Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

A área de Ciencias da Natureza concíbese como un ámbito cuxo obxectivo principal é que as nenas e os nenos cheguen a ser persoas activas, responsables e respectuosas co mundo en que viven, adquirindo os coñecementos esenciais e os principios básicos do medio natural para que poidan construír un mundo máis solidario, xusto, igualitario e sustentable. As ciencias naturais supoñen, polo tanto, comprender a ciencia como un proceso de investigación, a través da observación sistemática, a medición, a experimentación e a formulación de hipóteses, como base do método científico e eixe central da materia, intentando así dar resposta aos principais problemas dunha sociedade globalizada, tendo en conta o rápido desenvolvemento e progreso científico-tecnolóxico.

Por outra banda, a dixitalización das contornas de aprendizaxe fai preciso que o alumnado faga un uso seguro, eficaz e responsable da tecnoloxía, que, xunto coa promoción do espírito emprendedor e o desenvolvemento das destrezas e técnicas básicas do proceso tecnolóxico, facilitarán a realización de proxectos interdisciplinares cooperativos nos cales se resolva un problema ou se dea resposta a unha necesidade da contorna próxima, de modo que o alumnado poida achegar solucións creativas e innovadoras a través do desenvolvemento dun prototipo final con valor ecosocial.

Este REA contribúe a adquisición de conceptos, destrezas e actitudes relacionadas co coñecemento da materia e as formas de enerxía.

Conexión cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS):

  • ODS 4: Educación de Calidade
  • ODS 5: Igualdade de Xénero
  • ODS 7: Enerxía Limpa e Accesible
  • ODS 9: Industria, Innovación e Infraestrutura
  • ODS 10: Redución das Desigualdades
  • ODS 11: Cidades e Comunidades Sostibles
  • ODS 12: Produción e Consumo Responsables
  • ODS 13: Acción polo Clima

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Contidos Bloque da materia

CULTURA CIENTÍFICA

C1.2. Fomento da curiosidade, a iniciativa, a constancia e o sentido da responsabilidade na realización das diferentes investigacións enunciando hipóteses.

C1.3 Vocabulario científico relacionado coas diferentes investigacións.

C1.4 Procura de información a través de diferentes fontes, de maneira individual e en equipo.

C1.5 Experimentación sobre cuestións científicas relacionadas coas necesidades actuais da sociedade.

C1.6 Instrumentos e dispositivos apropiados para realizar observacións e medicións precisas de acordo coas necesidades da investigación.

C1.7  Fases da investigación científica (observación, formulación de preguntas e predicións, planificación e realización de experimentos, recollida e análises de información e datos).

C1.8  Comunicación dos resultados da investigación, de forma oral ou escrita, utilizando diferentes soportes (textos orais ou escritos, maquetas, presentacións, murais).

Bloque 1

MATERIA, FORZAS E ENERXÍA

C1.1 Propiedades da materia. Masa e volume. Cálculo da masa e do volume a través da experimentación.

C1.2 As fontes de enerxía renovables e non renovables.

C1.3 A enerxía eléctrica. Os circuítos eléctricos e as estruturas robotizadas. Atracción e repulsión de cargas eléctricas.

C1.4 Influencia das fontes de enerxía renovables na contribución ao desenvolvemento sustentable.

C1.5 Fontes, transformacións, transferencia e uso responsable da enerxía na vida cotiá para afrontar problemas ecosociais.

Bloque 3

TECNOLOXÍA E DIXITALIZACIÓN

C4.1 - Dixitalización da contorna persoal de aprendizaxe:

C4.1.1 Dispositivos e recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo.

C4.1.2 Estratexias de procura de información na Internet seguras e eficientes (valoración, discriminación, selección, organización e propiedade intelectual).

C4.1.3 Estratexias de recollida, almacenamento e representación de datos para facilitar a súa comprensión e análise.

C4,1,4 Tratamento e elaboración de textos sinxelos para recoller e comunicar información (formato de texto, axuste de páxina, inserción de imaxes). Xestión de arquivos.

C4.1.5 Regras básicas de seguridade e privacidade para navegar pola Internet e para protexer a contorna dixital persoal de aprendizaxe.

C4.1.6 Recursos e plataformas dixitais restrinxidas e seguras para comunicarse con outras persoas. Etiqueta dixital, regras básicas de cortesía e respecto e estratexias para resolver problemas na comunicación dixital.

C4.1.7 Estratexias para fomentar o benestar dixital. Recoñecemento dos riscos asociados a un uso inadecuado e pouco seguro das tecnoloxías dixitais (tempo excesivo de uso, ciberacoso, dependencia tecnolóxica, acceso a contidos inadecuados) e estratexias de actuación.

C4.2 - Proxectos de deseño e pensamento computacional:

C4.2.5 - Técnicas para potenciar o traballo cooperativo, a cohesión de grupo e a resolución pacífica de conflitos.

C4.2.6 - Estratexias en situacións de incerteza: adaptación e cambio de estratexia cando sexa necesario, e valoración do erro propio e o dos demais como oportunidade de aprendizaxe.

C4.2.7 - Deseño, prototipo, proba e avaliación dun proxecto de deseño sinxelo que teña relevancia na súa contorna.

C4.2.8 - Construción de proxectos sinxelos, utilizando de forma guiada diferentes materiais, ferramentas, obxectos, dispositivos e recursos dixitais seguros e adecuados para a consecución do proxecto.

C4.2.9 - Linguaxe sinxela de programación por bloques e as relacións lóxicas entre eles (executar movementos, sensores, motores, impresión 3D).

C4.2.10 - Presentación dos proxectos desenvoltos, utilizando diferentes soportes e estratexias de comunicación e explicando de forma oral e escrita as estratexias seguidas.

Bloque 4

Obxectivos Descrición
OBX1

Expor e dar resposta a cuestións científicas sinxelas, utilizando diferentes técnicas, instrumentos e modelos propios do pensamento científico, para interpretar e explicar feitos e fenómenos que ocorren no medio natural. 

OBX3

Identificar as características dos diferentes elementos ou sistemas do medio natural, analizando a súa organización e propiedades, e establecendo relacións entre estes, para recoñecer o seu valor, conservalo, melloralo e emprender accións para o seu uso responsable.

OBX4

Identificar as causas e consecuencias da intervención humana na contorna, para mellorar a capacidade de afrontar problemas, buscar solucións e actuar de maneira individual e cooperativa na súa resolución, e para poñer en práctica estilos de vida sustentables e consecuentes co respecto, co coidado e coa protección das persoas e do planeta.

OBX5

Utilizar dispositivos e recursos dixitais de forma segura, responsable e eficiente, para buscar información, comunicarse e traballar de maneira individual, en equipo e en rede, e para reelaborar e crear contido dixital de acordo coas necesidades dixitais do contexto educativo

OBX6

Resolver problemas a través de proxectos de deseño e da aplicación do pensamento computacional, para xerar cooperativamente un produto creativo e innovador que responda a necesidades concretas. 

Competencias clave Clave dos descritores operativos

CCL - Competencia en comunicación lingüística 

CCL1, CCL2, CCL3

CP - Competencia plurilingüe

CP1, CP2, CP3

STEM - Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría

STEM2, STEM3, STEM4

CD - Competencia dixital

CD1, CD2, CD3, CD4, CD5

CPSAA - Competencia persoal, social e de aprender a aprender 

CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5

CC- Competencia cidadá

CC2, CC3, CC4

CE- Competencia emprendedora

CE1, CE3

Feito con eXeLearning (Nova xanela)