Criterios de avaliación e mínimos de consecución
Lembramos que os criterios de avaliación que aquí se amosan son os que conteñen a unidade didáctica 1 e a unidade didáctica 2 de PROENS. Pode haber criterios de avaliación (CA) que aparezan máis dunha vez debido a que poden ter mínimos de consecución variados tamén un peso orientativo que, neste caso, corresponde co establecido nas programacións de PROENS.
| Códigos CA: descrición dos criterios de avaliación | Mínimos de consecución | Instrumentos de avaliación | Unidade didáctica (Proens) | % (Orientación de Proens) |
|---|---|---|---|---|
| CA1.1: Mostrar interese e respecto polas distintas linguas e variedades dialectais, incluídas as linguas de signos, identificando as características fundamentais das da súa contorna xeográfica, así como algúns trazos dos dialectos e linguas familiares do alumnado. | Amosa a mesma consideración polos compañeiros e compañeiras con lingua materna diferente | Táboa de indicadores | 1 | 11 |
| CA1.1: Mostrar interese e respecto polas distintas linguas e variedades dialectais, incluídas as linguas de signos, identificando as características fundamentais das da súa contorna xeográfica, así como algúns trazos dos dialectos e linguas familiares do alumnado. | Recoñece nas conversas os interlocutores e interlocutoras en galego | Táboa de indicadores | 2 | 5 |
| CA1.2: Detectar, de xeito guiado e con autonomía crecente en contextos próximos, prexuízos e estereotipos lingüísticos frecuentes, ofrecendo alternativas e valorando a pluralidade lingüística do mundo, particularmente a dualidade lingüística galego-castelán, como unha fonte de riqueza cultural, especialmente en comunidades bilingües como a galega. | Usa unha linguaxe respectuosa e inclusiva nas conversas cos demais. | Táboa de indicadores | 2 | 5 |
| CA1.3: Identificar as distintas linguas empregadas na súa contorna, valorando a diversidade cultural próxima. | Recoñece na conversa, o galego, o castelán e o inglés. | Táboa de indicadores | 1 | 10 |
| CA1.3: Identificar as distintas linguas empregadas na súa contorna, valorando a diversidade cultural próxima. | Recoñece o galego, o castelán e o inglés en textos escritos. | Proba escrita | 2 | 5 |
| CA1.5: Usar unha linguaxe respectuosa coas diferenzas persoais, culturais e idiomáticas e coa perspectiva de xénero. | Trata con consideración a compañeiros e compañeiras con lingua ou cultura familiar diferente. | Táboa de indicadores | 1 | 10 |
| CA1.5: Usar unha linguaxe respectuosa coas diferenzas persoais, culturais e idiomáticas e coa perspectiva de xénero. | Emprega unha linguaxe respectuosa con todos os compañeiros e compañeiras | Táboa de indicadores | 2 | 6 |
| CA2.1: Comprender o sentido de textos orais e multimodais sinxelos, recoñecendo o tema, as ideas principais e as mensaxes explícitas e implícitas, valorando o seu contido e os elementos non verbais e formais básicos. | Resume unha comunicación oral breve. | Táboa de indicadores | 1 | 11 |
| CA2.2: Utilizar de xeito efectivo a linguaxe oral: escoitar con atención, recoller datos, preguntar, repreguntar e un vocabulario adecuado ao nivel. | Respecta as quendas nas conversas en grupo | Táboa de indicadores | 2 | 5 |
| CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. | Intervén activamente en conversas de grupo reducido: escoita outras intervencións; manifesta opinión propia. | Táboa de indicadores | 1 | 12 |
| CA2.4: Participar en interaccións orais espontáneas ou reguladas, incorporando estratexias sinxelas de escoita activa, de cortesía lingüística e de cooperación conversacional, respectando o uso simultáneo das dúas linguas propias, de ser o caso. | Expresa a súa opinión en conversas grupais de maneira activa. | Táboa de indicadores | 2 | 6 |
| CA3.1: Ler de maneira silenciosa e en voz alta textos escritos e multimodais sinxelos, identificando o sentido global e a información relevante, realizando inferencias a partir de estratexias básicas de comprensión antes, durante e despois da lectura de maneira acompañada e superando a interpretación literal. | Resume correctamente un breve texto de 100/150 palabras adaptado á súa idade. | Proba escrita | 2 | 8 |
| CA3.2: Comprender distintos tipos de textos en lingua galega valorando a lectura como medio para ampliar o vocabulario e como gozo persoal. | Diferencia textos escritos pola súa intención: literarios ou informativos. | Proba escrita | 2 | 8 |
| CA3.5: Adquirir a eficacia lectora mediante unha planificación sistemática de mellora e o gusto pola lectura. | Aproveita o momento lector con regularidade. Resume oralmente un texto de aproximadamente 50 palabras lido en 60 segundos. | Táboa de indicadores | 1 |
12 |
| CA3.6: Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. | Escribe un texto breve instrutivo de forma comprensiva. | Proba escrita | 1 | 12 |
| CA3.6: Producir textos escritos e multimodais coherentes e sinxelos, en distintos soportes, a partir do modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando na aplicación das normas gramaticais e ortográficas básicas ao servizo da cohesión textual e mobilizando estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, textualización, revisión e edición. | Redacta textos breves de 100/150 palabras con redacción correcta e vocabulario non repetitivo. | Proba escrita | 2 | 8 |
| CA3.7: Elaborar textos escritos e multimodais coherentes, en distintos soportes, integrando recursos gráficos ou paratextuais que faciliten a comprensión do sentido global e da información relevante. | Elabora documentos dixitais con redacción correcta e presentación acompañada de imaxes de maneira equilibrada. | Proba escrita | 2 | 10 |
| CA6.1: Comparar aspectos básicos das linguas do ámbito escolar e social para acadar unha competencia comunicativa integrada. | Recoñece en textos transcritos conversas entre iguais comparadas con conversas docente/discente. | Proba escrita | 2 | 8 |
| CA6.2: Producir en galego textos escritos e multimodais coherentes de relativa complexidade, en distintos soportes, seleccionando o modelo discursivo que mellor responda a cada situación comunicativa, progresando no uso das normas gramaticais e ortográficas básicas e mobilizando, de maneira puntualmente acompañada, estratexias sinxelas, individuais ou grupais, de planificación, redacción, revisión e edición. | Redacta textos breves de 100/150 palabras con corrección na concordancia e na acentuación. | Proba escrita | 2 | 10 |
| CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Escribe un texto breve con acentuación correcta. | Proba escrita | 1 | 12 |
| CA6.6: Aplicar os coñecementos sobre as categorías gramaticais e as regras de ortografía, tendo en conta aspectos diferenzas co castelán, para favorecer unha comunicación máis eficaz. | Identifica os substantivos nun texto escrito. | Proba escrita | 2 | 8 |
| CA6.7: Sistematizar a adquisición de vocabulario a través dos textos. | Reelabora textos instrutivos lidos previamente cun vocabulario adecuado. | Proba escrita | 1 | 10 |
| CA6.7: Sistematizar a adquisición de vocabulario a través dos textos. | Recoñece a totalidade dos substantivos dun texto de 100/150 palabras, a través do contexto ou coa axuda do dicionario. | Proba escrita | 2 | 8 |
| Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores | ||||