Canto custa unha casa?
O REA "¿Cuánto cuesta una casa?" fai un percorrido polos sentidos numérico e socioafectivo que corresponden ao curso de 5º de Educación Primaria. Ten por obxecto que o alumnado empregue os números naturais e enteiros na súa vida cotiá.
O fío condutor son as actividades desenvolvida nunha inmobiliaria, na que o alumnado terá a oportunidade de clasificar as vivendas en función do seu valor de mercado, tendo en conta factores como o número de habitacións ou localización xeográfica das mesmas.
O REA ten cinco fases ben diefrenciadas:
- Descrición: "¡Caramba con los precios!"
- Exploración: De 1 a 100.000.
- Conexión: Códigos de 6 cifras.
- O reto final: Mapa de precios.
- Conclusión: Reflexión.
Na fase 1 é onde se describe o reto a acadar (elaborar dous mapas de prezos de vivendas) e tamén onde se crean os grupos de traballo. Esta fase é motivacional e integradora, moi enfocada cara ao sentido socioafectivo.
Na fase 2 faise un repaso polos principais coñecementos abordados no curso anterior sobre números naturais de cinco cifras.
Na fase 3 introdúcense novos contidos como números naturais de seis cifras e números enteiros, todos eles dentro da resolución de problemas con maior ou menor complexidade, para desenvolver de xeito individual e grupal.
Na fase 4 ponse en práctica todo o aprendido, deséñanse os problemas e ao mesmo tempo faise unha revisión dos contextos traballados e doutros posibles.
Na fase 5 ponse en valor o aprendido compartíndoo co resto da clase.
O substrato do REA
A acepción que subxace en todo o REA é a resolución de problemas vinculados ás vivendas (prezo, superficie, ubicación, etc.)
A intención das persoas elaboradoras é proporcionar ao alumnado un contexto próximo á realidade, no que desenvolvan a súa competencia matemática, favorecendo e fomentando a creatividade e o traballo colaborativo.
Preténdese que o alumnado aprenda o que son os números naturais e enteiros e ademais que, con este coñecemento, poda ser crítico á hora de valorar prezos, nesta caso dunha vivenda.
É importante que a persoa docente realice as orientacións oportunas para que cada alumno e alumna ou equipo de traballo acade o reto acorde ao seu nivel.