Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinte táboa recóllense os criterios de avaliación traballados neste REA,  cos seus correspondentes mínimos de consecución asociados, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación:

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 - Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas. Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos. TI 3 e 4 5
CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e  xeoloxía localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente. Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía. TI
3 e 4
5
CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar realizar  predicións sobre fenómenos biolóxicos ou xeolóxicos que poidan ser respondidas ou contrastadas utilizando métodos científicos. Expor preguntas e hipóteses que poidan ser respondidas utilizando métodos científicos. TI 3 e 4 5
CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes. Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica. TI 3 e 4 5
CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos de modo que permitan responder preguntas concretas e contrastar unha hipótese exposta. Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos. TI 3 e 4 5
CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as  ferramentas dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da  experimentación e da observación de campo. Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas. TI 3 e 4 5
CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico asumindo responsablemente unha función concreta,  respectando a diversidade e a igualdade de  xénero e favorecendo a inclusión. Cooperar dentro dun proxecto científico respectando a diversidade e a igualdade
de xénero e favorecendo a inclusión.
TI 3 e 4 5
CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con independencia da súa etnia, sexo ou cultura, destacando e recoñecendo o papel das mulleres científicas e entendendo a investigación como un labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución. Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela. TI 3 e 4 5
CA4.1 - Identificar e clasificar distintos minerais mediante a observación das súas características e propiedades. Identificar e clasificar distintos minerais. PE 3 7,5
CA4.2 - Recoñecer diferentes rochas a través da súa clasificación en función da orixe e/ou dos minerais que as forman. Recoñecer diferentes rochas. PE 3 7,5
CA4.3 - Localizar rochas e minerais da contorna seleccionando información mediante o uso correcto de diferentes fontes. Localizar rochas e minerais da contorna. PE 3 5
CA4.4 - Describir a importancia dos minerais e das rochas na sociedade relacionándoos coas súas aplicacións na vida cotiá. Describir a importancia dos minerais e das rochas na sociedade. PE 3 5
CA4.5 - Valorar unha explotación sostible dos recursos xeolóxicos identificando os principais impactos que causa. Valorar unha explotación sostible dos recursos xeolóxicos. PE 3 5
CA4.6 - Explicar a estrutura e a composición básica da  xeosfera diferenciando as  características xerais das capas que a forman. Explicar a estrutura e a composición básica da xeosfera. PE 4 15
CA4.7 - Relacionar a litosfera e o movemento das placas coas estruturas xeolóxicas que se orixinan nos bordos integrándoas na teoría da tectónica de placas. Relacionar a litosfera e o movemento das placas coas estruturas xeolóxicas que se orixinan nos bordos. PE 4 15
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Actividades e instrumentos empregados no REA

Na seguinte táboa, concrétanse as actividades e o reto deseñado no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación aplicado:

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1 - Analizar e explicar conceptos e procesos biolóxicos e xeolóxicos interpretando a información obtida en diferentes formatos cunha actitude crítica e chegando a conclusións fundamentadas.

Reto

TI

Rúbrica do reto

CA1.2 - Resolver cuestións sobre bioloxía e xeoloxía localizando, seleccionando e organizando información de distintas fontes e citándoas correctamente.

Reto

TI

Rúbrica do reto

CA1.3 - Expor preguntas e hipóteses e intentar realizar predicións sobre fenómenos biolóxicos ou xeolóxicos que poidan ser respondidas ou contrastadas utilizando métodos científicos

Reto

TI

Rúbrica do reto

 

CA1.4 - Recoñecer a información sobre temas biolóxicos e xeolóxicos con base científica distinguíndoa de pseudociencias, boatos, teorías conspiradoras e crenzas infundadas... e mantendo unha actitude escéptica ante estes.

Reto

2.4. Pero... ti que dis?

TI

Rúbrica do reto

Diario de aprendizaxe

CA1.5 - Deseñar e realizar a experimentación, a toma de datos e a análise de fenómenos biolóxicos e xeolóxicos de modo que permitan responder preguntas concretas e contrastar unha hipótese exposta.

Miniexperiencias de aula

Prácticas de laboratorio

TI


Rúbricas de traballo en equipo

CA1.6 - Presentar as conclusións do proxecto de investigación mediante o formato e as ferramentas dixitais adecuadas, interpretando os resultados e a información obtida a través da experimentación e da observación de campo. Reto

TI

Rúbrica do reto

CA1.7 - Cooperar dentro dun proxecto científico asumindo responsablemente unha función concreta, respectando a diversidade e a igualdade de xénero e favorecendo a inclusión.

Reto

Actividades grupais

Miniexperiencias

Práctica de laboratorio

TI

Rúbrica do reto

CA1.8 - Valorar a contribución da ciencia á sociedade e o labor de persoas dedicadas a ela con independencia da súa etnia, sexo ou cultura, destacando e recoñecendo o papel das mulleres científicas e entendendo a investigación como un labor colectivo e interdisciplinar en constante evolución.

Reto

2.3. Científicas con sona

TI

Diario de aprendizaxe

CA4.1 - Identificar e clasificar distintos minerais mediante a observación das súas características e propiedades.

Reto

Miniexperiencias 1 e 2

Práctica de laboratorio

Realización de proba escrita de contidos

Rúbrica do reto

Rúbrica de traballo en equipo (práctica)

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.2 - Recoñecer diferentes rochas a través da súa clasificación en función da orixe e/ou dos minerais que as forman.

Reto

Miniexperiencias 3 e 4

Realización de proba escrita de contidos

Rúbrica do reto

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.3 - Localizar rochas e minerais da contorna seleccionando información mediante o uso correcto de diferentes fontes.

Reto

Realización de proba escrita de contidos

Rúbrica do reto

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.4 - Describir a importancia dos minerais e das rochas na sociedade relacionándoos coas súas aplicacións na vida cotiá.

Desconecta! Que temos en Galicia?

Realización de proba escrita de contidos

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.5 - Valorar unha explotación sostible dos recursos xeolóxicos identificando os principais impactos que causa.


Actividade de Sabías que?

Realización de proba escrita de contidos

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.6 - Explicar a estrutura e a composición básica da xeosfera diferenciando as características xerais das capas que a forman.
Realización de proba escrita de contidos

PE (non se achega modelo neste REA)

CA4.7 - Relacionar a litosfera e o movemento das placas coas estruturas xeolóxicas que se orixinan nos bordos integrándoas na teoría da tectónica de placas.

Actividade de Deseñando capas

Realización de proba escrita de contidos

PE (non se achega modelo neste REA)

Feito con eXeLearning (Nova xanela)