Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación

 Mínimos de consecución

Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)

CA1.1- Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

Formular preguntas e realizar predicións razoadas a través da observación.

TI

5

5%

CA1.2- Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

Buscar, seleccionar e contrastar información de forma guiada, adquirindo léxico científico básico para as súas investigacións.

TI

5

5%

CA1.3- Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

Deseñar e realizar experimentos de maneira guiada, empregando instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura e rexistrando datos sinxelos.

TI

5

5%

CA1.4- Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

Analizar e comunicar os resultados das investigacións a través de diferentes formatos.

TI

5

5%

CA3.1- Identificar as características, a organización e as propiedades dos elementos do medio natural a través das metodoloxías de indagación, utilizando as ferramentas e os procesos adecuados.

Identificar e analizar as propiedades da materia, empregando os instrumentos adecuados de forma guiada. Identificar e analizar as propiedades da materia, empregando os instrumentos adecuados de forma guiada.

PE

(Non incluída no REA)

5

20%

CA3.2- Recoñecer e explicar as diferentes formas e fontes de enerxía identificando os seus usos na vida cotiá e a súa influencia no desenvolvemento sustentable.

Recoñecer as fontes de enerxía máis importantes e as principais características da enerxía eléctrica.

PE

(Non incluída no REA)

5

20%

CA3.3- Participar con actitude emprendedora na procura, no contraste e na avaliación de propostas para afrontar problemas ecosociais, buscar solucións e actuar para a súa resolución, a partir da análise crítica de causas e consecuencias da intervención humana na contorna.

Participar na procura e avaliación de propostas para afrontar problemas ecosociais e buscar solucións de forma guiada.

TI

5

10%

CA4.1- Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente,buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

Utilizar dispositivos e recursos dixitais para a procura de información e creación de contidos dixitais sinxelos.

TI

5

5%

CA4.2- Coñecer os principais avances da ciencia e da tecnoloxía, identificando os seus riscos e os beneficios na sociedade.

Identificar os riscos e beneficios dos avances da ciencia e da tecnoloxía.

TI

5

5%

CA4.3- Formular problemas de deseño que se resolvan coa creación dun prototipo ou solución dixital, avaliando as necesidades da contorna e establecendo obxectivos concretos.

Formular un problema de deseño que se resolva coa creación dun prototipo.

TI

5

5%

CA4.4- Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos colaborativos.

Deseñar posibles solucións aos problemas expostos empregando diferentes estratexias de forma guiada.

TI

5

5%

CA4.5- Desenvolver un produto final que dea solucións a un problema de deseño, probando en equipo diferentes prototipos ou solucións dixitais e utilizando de forma segura e guiada as ferramentas, os dispositivos, as técnicas e os materiais adecuados.

Desenvolver un produto final utilizando ferramentas e dispositivos sinxelos de forma guiada.

TI

5

5%

CA4.6- Comunicar o deseño dun produto final, adaptando a mensaxe e o formato á audiencia, explicando os pasos seguidos e propoñendo posibles retos para futuros proxectos.

Comunicar o deseño dun produto final explicando os pasos seguidos.

TI

5

5%

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación

Actividades ou exercicios/ Seccións do REA

Instrumentos empregados

CA1.1- Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

1.1. Analizamos a mensaxe.

2.2. Roubando ideas.

3.1. Calculando a masa e Calculando o volume. 

Rúbrica traballo individual

Rúbrica traballo en grupo

Fichas calculando a masa e o volume

CA1.2- Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

3.1. En busca de enerxía (Debate). 

3.1. Conciencia sostible.

Rúbrica traballo individual

Rúbrica traballo en grupo

CA1.3- Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

3.1. Todo é materia (Experimentos sobre a masa e o volume).

3.2. Comezando a misión (Robot explorador).

Rúbrica traballo en equipo

Rúbrica traballo individual

Fichas calculando a masa e calculando o volume

Lista de control de comprobación do funcionamento do robot

CA1.4- Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

3.1. Achegando ideas.

3.2. Misión completada - Analizando datos. 

5. Conclusións. 

Rúbrica traballo en equipo

Rúbrica traballo individual

CA3.1 - Identificar as características, a organización e as propiedades dos elementos do medio natural a través de metodoloxías de indagación, utilizando as ferramentas e os procesos adecuados.

3.1. Todo é materia.

3.1 Recursos naturais

Proba escrita (a deseñar polo profesorado)

CA3.2 - Recoñecer e explicar as diferentes formas e fontes de enerxía identificando os seus usos na vida cotiá e a súa influencia no desenvolvemento sustentable.

2.3. Que sabes? (Actividades multinivel).

3.1. En busca de enerxía.

3.1. Os recursos naturais. Como evolucionou a enerxía?

Proba escrita (a deseñar polo profesorado)

CA3.3 - Participar con actitude emprendedora na procura, no contraste e na avaliación de propostas para afrontar problemas ecosociais, buscar solucións e actuar para a súa resolución, a partir da análise crítica das causas e consecuencias da intervención humana na contorna.

3.1. Debate sobre as fontes de enerxía

3.1. ConCiencia sostible

3.1. Achegando ideas

4. Congreso científico

5.1. Repasamos o aprendido (Debate)

Rúbrica traballo individual

Fichas de traballo en grupo

CA4.1 - Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente, buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

3.1. Debate sobre as fontes de enerxía.

3.1. Indaga na rede.

3.1. Para saber máis.

4. Congreso científico (exposición e difusión).

Lista de control para a valoración da exposición e difusión do congreso científico.

Rúbrica traballo en equipo

CA4.2 - Coñecer os principais avances da ciencia e da tecnoloxía, identificando os seus riscos e os beneficios na sociedade.

3.1. En busca de enerxía.

3.1. Conciencia sostible.

Rúbrica traballo individual

CA4.3 - Formular problemas de deseño que se resolvan coa creación dun prototipo ou solución dixital, avaliando as necesidades da contorna e establecendo obxectivos concretos.

3.2. Exploramos 

3.3 Actuamos 

Lista de control da elaboración da maqueta do aeroxerador

Lista de control da elaboración da maqueta da placa solar

Lista de control da elaboración da maqueta da turbina hidroeléctrica

Rúbrica traballo individual

Rúbrica traballo en grupo

CA4.4 - Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos cooperativos.

3.3. Actuamos

3.3. A forza do vento.

3.3. A maxia das estrelas.

3.3. O poder da auga.

Lista de control da elaboración da maqueta do aeroxerador

Lista de control da elaboración da maqueta da placa solar

Lista de control da elaboración da maqueta da turbina hidroeléctrica

Rúbrica de traballo en equipo

Rúbrica de traballo individual

CA4.5 - Desenvolver un produto final que dea solución a un problema de deseño, probando en equipo diferentes prototipos ou solucións dixitais e utilizando de forma segura e guiada as ferramentas, os dispositivos, as técnicas e os materiais adecuados.

3.3 Actuamos (elaboración do produto final)

4. Congreso científico (preparación e organización)

Lista de control de valoración do Congreso científico.

Rúbrica traballo individual

Fichas de traballo en grupo

CA4.6 - Comunicar o deseño dun produto final, adaptando a mensaxe e o formato á audiencia, explicando os pasos seguidos e propoñendo posibles retos para futuros proxectos.

4. Congreso científico (exposición e difusión)

Lista de control da valoración da exposición e difusión do congreso científico.

Fichas de traballo en grupo

Feito con eXeLearning (Nova xanela)