Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na aula son:
Recursos materiais necesarios
Ao longo deste REA o alumnado vai precisar facer uso de ferramentas dixitais que se atopan no equipamento Abalar/eDixgal:
- Procesador de textos.
- Xerador de códigos QR.
- Programas de retoque e edición de imaxe
Ademais será fundamental o emprego de recursos en papel como o caderno do alumno, fichas descargables imprimibles e papel para facer murais.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
Ao longo deste REA son constantes as propostas de traballo grupal por parte do alumnado. Recoméndanse sempre grupos de catro xa que é un número que encaixa moi ben pensando nos agrupamentos dos diferentes retos propostos. En calquera caso é decisión do profesorado empregar grupos de diferente número ao longo das fases 2 e 3.
Para as fases 4 e 5 recoméndase que os grupos sexan de catro xa que se parte dun esquema que inclúe ese número de profesionais relacionados co mundo da radio:
- Xornalistas.
- Filólogos e filólogas.
- Historiadores e historiadoras.
- Deseñadores e deseñadoras.
- Xeógrafos e xeógrafas.
Estes roles propostos deben ser tomados con flexibilidade tendo en conta as seguintes recomendacións:
- Os roles non son fixos: ao longo das diferentes fases dos retos o alumnado debe rotar e, na medida do posible achegarse a todos.
- Unha persoa nunca debe estar inactiva, se o seu rol non ten tarefa nese momento é recomendable que reforce outro que si o ten. Por exemplo: os locutores e locutoras poden apoiar o traballo de xornalistas nas fases iniciais.
Produtos finais
Os produtos finais que aparecen no REA son orientativos: podemos modificar o os formatos das diferentes partes en función das realidades do noso contexto de traballo.
Trátase de que o profesorado escolla e decida en función das súas necesidades e/ou preferencias tratando de respectar a filosofía da proposta, é dicir, adquirir e mobilizar os coñecemento e habilidades precisas tanto a nivel lingüístico como tecnolóxico que lle permitan elaborar os produtos propostos.
Os produtos finais deberían ser difundidos a través da web do centro.
Enfoque multinivel do reto
Propóñense actividades multinivel que o alumnado pode seleccionar en función das súas habilidades ou intereses. É competencia do profesorado orientar e recomendar unha ou outra proposta en función da información que ten sobre o seu alumnado.
A pesar de que a proposta principal será a de empregar a plataforma dixital Agueiro, propoñemos outras opcións en formatos diferentes:
- Un mural en cartolina DIN-A3 na que recollamos toda a información da nosa proposta de concello. Os murais poderanse pendurar nos corredores do centro para a súa difusión.
- Unha gravación en vídeo presentando o noso proxecto a través da voz de cada unha das persoas do grupo. Poderase subir á web do centro ou aula virtual para a súa difusión coa comunidade educativa.
- Un pódcast feito en grupo e gravado na aula, na radio ou no polo creativo. Poderase subir á web do centro ou aula virtual para a súa difusión coa comunidade educativa.