Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación segundo a programación de PROENS.
| Códigos CA | Criterios de avaliación (CA) | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación |
Unidad didáctica (Proens) |
% (Orientación de Proens) Para cada unidade |
|---|---|---|---|---|---|
| CA1.2 | Comprender problemas da vida cotiá a través da reformulación da pregunta, de forma verbal e gráfica. | Comprender problemas da vida cotiá nos que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). | TI | 4 | 4 |
| CA1.4 | Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. | Obter posibles solucións dun problema no que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) seleccionando entre varias estratexias coñecidas. | TI | 4 | 2 |
| CA1.5 | Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. | Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) investigando patróns, propiedades e relacións de forma pautada. | TI | 4 | 2 |
| CA1.6 | Formular novos problemas sobre situacións cotiás que se resolvan matematicamente. | Redactar novos problemas sobre situacións cotiás nos que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) a partir de modelos dados que se resolven matematicamente. | TI | 4 | 2 |
| CA2.2 |
Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección. | Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema relacionado coas unidades de medidas do sistema métrico decimal, con verificación dos resultados e comprobación de se son posibles ou non. | PE (Non incluída no REA) |
4 | 15 |
| CA2.3 | Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. | Obter posibles solucións dun problema, que impliquen a realización de medicións (lonxitude, masa, capacidade e superficie) no contexto escolar seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. | PE (Non incluída no REA) |
4 | 15 |
| CA2.5 |
Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando coñecementos e experiencias propios. | Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) con axuda dos gráficos e da propia experiencia. | PE (Non incluída no REA) |
4 | 15 |
| CA2.6 | Utilizar as conexións entre as matemáticas, outras áreas e a vida cotiá para resolver problemas en contextos non matemáticos. | Utilizar as conexións entre as matemáticas, as ciencias, a ética, os ODS e a vida cotiá para resolver problemas en contextos non matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) . | PE (Non incluída no REA) |
4 | 15 |
| CA4.1 |
Autorregular as emocións propias e recoñecer algunhas fortalezas e debilidades, desenvolvendo así a autoconfianza ao abordar novos retos matemáticos. | Autorregular as emocións propias e recoñecer algunhas fortalezas e debilidades, desenvolvendo así a autoconfianza ao abordar novos retos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). | TI | 4 | 4 |
| CA4.2 | Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas, para a resolución dunha situación problematizada. | Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas para a resolución dunha situación problematizada que teña que ver coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). | TI | 4 | 4 |
| CA4.3 |
Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección. |
Elixir a estratexia adecuada de secuenciación en pasos sinxelos para resolver un problema no que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). | TI | 4 | 4 |
| CA4.5 | Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. | Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) investigando patróns, propiedades e relacións de forma pautada. |
TI | 4 | 4 |
| CA4.9 | Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. | Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática sinxela relacionada coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) en diferentes formatos. | TI | 4 | 4 |
| CA6.2 | Elixir actitudes positivas ante novos retos matemáticos, tales como a perseveranza e a responsabilidade, valorando o erro como unha oportunidade de aprendizaxe. | Elixir actitudes positivas ante novos retos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie), tales como a perseveranza e a responsabilidade, valorando o erro como unha oportunidade de aprendizaxe. |
TI |
4 | 10 |
| CA1.5 | Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. | Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura investigando patróns, propiedades e relacións de forma pautada. | TI | 5 | 4 |
| CA1.9 | Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. | Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os e resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática, relacionada coas unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura, adecuadas. | TI | 5 | 4 |
| CA2.4 | Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema e a súa coherencia no contexto exposto. | Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema relacionado coas unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura e a súa coherencia no contexto exposto. | PE (Non incluída no REA) |
5 | 20 |
| CA2.7 | Interpretar a linguaxe matemática sinxela presente na vida cotiá en diferentes formatos, adquirindo vocabulario apropiado e mostrando a comprensión. | Recoñecer e comprender os símbolos e termos matemáticos, relacionados coa medida do tempo, ángulos e temperatura, na vida cotiá empregando o vocabulario adecuado para comunicar a mensaxe. | TI | 5 | 10 |
| CA2.8 | Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. | Expresar os nosos resultados de forma clara e precisa utilizando termos matemáticos axeitados empregando unidades de medida correctas. | TI | 5 | 10 |
| (*) CA3.2 | (*) Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas, para a resolución dunha situación problematizada. | (*) Crear representacións gráficas, táboas ou diagramas que axuden a comprender mellor os problemas e a escoller as mellores estratexias para resolvelos. | (*) PE (Non incluída no REA) |
(*) 5 | (*) 20 |
| (*) CA3.4 | (*) Formular conxecturas matemáticas sinxelas, investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. | (*) Explorar conxecturas, patróns ou relacións, formulando hipóteses de maneira guiada, analizando propiedades e buscando patróns. | TI | 5 | 3 |
| (*) CA3.8 | (*) Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. | (*) Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática sinxela en diferentes formatos. | TI | 5 | 3 |
| CA4.4 | Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. | Considerar diferentes estratexias coñecidas e posibles solucións escollendo a máis adecuada para resolver un problema. | PE (Non incluída no REA) |
5 | 20 |
| CA4.7 | Empregar ferramentas tecnolóxicas adecuadas na investigación e resolución de problemas. | Usar ferramentas tecnolóxicas adecuadas no proceso de resolución de problemas relacionados co tempo, ángulos e temperatura. | TI | 5 | 4 |
| CA6.3 | Traballar en equipo activa, respectuosa e responsablemente, mostrando iniciativa, comunicándose de forma efectiva, valorando a diversidade, mostrando empatía e establecendo relacións saudables baseadas no respecto, a igualdade e a resolución pacífica de conflitos. | Traballar en equipo activa e respectuosamente , respectando a diversidade do grupo e establecendo relacións saudables baseadas no respecto, a igualdade e a resolución pacífica de conflitos. | TI | 5 | 1 |
| CA6.6 | Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando coñecementos e experiencias propios. | Realizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias propios. |
TI |
5 | 1 |
|
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores Os CA correspondentes ao bloque 3 adíanse ao REA 7, polo que é preciso facer unha modificación destas porcentaxes, segundo estime o docente na súa programación, por exemplo, facendo un reparto proporcional nos demáis CA. |
|||||
Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.