A natureza en xogo
Este REA (Recurso Educativo Aberto) foi deseñado para que o alumnado poida adquirir os contidos sobre os seres vivos a partir da elaboración de xogos de mesa. Mediante esta actividade as nenas e os nenos traballarán estes contidos dunha maneira diferente, precisan realizar a investigación sobre os seres vivos, coñecer que é unha ficha técnica e como se elabora, e tamén se traballa a expresión oral, pois deberán presentar os seus xogos aos compañeiros de outras clases.
Neste REA farase un percorrido pola estrutura, e as funcións básicas dos seres vivos e as variacións nestas que permiten clasificar a enorme biodiversidade do planeta. Estes contidos trátanse segundo unha secuencia didáctica, que pretende ser un eixo condutor para fundamentar a aprendizaxe. A secuencia didáctica baséase na definición de célula e dos distintos niveis de organización, a definición das funcións vitais desde a perspectiva dos órganos e aparellos implicados, os criterios para clasificar aos seres vivos nos cinco reinos, e estudar a vida desde unha perspectiva máis global, atendendo á diversidade, o uso do microscopio e o concepto de biosfera.
O alumnado aprenderá o que é unha ficha técnica, para que se empregan, como se elaboran e cal pode ser a súa utilidade.
Outro contido que aprenderán será o que é un xogo de mesa, cal pode ser a súa utilidade na aula, tipos, materiais necesarios, dinámicas etc
Nestas idades é moi importante traballar a competencia lingüística, e neste REA é moi importante a expresión escrita e a expresión oral, pois deben elaborar as tarxetas dos xogos, e despois terá lugar unha sesión na que deberán presentar os xogos e explicar a súa dinámica, onde se traballará a expresión oral.
Metas de aprendizaxe:
- Coñecer a estrutura, as funcións vitais e a clasificación dos seres vivos.
- Recoller datos dunha investigación, organizar a información e formular conclusións.
- Seleccionar e utilizar información relevante de maneira crítica.
- Ser quen de deseñar, construír e compartir xogos de mesa coa temática dos seres vivos.
- Mellorar a expresión oral e as habilidades de presentación en público.
- Saber organizar, avaliar e reflexionar sobre os resultados dunha exposición sobre os xogos de mesa creados.