Criterios de avaliación e mínimos de consecución
| Códigos CA | Criterios de avaliación (CA) | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|---|
| CA3.4 | Analizar, de maneira progresivamente autónoma, o contido e aspectos formais e non formais elementais de textos escritos e multimodais, valorando o seu contido, estrutura, calidade, fiabilidade e idoneidade en función do propósito de lectura. | Analiza a métrica e a rima dun poema recoñecendo as estrofas. | PE | 5 | 10 |
| CA5.7 | Producir, de maneira progresivamente autónoma, textos sinxelos individuais ou colectivos con intención literaria, reelaborando con creatividade os modelos dados, en distintos soportes e complementándoos con outras linguaxes artísticas. | Produce textos para cancións ou recitado con acompañamento musical (regueifa, rap...) a partir dunha base rítmica. | PE | 5 | 8 |
| CA5.8 | Recoñecer e interpretar recursos básicos da linguaxe literaria e diferenza das principais convencións formais dos xéneros. | Analiza un texto poético identificando o sentido literal e o sentido figurado. | PE | 5 |
8 |
| CA6.2 | Producir textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas,individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. |
Escribe un texto poético breve cuidando a súa rima, a súa métrica e a súa correcta ortografía. | PE | 5 |
8 |
| CA6.6 | Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Revisa e corrixe ortográficamente textos poéticos propios ou de compañeiros e compañeiras | PE | 5 |
8 |
| CA2.3 | Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. | Constrúe poemas con sentido completo e rima axeitada. | TI | 5 | 8 |
| CA4.5 | Ler de maneira autónoma ou acompañada textos de diversas fontes, compartindo a experiencia da lectura, avanzando na construción da súa identidade lectora e participando en comunidades lectoras no ámbito escolar. | Participa activamente nos comentarios de obras literarias en verso. | TI | 5 |
8 |
| CA4.6 | Compartir oralmente a experiencia de lectura participando, de forma autónoma, en comunidades lectoras de ámbito escolar. | Expresa en grupo a súa valoración persoal sobre os poemas propostos. | TI | 5 |
7 |
| CA5.2 | Compartir a experiencia de lectura, en soportes diversos, participando en comunidades lectoras do ámbito escolar e social. | Expresa preferencias temáticas ou de autor en foros literarios de poesía. | TI | 5 |
7 |
| CA5.3 | Valorar os textos literarios en calquera lingua e a literatura en xeral como vehículo de comunicación e como recurso de gozo persoal, utilizando a lectura como fonte de lecer e información. |
Expresa un gusto correcto pola literatura en cad unha das súas facetas. | TI | 5 | 6 |
| CA5.4 | Utilizar, con certa autonomía, as bibliotecas da aula, do centro e as virtuais, como escenario de actividades literarias compartidas | Utiliza momentos na biblioteca para comentar lecturas coas compañeiras e cos compañeiros amosando as súas preferencias. | TI | 5 |
8 |
| CA5.5 | Incorporar a lectura expresiva e a comprensión e interpretación de textos literarios narrativos, líricos e dramáticos na práctica escolar. | Participa activamente en lecturas expresivas líricas ou dramáticas. | TI | 5 |
7 |
| CA5.6 | Escoitar e ler textos literarios adecuados á súa idade, que recollan diversidade de autores e autoras, relacionándoos en función dos temas e de aspectos elementais de cada xénero literario, e interpretándoos e relacionándoos con outras manifestacións artísticas ou culturais de maneira acompañada. | Recoñece a mensaxe e a intención en cancións e versos recitados. | TI | 5 |
7 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | |||||