Eixes da proposta didáctica
Esta proposta didáctica céntrase no coñecemento das palabras e na importancia das linguas para conectar comunidades. O alumnado terá que ir acadando diferentes aprendizaxes e habilidades comunicativas seguindo unha ruta marcada que culminará coa creación dunha instalación artística significativa para o grupo clase. Este percorrido pola situación de aprendizaxe irá encamiñado á consecución das competencias clave por parte do alumnado.
Análise de situacións comunicativas, no que o alumnado terá que:
- Identificar os elementos da comunicación en situacións cotiás.
- Valorar e potenciar os aspectos que melloran a comunicación.
- Coñecer diferentes códigos e reflexionar sobre a necesidade de utilizar o código que mellor se adecúe a cada situación, tendo en conta factores ambientais, distintas capacidades das persoas, etc.
Produción de textos orais, como a dramatización, no que o alumnado terá que:
- Transmitir a mensaxe a través da linguaxe oral e xestual.
- Practicar a entoación, dicción e fluidez.
- Traballar en equipo, chegando a acordos e respectando os roles.
Comprensión de textos orais, no que o alumnado terá que:
- Extraer información relevante.
- Destacar as palabras clave.
- Resumir a información.
Produción de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Organizar instrucións de xeito eficaz.
- Utilizar os signos de puntuación necesarios.
- Escribir con corrección ortográfica, utilizando correctamente o acento agudo e as maiúsculas.
Comprensión de textos escritos, no que o alumnado terá que:
- Seguir as instrucións dun xogo.
- Traballar de xeito autónomo cando as actividades o requiran seguindo as instrucións dos enunciados.
Participación activa nas titorías (asembleas) no que o alumnado poderá:
- Practicar a escoita activa.
- Participar libremente con intervencións axeitadas, nun entorno seguro.
- Respectar o quenda de intervencións.
- Respectar as intervencións dos demais sen emitir xuízos.
Contribución á consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible (ODS):
- ODS 10, redución das desigualdades. O fío condutor deste REA contribúe á cohesión do grupo a través de distintas actividades que buscan empoderar a cada persoa, permitíndolle participar activamente sen temor a sufrir discriminación dentro do grupo clase. Trátase de crear rede, un tapiz de igualdade no que as diferenzas de xénero, orientación sexual, discapacidade, procedencia, orixe, cultura ou relixión sexan aceptadas e respectadas.
- ODS 16, promover sociedades xustas, pacíficas e inclusivas. Aprender a importancia de que haxa leis xustas para toda a sociedade e o dereito a ser tratados xustamente nos tribunais (é dicir, sen discriminación por razón de xénero, orientación sexual, discapacidade, procedencia, orixe, cultura ou relixión). Neste REA, a través do xogo, temos a oportunidade de experimentar que cando xogamos e respectamos as regras, o xogo é divertido e xusto para todas as persoas.
Tamén ten importancia neste REA a creación dun espazo seguro, no que sentirnos protexidos e poder expresarnos con confianza.
O dereito á información, que debe ser accesible para todas as persoas a través do uso das diferentes linguas e códigos que faciliten a comunicación.
En resumo: participando activamente e aprendendo a cooperar e colaborar para resolver problemas; aceptando a diversidade, valorando as habilidades e talentos de cada persoa; respectando as normas e practicando a escoita activa, este REA contribúe á formación dunha cidadanía máis xusta.