Eixes da proposta didáctica
A área de Ciencias da Natureza busca formar nenas e nenos como persoas activas, responsables e respectuosas co medio natural. A través da observación sistemática, a medición, a experimentación e a formulación de hipóteses, aprenden a comprender a ciencia como un proceso de investigación, respondendo aos problemas dunha sociedade globalizada e en constante desenvolvemento científico-tecnolóxico.
O alumnado debe adquirir conceptos, destrezas e actitudes relacionadas cos seres vivos, a materia, as forzas e as formas de enerxía, así como o funcionamento do corpo humano. Isto axuda a abordar a importancia do coidado da saúde, o benestar emocional, o respecto cara aos seres vivos e a súa contorna, promovendo os obxectivos de desenvolvemento sustentable.
A dixitalización das contornas de aprendizaxe require un uso seguro e responsable da tecnoloxía, xunto coa promoción do espírito emprendedor e o desenvolvemento das destrezas tecnolóxicas. Isto facilita a realización de proxectos interdisciplinares cooperativos que achegan solucións creativas e innovadoras a través do desenvolvemento de prototipos con valor ecosocial, fomentando a aprendizaxe activa e contextualizada.
Para abordar con posibilidades de éxito as numerosas situacións ás que se verá exposto o alumnado ao longo da súa vida, será preciso desenvolver, de maneira integral, capacidades de carácter cognitivo e motor, pero tamén afectivo-motivacional, de relacións interpersoais e de inserción social. E todo isto, buscando solucións creativas e aplicándoas a problemas da vida real.
Esta situación de aprendizaxe busca promover valores e accións que favorecen un futuro máis xusto, igualitario e respectuoso co planeta. Está directamente conectada cos seguintes Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS):
- ODS 4 - Educación de calidade: Busca garantir unha aprendizaxe inclusiva e significativa, promovendo competencias científicas e tecnolóxicas que fortalecen o coñecemento práctico e teórico.
- ODS 3 - Saúde e benestar: A análise do funcionamento dos sentidos e dos sistemas nervioso e locomotor contribúe á comprensión da saúde e dos procesos corporais.
- ODS 9 - Industria, innovación e infraestruturas: Inclúe aspectos como a creación e deseño de robots e man mecánica, fomentando a innovación e as habilidades tecnolóxicas.
- ODS 17 - Alianzas para acadar os obxectivos: O uso de recursos educativos abertos fomenta a colaboración entre educadores e comunidades para un ensino mellor e accesible.