Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Recursos materiais necesarios

Os recursos materiais que serán necesarios para a realización do REA serán os seguintes:

  • Instrumentos musicais: Poden limitarse aos instrumentos dispoñibles na aula, como as frautas doces e os instrumentos Orff, que son comúns en entornos educativos de primaria.

  • Material didáctico impreso: As partituras, diario de aprendizaxe, material descargable e materiais de lectura complementarios poden adaptarse para ser utilizados cos recursos dispoñibles na aula, como pizarras, proxectores ou copias impresas.

  • Equipo de audio e vídeo: Pódese utilizar o equipo de audio e vídeo dispoñible no centro educativo, como proxectores ou dispositivos móbiles, para reproducir música e gravar ensaios e presentacións finais.

  • Espazo adecuado: O espazo dispoñible na aula ou no ximnasio da escola pode ser utilizado para a práctica do baile grupal, sempre que permita o movemento libre e seguro do alumnado.

  • Recursos tecnolóxicos: Os dispositivos dixitais dispoñibles no centro, como ordenadores, tablets ou pizarras dixitais, poden utilizarse para acceder ao REA e aos recursos en liña e complementar a ensinanza con material multimedia.

  • Plataformas virtuais: Utilizaranse as plataformas virtuais de aprendizaxe do centro, como a páxina web ou a aula virtual para compartir e visualizar o traballo realizado polo alumnado, como vídeos e presentacións.

  • Vestimenta e accesorios: Poderíase empregar vestimenta tradicional para a realización do evento final, aínda que sería unha tarefa complicada. Por isto sería interesante propoñer unha vestimenta grupal para darlle forma ao produto final empregando cores e/ou elementos concretos tradicionais como: xoias, panos ou puchos.

Estes axustes garanten que os recursos materiais necesarios estean alineados coas capacidades e recursos dispoñibles para o grupo de estudantes de 5º de primaria.
 
 

Proposta de agrupamentos para actividades grupais

Considerando a natureza colaborativa das actividades propostas neste REA, suxerimos diferentes estratexias de agrupamento para promover a participación activa e o traballo en conxunto do alumnado. Algúns dos métodos propostos inclúen:

  • Grupos Heteroxéneos: Formación de grupos que reúnan alumnado con diferentes niveis de habilidades e coñecementos, proporcionando oportunidades de aprendizaxe entre compañeiros e estimulando a colaboración.
  • Grupos de Interese: Agrupamento dos alumnos en base aos seus intereses comúns relacionados coa música tradicional, incentivando a participación activa e a motivación intrínseca.
  • Parellas de Aprendizaxe: Traballo en parella, onde os alumnos poden compartir ideas, resolver problemas e apoiarse mutuamente no desenvolvemento das actividades, promovendo a responsabilidade compartida e a construción de relacións.
  • Equipos Rotativos: Organización dos estudantes en equipos que alternan as súas composicións ao longo das actividades, permitindo que todos os alumnos traballen en diferentes grupos e amplíen as súas habilidades de colaboración e comunicación.

Ao seleccionar a modalidade de agrupamento máis axeitada para cada actividade, o profesorado pode proporcionar un ambiente inclusivo e estimulante, onde todos os alumnos teñan a oportunidade de contribuír e aprender uns dos outros.

Ao longo do REA propóñense actividades grupais, algunhas delas propoñendo estruturas de traballo cooperativo concretas. Non obstante, a persoa docente é libre de seleccionar outras estruturas cooperativas nas que o alumnado teña máis experiencia ou preferencia.

Neste recurso a elaboración do produto final é colectiva. A elaboración deste produto final require do emprego dun amplo repertorio de habilidades tanto cognitivas como expresivas, polo que a tarefa supón un enorme reto para realizarse de forma individual. Con todo, queda ao xuízo do docente realizar outro tipo de agrupamento que permita garantir que o alumnado aplique o que aprendeu.

Produtos finais

O producto final consiste na participación nun evento co gallo da conmemoración do Magosto/Samaín no que terán que interpretar grupalmente unha muiñeira. A persoa docente é libre de empregar a peza xa seleccionada (Muiñeira de Lugo) ou algunha outra da súa elección. A danza é a mesma e ten a finalidade de facer interpretacións na clase ou no evento, empregando a súa faceta más artística e dramática, e desenvolvendo a súa expresividade instrumental dentro das súas capacidades.

O producto final plantéxase de forma grupal, xa que favorece a representación no espacio da propia produción artística e a retroalimentación dos seus compañeiros e compañeiras.

Enfoque multinivel do REA

Do mesmo xeito, as diferentes fases inclúen algunhas actividades individuais multiniveladas, nas que o alumnado pode escoller,  aquela coa que se sinte máis confortable ou que se adapte máis ás súas capacidades ou intereses.

As actividades multiniveladas inclúense:

  • Na peza instrumental: Rondel VI, para ser interpretados coa frauta doce en distintas velocidades e con karaoke amosando as notas con sílabas.
  • Nos pasos e puntos propostos para a Muiñeira de Lugo existen diferentes alternativas para cada parte da estrutura musical, podendo combinalos de xeito máis simple ou complexo en función das habilidades do alumnado.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)