Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

A contextualización curricular da situación de aprendizaxe corresponde á unidade 1 do modelo de programación de PROENS para a materia de Ciencias da Natureza de 5º de E. Primaria.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)

CA1.1 Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

Formular preguntas e realizar predicións razoadas a través da observación.

TI

1

10

CA1.2 Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

Buscar, seleccionar e contrastar información de forma guiada, adquirindo léxico científico básico para as súas investigacións.

TI

1

5

CA1.3 Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

Deseñar e realizar experimentos de maneira guiada, empregando instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura e rexistrando datos sinxelos.

TI

1

5

CA1.4 Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

Analizar e comunicar os resultados das investigacións a través de diferentes formatos.

TI

1

5

CA2.1 Coñecer a estrutura e organización dos seres vivos identificando as súas características e funcións.

Coñecer a estrutura e organización dos seres vivos e as súas características.

PE

1

25

CA2.2 Identificar e analizar as características, a organización e as propiedades dos elementos do medio natural a través de metodoloxías de indagación, utilizando as ferramentas e os procesos adecuados.

Identificar e clasificar ós seres vivos nos reinos segundo as súas características.

PE

1

25

CA4.1 Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente, buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

Utilizar dispositivos e recursos dixitais para a búsqueda de información e creación de contidos dixitais.

TI

1

10

CA4.4 Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos cooperativos.

Deseñar posibles solucións aos problemas expostos empregando diferentes estatexias de forma guiada.

TI

1

10

CA4.5 Desenvolver un produto final que dea solución a un problema de deseño, probando en equipo diferentes prototipos ou solucións dixitais e utilizando de forma segura e guiada as ferramentas, os dispositivos, as técnicas e os materiais adecuados.

Desenvolver un produto final utilizando ferramentas e dispositivos sinxelos de forma guiada.

TI

1

5

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados

CA1.1 Formular preguntas e realizar predicións razoadas sobre un tema específico relacionado co medio natural a través da observación.

Xogos para activar coñecementos previos

Fase 2

Elaboración das fichas técnicas dos xogos

Fase 3

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo cooperativo

Lista de control do xogo

CA1.2 Buscar, seleccionar e contrastar información, de diferentes fontes seguras e fiables, adquirindo léxico científico básico e utilizándoa en investigacións relacionadas co medio natural.

Elaboración das "Fichas técnicas". Fase 3

Lista de control incorporadas en eXeLearning

Rúbrica de traballo individual

CA1.3 Deseñar e realizar experimentos guiados, de forma individual ou en equipo, utilizando diferentes técnicas de indagación e modelos, empregando os instrumentos e dispositivos apropiados de forma segura, rexistrando correctamente as observacións e medicións realizadas.

Fase 3

No apartado de "Experimenta".

Experiencia de laboratorio

Rúbrica de traballo individual

CA1.4 Analizar a información e os resultados obtidos, e comunicar as conclusións das investigacións, utilizando linguaxe científica e explicando os pasos seguidos.

Recompilación das Fichas técnicas que foron elaborando e selección das que se incluirán nos diferentes xogos.

Fase 3

Sesión de planificación da presentación dos xogos na biblioteca.

Experiencia de laboratorio

Fase 4

Análise da sesión de presentación de xogos.

Fase 5

Lista de control dos produtos

Rúbrica de traballo individual

CA2.1 Coñecer a estrutura e organización dos seres vivos identificando as súas características e funcións.

Elaboración das Fichas técnicas.

Fase 3

Proba escrita (a deseñar polo profesorado)

CA2.2 Identificar e analizar as características, a organización e as propiedades dos elementos do medio natural a través de metodoloxías de indagación, utilizando as ferramentas e os procesos adecuados.

Elaboración das Fichas técnicas.

Fase 3

Xogos interactivos 

Fase 3

Sesión de planificación da presentación dos xogos na biblioteca.

Fase 4

Análise da sesión de presentación de xogos.

Fase 5

Proba escrita (a deseñar polo profesorado)

CA4.1 Utilizar recursos dixitais de acordo coas necesidades do contexto educativo de forma segura e eficiente, buscando información, comunicándose e traballando de forma individual, en equipo e en rede, reelaborando e creando contidos dixitais sinxelos.

Xogos interactivos 

Fase 2 e Fase 3

Creación xogo Scracht

Fase 3

Lista de control das características das producións dixitais

CA4.4 Deseñar posibles solucións aos problemas expostos de acordo con técnicas sinxelas de proxectos de deseño e pensamento computacional, mediante estratexias básicas de xestión de proxectos cooperativos.

Deseño e elaboración dos xogos

Fase 3

Lista de control de produtos

Rúbrica de traballo individual

Rúbrica de traballo cooperativo

CA4.5 Desenvolver un produto final que dea solución a un problema de deseño, probando en equipo diferentes prototipos ou solucións dixitais e utilizando de forma segura e guiada as ferramentas, os dispositivos, as técnicas e os materiais adecuados.

Deseño e elaboración dos xogos

Fase 3

Lista de control dos produtos elaborados

Feito con eXeLearning (Nova xanela)