Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Estimación da temporalización recomendada para cada fase deste recurso:

Fase Seccións Descrición do traballo a desenvolver Temporalización

Descrición

1. Unha mensaxe misteriosa

  • Escoita do audio do extraterrestre pedindo axuda para a problemática do seu planeta (esgotamento dos seus combustibles fósiles).
  • Posta en común (en gran grupo) de forma oral sobre a problemática presentada e reflexión.
  • Explicación do reto: construción dunha maqueta por grupos e creación robot explorador que nos permita coñecer o planeta.
    Primeira reflexión para o Diario de Aprendizaxe (entrega do mesmo a cada alumno/a).

1 sesión

Aula ordinaria

Exploración (coñecementos previos)

2. Preparando a viaxe

  • Actividade para a creación de grupos de traballo (4 alumnas/os). O profesor entregará unhas tarxetas en sobre a cada alumno/a para facer os grupos. As tarxetas incluirán debuxos sobre enerxías renovables. Na guía didáctica inclúese que as tarxetas serán entregadas en sobre pechado ao alumnado atendendo a diversidade do alumnado.
    Actividade roubar ideas, onde teñen que escribir os seus coñecementos previos sobre as maquetas.
  • Realizar actividades interactivas para saber os seus coñecementos previos sobre a enerxía, fontes....
  • Segunda reflexión do Diario de Aprendizaxe

2 sesións

Aula ordinaria

Conexión

3. Reiniciando Carbonus

  • Elaboración do robot explorador (contido estruturas robotizadas).
  • Concepto de masa e volume da materia (actividades de experimentos).
  • A enerxía: recursos naturais que poden ser materias primas ou fontes de enerxía (esquema, visionado de vídeo...).
  • As materias primas: renovables e non renovables.
  • Fontes de enerxía renovables e non renovables (esquema, actividades interactivas...).
  • Problemas ecosociais.
  • Enerxías renovables: SOLAR. Actividades explicativas de contidos (contido de circuíto eléctrico, creación por grupos de partes da maqueta).
  • Enerxías renovables: EÓLICA. Actividades explicativas de contidos.(creación por grupos de partes da maqueta).
  • Enerxías renovables: HIDRÁULICA. Actividades explicativas de contidos(creación por grupos de partes da maqueta).
  •   Enerxías renovables: xeotérmica, enerxía do mar e biomasa. Actividades explicativas de contidos.
  • Fontes de enerxía non renovables: CARBÓN, PETRÓLEO, GAS NATURAL, ENERXÍA NUCLEAR.
  • Atracción e repulsión das cargas eléctricas.

9 sesións

Laboratorio

Aula de robótica

Reto final

4. Congreso científico

  • Finalización da maqueta (agrupamento dos diferentes elementos, rótulos... ).
  • Preparación da exposición oral.
  • Presentación e exposición das maquetas.
  • Gravar as presentacións para a difusión.

4 sesións

Aula ordinaria

Biblioteca ou sala de usos múltiples para a exposición

Conclusión

5. Conclusións

  • Análise dos datos obtidos da enquisa.
  • Conclusións e autorreflexión.
  • Reflexión final no Diario de Aprendizaxe.

1 sesión

Aula ordinaria

Feito con eXeLearning (Nova xanela)