Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Táboa na que se recollen os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación segundo a programación de PROENS.

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
Para cada unidade
CA1.2 Comprender problemas da vida cotiá a través da reformulación da pregunta, de forma verbal e gráfica. Comprender problemas da vida cotiá nos que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). TI 4 4
CA1.4 Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. Obter posibles solucións dun problema no que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) seleccionando entre varias estratexias coñecidas. TI 4 2
CA1.5 Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) investigando patróns, propiedades e relacións de forma pautada. TI 4 2
CA1.6 Formular novos problemas sobre situacións cotiás que se resolvan matematicamente. Redactar novos problemas sobre situacións cotiás nos que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) a partir de modelos dados que se resolven matematicamente. TI 4 2
CA2.2
Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección. Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema relacionado coas unidades de medidas do sistema métrico decimal, con verificación dos resultados e comprobación de se son posibles ou non. PE
(Non incluída no REA)
4 15
CA2.3 Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. Obter posibles solucións dun problema, que impliquen a realización de medicións (lonxitude, masa, capacidade e superficie) no contexto escolar seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. PE
(Non incluída no REA)
4 15
CA2.5
Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando coñecementos e experiencias propios. Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) con axuda dos gráficos e da propia experiencia. PE
(Non incluída no REA)
4 15
CA2.6 Utilizar as conexións entre as matemáticas, outras áreas e a vida cotiá para resolver problemas en contextos non matemáticos. Utilizar as conexións entre as matemáticas, as ciencias, a ética, os ODS e a vida cotiá para resolver problemas en contextos non matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) . PE
(Non incluída no REA)
4 15
CA4.1
Autorregular as emocións propias e recoñecer algunhas fortalezas e debilidades, desenvolvendo así a autoconfianza ao abordar novos retos matemáticos. Autorregular as emocións propias e recoñecer algunhas fortalezas e debilidades, desenvolvendo así a autoconfianza ao abordar novos retos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). TI 4 4
CA4.2 Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas, para a resolución dunha situación problematizada. Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas para a resolución dunha situación problematizada que teña que ver coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). TI 4 4
CA4.3
Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección.
Elixir a estratexia adecuada de secuenciación en pasos sinxelos para resolver un problema no que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie). TI 4 4
CA4.5 Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) investigando patróns,
propiedades e relacións de forma pautada.
TI 4 4
CA4.9 Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática sinxela relacionada coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie) en diferentes formatos. TI 4 4
CA6.2 Elixir actitudes positivas ante novos retos matemáticos, tales como a perseveranza e a responsabilidade, valorando o erro como unha oportunidade de aprendizaxe. Elixir actitudes positivas ante novos retos matemáticos relacionados coas unidades convencionais do Sistema Métrico Decimal (lonxitude, masa, capacidade e superficie), tales como a perseveranza e a responsabilidade,
valorando o erro como unha oportunidade de aprendizaxe.

TI

4 10
CA1.5 Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. Analizar conxecturas matemáticas sinxelas nas que interveñan unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura investigando patróns, propiedades e relacións de forma pautada. TI 5 4
CA1.9  Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os e resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática, relacionada coas unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura, adecuadas. TI 5 4
CA2.4 Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema e a súa coherencia no contexto exposto. Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema relacionado coas unidades de medida convencionais de tempo, ángulos e temperatura e a súa coherencia no contexto exposto. PE
(Non incluída no REA)
5 20
CA2.7 Interpretar a linguaxe matemática sinxela presente na vida cotiá en diferentes formatos, adquirindo vocabulario apropiado e mostrando a comprensión. Recoñecer e comprender os símbolos e termos matemáticos, relacionados coa medida do tempo, ángulos e temperatura, na vida cotiá empregando o vocabulario adecuado para comunicar a mensaxe. TI 5 10
CA2.8 Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. Expresar os nosos resultados de forma clara e precisa utilizando termos matemáticos axeitados empregando unidades de medida correctas. TI 5 10
(*) CA3.2 (*)  Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas, para a resolución dunha situación problematizada. (*) Crear representacións gráficas, táboas ou diagramas que axuden a comprender mellor os problemas e a escoller as mellores estratexias para resolvelos. (*) PE
(Non incluída no REA)
(*) 5 (*) 20
(*) CA3.4 (*) Formular conxecturas matemáticas sinxelas, investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada. (*) Explorar conxecturas, patróns ou relacións, formulando hipóteses de maneira guiada, analizando propiedades e buscando patróns. TI 5 3
(*) CA3.8 (*) Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada. (*) Explicar os procesos e ideas matemáticas, os pasos seguidos na resolución dun problema ou os resultados obtidos utilizando unha linguaxe matemática sinxela en diferentes formatos. TI 5 3
CA4.4 Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. Considerar diferentes estratexias coñecidas e posibles solucións escollendo a máis adecuada para resolver un problema. PE
(Non incluída no REA)
5 20
CA4.7 Empregar ferramentas tecnolóxicas adecuadas na investigación e resolución de problemas. Usar ferramentas tecnolóxicas adecuadas no proceso de resolución de problemas relacionados co tempo, ángulos e temperatura. TI 5 4
CA6.3 Traballar en equipo activa, respectuosa e responsablemente, mostrando iniciativa, comunicándose de forma efectiva, valorando a diversidade, mostrando empatía e establecendo relacións saudables baseadas no respecto, a igualdade e a resolución pacífica de conflitos. Traballar en equipo activa e respectuosamente , respectando a diversidade do grupo e establecendo relacións saudables baseadas no respecto, a igualdade e a resolución pacífica de conflitos. TI 5 1
CA6.6 Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando coñecementos e experiencias propios. Realizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias propios.

TI

5 1

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Os CA correspondentes ao bloque 3 adíanse ao REA 7, polo que é preciso facer unha modificación destas porcentaxes, segundo estime o docente na súa programación, por exemplo, facendo un reparto proporcional nos demáis CA.

Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

Criterios de avaliación (CA) Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.2. Comprender problemas da vida cotiá a través da reformulación da pregunta, de forma verbal e gráfica. 3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA1.4. Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma. 3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA1.5. Formular conxecturas
matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada.
3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA1.6. Formular novos problemas sobre situacións cotiás que se resolvan matematicamente. 3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA1.9. Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada.

4. ¡Vaya cromo!

5. ¡Vaya álbum!

TI

Retroalimentación

CA2.2. Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección. 3. Conectando con la realidad

TI

PE
(Non incluída no REA)

CA2.3.Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma.

2. Tomando posiciones...

3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

PE
(Non incluída no REA)

CA2.4. Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema e a súa coherencia no contexto exposto. 3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

PE
(Non incluída no REA)

CA2.5. Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando
coñecementos e experiencias propios.

2. Tomando posiciones...

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

PE
(Non incluída no REA)

CA2.6. Utilizar as conexións entre as matemáticas, outras áreas e a vida cotiá para resolver problemas en contextos non matemáticos.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

PE
(Non incluída no REA)

CA2.7. Interpretar a linguaxe matemática sinxela presente na vida cotiá en diferentes formatos, adquirindo vocabulario apropiado e mostrando a comprensión.

3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA2.8. Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos, utilizando linguaxe matemática adecuada.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

CA4.1. Autorregular as emocións propias e recoñecer algunhas fortalezas e debilidades, desenvolvendo así a autoconfianza ao abordar novos retos matemáticos.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

5. ¡Vaya álbum!

TI

Retroalimentación

CA4.2. Elaborar representacións matemáticas que axuden na procura e elección de estratexias e ferramentas, incluídas as tecnolóxicas, para a resolución dunha situación problematizada.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

CA4.3. Seleccionar entre diferentes estratexias para resolver un problema, xustificando a elección.
3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA4.4 Obter posibles solucións dun problema, seleccionando entre varias estratexias coñecidas de forma autónoma.

3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

PE
(Non incluída no REA)

CA4.5. Formular conxecturas matemáticas sinxelas investigando patróns, propiedades e relacións de forma guiada.

3. Conectando con la realidad

TI

Retroalimentación

CA4.7. Empregar ferramentas tecnolóxicas adecuadas na investigación e resolución de problemas. 4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

CA4.9. Comunicar en diferentes formatos as conxecturas e procesos matemáticos,
utilizando linguaxe matemática adecuada.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

5. ¡Vaya álbum!

TI

Retroalimentación

CA6.2. Elixir actitudes positivas ante novos retos matemáticos, tales como a perseveranza e a responsabilidade, valorando o erro como unha oportunidade de aprendizaxe.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

TI

Retroalimentación

CA6.3. Traballar en equipo activa, respectuosa e responsablemente, mostrando iniciativa, comunicándose de forma efectiva, valorando a diversidade, mostrando empatía e establecendo relacións saudables baseadas no respecto, a igualdade e a resolución pacífica de conflitos.

2. Tomando posiciones...

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

5. ¡Vaya álbum!

TI

Retroalimentación

CA6.6. Utilizar conexións entre diferentes elementos matemáticos mobilizando coñecementos e experiencias propios.

3. Conectando con la realidad

4. ¡Vaya cromo!

5. ¡Vaya álbum!

TI

Retroalimentación

Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores

Elimináronse os criterios do bloque 3 por tratarse no REA 7

Feito con eXeLearning (Nova xanela)