4.1

5. Autoevaluación. Fase 4.3

6. Puesta en común. Fase 5.1

Escala de valoración

Rúbrica

CA5.2 - Compartir a experiencia de lectura, en soportes diversos, participando en comunidades
lectoras do ámbito escolar e social.

1. Los pronombres. Fase 3.1

2. Poesía. Fase 3.3

3. El tejado. Fase 4

4. ¡Prepárate!. Fase 4.1

5. Autoevaluación. Fase 4.3

6. Puesta en común. Fase 5.1

Escala de valoración

Rúbrica

CA5.3 - Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información.

1. Poesía. Fase 3.3

2. El tejado. Fase 4

3. ¡Prepárate!. Fase 4.1

4. Autoevaluación. Fase 4.3

5. Puesta en común. Fase 5.1

Escala de valoración

CA5.4 - Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas.

1. Poesía. Fase 3.3

2. Puesta en común. Fase 5.1

Escala de valoración

CA5.5 - Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar.

1. Los pronombres. Fase 3.1

2. Poesía. Fase 3.3

3. El tejado. Fase 4

4. ¡Prepárate! Fase 4.1

5. El reto. Fase 4.2

6. Puesta en común. Fase 5.1

Rúbrica

Escala de valoración

CA5.6 - Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada.

1. Los pronombres. Fase 3.1

2. Poesía. Fase 3.3

3. El tejado. Fase 4

4. ¡Prepárate!. Fase 4.1

5. Autoevaluación. Fase 4.3

6. Casa piloto. Fase 5

7. Puesta en común. Fase 5.1

8. ¡Nos evaluamos! Fase 5.2

Rúbrica

Escala de valoración

Feito con eXeLearning (Nova xanela)