Saltar navegación

1. Descrición xeral

Un planeta en apuros

Este REA (Recurso Educativo Aberto) ofrece ao alumando un achegamento ao tema das fontes de enerxías e os problemas ecosociais existentes na actualidade, dende a procura de solucións de forma guiada, ata a creación dunha maqueta como produto final que resolva as necesidades reais da contorna. 

A situación de aprendizaxe parte da presentación da problemática ecosocial xurdida do esgotamento dos combustibles fósiles a través dun extraterrestre (Flipi) como figura permanente ao longo do reto. A través dunha metodoloxía de resolución de problemas e de indagación, o alumnado terá como reto a elaboración dun robot explorador e a creación dunha maqueta de enerxías renovables que ofreza solución aos problemas ecosociais existentes.

A través deste REA o alumnado afondará nas principais fontes de enerxía e a súa influencia no desenvolvemento sostible, fomentando o pensamento crítico e a actitude emprendedora, traballando de xeito individual e grupal. Ademais, a través desta situación de aprendizaxe prodúcese un achegamento ao pensamento computacional na elaboración dun robot explorador que nos permita detectar auga, luz e aire. 

A creación do produto final lévase a cabo de forma guiada, explicando os pasos a seguir nas diferentes fases e impulsando a creatividade do alumnado. Para finalizar o reto, realizarase unha exposición das diferentes maquetas elaboradas, na que o alumnado deberá expoñer e explicar a súa elaboración ante unha audiencia.  

As metas de aprendizaxe son:

  1. Recoñecer as fontes de enerxía máis importantes e as principais características da enerxía eléctrica. 
  2. Valorar o uso das fontes de enerxía e a súa influencia no desenvolvemento sustentable.
  3. Participar na procura e avaliación de propostas para afrontar problemas ecosociais e buscar solucións de forma guiada.
  4. Realizar experimentos de maneira guiada, empregando instrumentos apropiados e rexistrando datos sinxelos.
  5. Deseñar posibles solucións aos problemas expostos empregando diferentes estratexias de forma guiada.
  6. Crear un produto final utilizando ferramentas e dispositivos sinxelos de forma guiada.
  7. Comunicar o deseño dun produto final explicando os pasos seguidos.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)