Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que contén a unidade didáctica 7 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.

Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidad didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA1.4: Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios, recoñecendo os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal guiada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha consideración social equilibrada das dúas linguas oficiais. Participa nos debates con corrección e respecto polas opinións das demais persoas. Táboa de indicadores 7 10
CA2.3: Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos. Expón as súas opinións de xeito fluído. Táboa de indicadores 7 12
CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. Participa na comunicación respectando a quenda. Táboa de indicadores 7 12
CA2.5: Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas. Expresa coherentemente as súas opinións Táboa de indicadores 7 12
CA2.8: Mobilizar coa planificación e o acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos e propondo solucións creativas. Escoita as opinións alleas Táboa de indicadores 7 12
CA3.3: Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses. Recoñece e comprende distintos tipos de textos. Proba escrita 7 12
CA3.10: Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos. Respecta diferentes opinións a través do pensamento crítico. Táboa de indicadores 7 10
CA4.2: Compartir os resultados dun proceso de investigación individual ou grupal, sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira progresivamente autónoma, que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes incluídas as dixitais. Explica brevemente un proceso de investigación previo Proba escrita 7 10
CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. Diferenza algunhas categorías gramaticais recoñecendo o verbo. Proba escrita 7 12
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); Proba escrita: Proba escrita, Táboa de indicadores: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación preséntase a táboa de criterios de avaliación relacionados coas actividades. Tamén se indica a situación exacta da actividade no REA. Por último indícase o instrumento de avaliación empregado para cada actividade. Deben terse en conta unha serie de cuestións:

    • Neste REA non se inclúen as probas escritas dos Criterios de Avaliación (CA) que en PROENS se avalían con ese tipo de instrumento. Porén, os CA, serían perfectamente avaliables coas actividades que aquí se propoñen e os instrumentos alternativos que se facilitan; ou, no seu defecto, axudan a preparar para a súa avaliación.
    • Cando na táboa que segue se sinala unha actividade con "Proba escrita" como instrumento empregado, isto significa que é preciso que o alumnado realice unha produción escrita en menor ou maior medida. Algunhas delas son xa retroalimentadas, algo que se indica co texto "Retroalimentación".
Criterios de avaliación Actividades ou exercicios / Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.4-Rexeitar os usos lingüísticos discriminatorios, recoñecendo os abusos de poder a través da palabra identificados mediante a reflexión grupal guiada sobre distintos aspectos, verbais e non verbais, que rexen a comunicación, tendo en conta unha consideración social equilibrada das dúas linguas oficiais.
  1. Actividades grupais: Control de voz
  1. Escalas de autoavaliación odt/pdf
CA2.3-Producir textos orais e multimodais de maneira autónoma, coherente e fluída, en contextos formais sinxelos e utilizando correctamente recursos verbais e non verbais básicos.
  1. Traballa en grupo descubrindo os tipos de textos
  1. Táboa de indicadores
CA2.4 - Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso.
  1. Opción A: Crear un cartel de normas sobre un debate
  2. Opción B: coñeces os topónimos da túa parroquia?
  3. Traballo e grupo: cada un co seu nome
  1. Escala de autoavaliación odt/pdf
  2. Retroalimentación
  3. Táboa de indicadores
CA2.5- Expresarse oralmente con coherencia para satisfacer necesidades de comunicación en diferentes situacións, cun vocabulario axeitado ao seu nivel a partir de experiencias e interaccións orais próximas.
  1. Actividades grupais: Dilemas Morais
  2. Paso 1: Deseñamos
  3. Falamos do que precisamos
  1. Escalas de autoavaliación odt/pdf
  2. Rúbrica de avaliación
  3. Táboa de indicadores
CA2.8-Mobilizar coa planificación e o acompañamento necesarios, estratexias básicas para a escoita activa, a comunicación asertiva e a deliberación argumentada, progresando na xestión dialogada de conflitos e propondo solucións creativas.
  1. Escoita e contesta
  2. Escoitade estes audios sobre estes 3 tipos de textos!
  3. Elaboramos un texto informativo sobre o noso concello
  4. Poñemos en común as propostas
  1. Retroalimentación
  2. Táboa de indicadores
  3. Rúbrica de avaliación
  4. Rúbrica de coavaliación
CA3.3 - Utilizar estratexias para a comprensión lectora de textos de diversa tipoloxía, en lingua galega identificando palabras clave e anticipando hipóteses.
  1. Clasifica: literarios ou non literarios?
  2. Opción A. Actividade de encher ocos
  3. Opción B Repasa a estrutura dun texto argumentativo
  4. Opción C Qué será? Noticia, receita de cociña, prospecto dun medicamento ou texto divulgativo?
  5. Opción C: clasifica os xentilicios.
  1. Retroalimentación
  2. Retroalimentación
  3. Retroalimentación
  4. Retroalimentación
  5. Retroalimentación
CA3.10 - Construír, a través da linguaxe, un pensamento crítico para evitar discriminacións e prexuízos.
  1. Opción D Agora opina tí!
  2. Opción B: Debuxa a túa viñeta
  3. Paso 2: Creamos
  1. Táboa de indicadores
  2. Escala de autoavaliación odt/pdf
  3. Rúbrica
CA4.2 - Compartir os resultados dun proceso de investigación individual ou grupal, sobre algún tema de interese persoal ou ecosocial, realizado de maneira progresivamente autónoma, que implique a localización, selección e contraste de información de distintas fontes incluídas as dixitais.
  1. Creamos un dossier de sustantivos entre todos
  2. Opción A. Actividade grupal: facer fichas de lectura
  3. Opción A: Clasifica os topónimos que coñeces
  4. Agora traballamos en grupo
  5. Elaboramos un texto informativo sobre o noso concello
  1. Táboa de indicadores
  2. Táboa de indicadores
  3. Táboa de indicadores
  4. Táboa de indicadores
  5. Rúbrica de avaliación
CA6.6 - Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz.
  1. Oción D: sitúa no mapa
  2. Opción A: clica en todos os verbos do texto
  3. Opción B: Escrebe o infinitivo dos seguintes verbos
  4. Opción C: Completa coa información que falta
  5. Opción D: Clasifica os verbos segundo a súa conxugación.
  1. Retroalimentación
  2. Retroalimentación
  3. Retroalimentación
  4. Retroalimentación
  5. Retroalimentación

Feito con eXeLearning (Nova xanela)