Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Recomendacións para o uso deste recurso na aula, relativas aos seguintes aspectos:

1. Recursos materiais necesarios 4. Enfoque multinivel do reto
2. Proposta de agrupamentos 5. Diario de aprendizaxe
3. Produtos finais

Recursos materiais necesarios

Ordenadores con conexión a Internet, material básico de debuxo (folios, lapis, goma, tesoiras, cartolina, pinturas de calquera tipo, pegamento de barra, regra, escuadro e outros), papel de acetato (de transparencias), rotulador de tinta negra, rotuladores ou marcadores fluorescentes (subliñadores), papel continuo, papeis de revistas, xornais e/ou publicidade, papeis translúcidos (celofán ou similar) gomets, impresora e material de diferentes texturas a escoller polo alumnado (teas, la, fíos, lentellas, fariña, sal, escuma de pelo, algodón...) e auriculares.

Programas informáticos de tratamento de imaxes. No REA recoméndase LibreoOffice Draw, GIMP e Excalidraw.

Sería interesante dispoñer dunha mesa de luz ou retroproxector para o recuncho de luz branca. No seu defecto poden usarse luces de escritorio ou similar. 

Tamén sería moi recomendable dispoñer dunha lámpada de luz negra UV. En caso de non dispoñer poden usarse lanternas de luz negra UV.

Proposta de agrupamentos para actividades grupais

Para a formación dos equipos será preciso colocar previamente gomets de cores debaixo das cadeiras do alumnado. Cada cor representará a un equipo. Haberá que colocar tantos gomets dunha cor como persoas formen o grupo.

A primeira proposta de tarefa de grupo do REA vai dirixida a todo o grupo-clase, co dobre obxectivo de motivar e activar os coñecementos previos do alumnado.

Ao longo do REA fanse propostas de tarefas para o traballo colaborativo en equipo. A análise, valoración e avaliación das producións dos grupos faise tamén en grupo.

Produtos finais

Durante as distintas fases irán elaborando diferentes obras plásticas, empregando o estilo Arte pop. Coas que completarán unha instalación artística, onde xuntarase o estilo de Andy Warhol, os retratos de mulleres relevantes galegas, o xogo coas luces e diferentes texturas, para gozo do resto do centro.

Tamén empregarán as súas obras para decorar os corredores en diferentes conmemoracións.

Enfoque multinivel do reto

 Tanto o reto como as tarefas individuais preséntanse multiniveladas. Enténdese que o concepto de multinivel no reto está ligado á flexibilidade no procedemento para acadar o reto. Polo tanto, ofrécense as seguintes alternativas para desenvolvelo.

En relación ao espazo no que desenvolver o reto dos recunchos artísticos:

  • Opción A: nun espazo do colexio.
  • Opción B: en Internet.
  • Opción C: na propia aula.

En relación ao tempo:

  • Opción A: nunha sesión da área.
  • Opción B: ao longo dunha mañá.
  • Opción C: en varios días da semana.

Con flexibilidade:

  • Utilízanse recursos accesibles, na creación dos produtos ofrécense alternativas, non existe un formato ríxido.
  • Neste caso a complexidade do reto vén determinado polo desempeño do alumnado.

Actividades individuais.

No apartado correspondente ás tarefas individuais ("2.2. Agora ti" e "3.5. Antes de rematar") recóllense varias actividades con diferentes características, procedemento de resolución, tipoloxía e nivel de dificultade, coa intención de que o alumnado poida escoller segundo o seu criterio calquera das actividades propostas. Será a persoa docente a que decida, se así o estima, o número de tarefas que debe resolver o alumnado.

No diario de aprendizaxe existen apartados específicos para que a alumna e o alumno comente as actividades que realizou en cada fase.

Reto.

Para resolver o reto, o alumnado debe ir elaborando produtos que, recompilados, formarán parte da decoración dos corredores nas diferentes conmemoracións así como da instalación artísitica que deben crear as alumnas e alumnos de xeito cooperativo.

Na planificación das creacións do alumnado tivéronse en conta factores como as características do material, a seguridade e a dificultade de elaboración. Os elementos necesarios para crear as obras artísticas son recursos de uso habitual para o alumnado ou sinxelos de conseguir, así como económicos.

Para algunhas actividades da Fase 3,  "Entroido publicitario" e  "Con M de Muller" cítanse tres aplicacións informáticas de tratamento de texto e imaxe (LibreOffice Draw, Gimp e Excalidraw), que se recomendan por ser libres, gratuítas e estar dispoñibles para diferentes sistemas operativos. Esta proposta vai acompañada do correspondente videotitorial de uso, adaptado á idade do alumnado e ás características do reto. A persoa docente pode tomar a decisión de usar estas ou outras aplicacións informáticas, así como plataformas online segundo os seus propios criterios.

Ofrecer un itinerario para acadar o reto que supoña non utilizar medios dixitais non é posible porque así está recollido na programación modelo, de referencia para o deseño desta situación de aprendizaxe. Os centros docentes que non conten cos recursos necesarios, como equipamento informático, poden solicitar estes recursos ao CAFI ou CFR que corresponda.

Durante o desenvolvemento do REA ofrécense propostas de traballo con diferentes niveis de esixencia cognitiva.

O profesorado pode orientar e recomendar actividades.

No caso concreto deste REA  o modelo de programación de Proens condiciona o deseño do reto na situación de aprendizaxe.

Diario de aprendizaxe

O diario de aprendizaxe ofrécese como unha proposta de guía de reflexión (non avaliable) para o propio alumnado. Busca que recapaciten sobre as súas aprendizaxes e a maneira na que eles aprenden (estreitamente ligado ca competencia aprender a aprender). Pero é tamén para o profesorado xa que aínda que non sexa unha actividade avaliable, a revisión dos diarios de aprendizaxe pode servir para guiar e reorientar a nosa práctica docente e adaptarse mellor ás características do noso alumado.

No mesmo se responden cuestións relativas ás aprendizaxes adquiridas e ao proceso e valoración das mesmas. O alumnado ao rematar cada unha das fases ten unha "chamada" ao diario.

O diario está pensado para poder utilizalo de diversas maneiras, (tanto de maneira dixital como a man e de maneira completa ou segmentada por fases) como o docente decida:

  • O diario pódese imprimir en formato "libro" en A5, un tamaño razoable e funcional, co fin de que poidan cubrir nun momento da sesión a fase que se considere.
  • O diario pódese imprimir por fases e ser entregado segmentado como se fose unha ficha a realizar ao finalizar cada fase.
  • O diario pódese completar e editar directamente no ordenador, coma unha tarefa a desenvolver na casa ou no tempo libre e posteriormente ser entregado ao rematar cada fase (se é segmentado) ou ao finalizar á situación de aprendizaxe (arquivo enteiro).

Creado con eXeLearning (Ventana nueva)