Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixes da materia Música e Danza de 5º de Educación Primaria:

Este REA, baseado na UD1 e UD4 da programación modelo de PROENS, pretende, por un lado, repasar e afianzar os contidos de 4º de primaria insistindo de novo na dinámica e rutina de traballo, a responsabilidade e coidado do material, etc., e, polo outro, seguir desenvolvendo a recepción activa e vivencia de diferentes elementos da música e da danza a través das tres grandes familias instrumentais como fío condutor e con diferentes agrupamentos. As conmemoracións do Magosto, Samaín e Nadal cobrarán especial relevancia. 

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Nesta situación de aprendizaxe trabállanse os contidos da UD 2 modelo de PROENS para a materia de Música e Danza de 5º de primaria. Nela englóbanse as aprendizaxes de cursos anteriores e vínculanse tamén  novos contidos.

No presente REA aparecen contidos dos catro bloques que recolle o currículo do Decreto 155/2022 do 15 de setembro.

Esta unidade trata de xeito transversal os bloques da materia, pero con máis intensidade os seguintes obxectivos da materia:

Contidos Bloque da materia
  • Estratexias de recepción activa.
  • O son e as súas calidades: identificación visual e auditiva, clasificación e representación de diversidade de sons e estruturas rítmicas e melódicas a través de grafías convencionais e non convencionais.
  • A voz e os instrumentos musicais. Familias e agrupacións máis representativas. Clasificación e comprensión da natureza da produción sonora en cada tipo. Identificación visual e auditiva. Instrumentos tradicionais na música galega. Instrumentos dixitais. Aproximación a instrumentos non convencionais e exóticos. Instrumentos caseiros.
  • O tempo, o carácter e a dinámica: identificación e descrición.
  • O pulso, o acento e o compás: identificación e diferenciación entre compás binario, ternario e cuaternario. Introdución ao concepto de subdivisión.
  • A melodía e a forma musical. Repetición e variación melódica.
  • Propostas musicais de diferentes correntes estéticas, procedencias e épocas producidas por creadoras e creadores locais, rexionais, nacionais e internacionais.
  • Aproximación aos principais xéneros musicais.
  • Vocabulario específico de música.
  • Recursos dixitais de uso común para música.
  • Normas elementais de comportamento e actitude positiva na recepción de propostas musicais. O silencio como elemento e condición indispensable para manter a atención durante a audición.
Bloque 1. Educación musical: percepción e análise.
  • Práctica instrumental, vocal e corporal: experimentación, exploración creativa, interpretación, improvisación e composición con pautas guiadas a partir das súas posibilidades sonoras e expresivas. Respiración consciente e hixiene e corrección postural.
  • Linguaxes musicais: aplicación dos seus conceptos fundamentais na interpretación e na improvisación guiada de propostas musicais vocais e instrumentais. O silencio como elemento fundamental da música: utilización adecuada na interpretación musical.
  • Aplicacións informáticas de gravación, edición de audio e edición de partituras: utilización guiada na audición, coñecemento, interpretación, gravación, reprodución, improvisación e creación de obras diversas.
  • Fases do proceso creativo: planificación, interpretación, experimentación e avaliación.
  • Avaliación, interese e valoración, tanto do proceso coma do produto final, en producións musicais.
  • Normas elementais de comportamento e actitude positiva na creación e interpretación de propostas musicais. O silencio como elemento e condición indispensable durante a creación e a práctica musical.
Bloque 2. Educación musical: creación e interpretación
  • Estratexias de recepción activa.
  • Manifestacións vinculadas á expresión corporal e ás artes escénicas e performativas de diferentes correntes estéticas, procedencias e épocas producidas por creadoras e creadores locais, rexionais, nacionais e internacionais.
  • Vocabulario específico das artes escénicas e performativas.
  • Recursos dixitais de uso común para as artes escénicas e performativas.
  • Normas de comportamento e actitude positiva na recepción de propostas vinculadas coa expresión corporal e dramática en diferentes espazos culturais e artísticos. O silencio como elemento e condición indispensable para manter a atención durante a recepción.
Bloque 3. Educación en artes escénicas e performativas: percepción e análise
  • O corpo e as súas posibilidades motrices, dramáticas e creativas: interese na experimentación e exploración a través de execucións individuais e grupais vinculadas co movemento, coa danza, coa dramatización e coa representación teatral como medio de expresión e diversión.
  • Técnicas básicas dramáticas e dancísticas. Respiración consciente e hixiene e corrección postural. Nocións elementais de biomecánica. Linguaxes expresivas. Introdución aos métodos interpretativos. Experimentación con actos performativos. Improvisación guiada e creativa. Interese, práctica e confianza nun mesmo.
  • Capacidades expresivas e creativas básicas da expresión corporal e dramática. Gozar como forma de interacción social, recurso expresivo e emotivo e deleite estético.
  • Fases do proceso creativo: planificación, interpretación, experimentación e avaliación.
  • Avaliación, interese e valoración, tanto do proceso coma do produto final, en producións escénicas e performativas.
  • Normas elementais de comportamento e actitude positiva na creación e interpretación de propostas vinculadas coa expresión corporal e dramática.
Bloque 4. Educación en artes escénicas e performativas: creación e interpretación

Este REA pretende:

  • Repasar e afianzar os contidos do curso anterior (4ºEP).
  • Desenvolver a percepción activa.
  • Práctica instrumental coa frauta e instrumentos de altura indeterminada e determinada.
  • Coñecer os diferentes pasos e practicar a interpretación dunha danza tradicional galega (muiñeira).
  • Coñecer os instrumentos típicos da música tradicional galega.
  • Participar na celebración de conmemoracións: Magosto e Samaín.
Obxectivos Descrición
OBX 1
Descubrir propostas artísticas musicais e dancísticas de diferentes xéneros, estilos, épocas e culturas, a través da recepción activa, para desenvolver a curiosidade, a sensibilidade, o pensamento crítico e o respecto pola diversidade.
OBX 2
Recoñecer os elementos básicos específicos da linguaxe musical, a través da percepción e da análise de diferentes fragmentos e obras, para chegar á comprensión das diferentes manifestacións culturais e artísticas.
OBX 4 Expresar e comunicar de maneira creativa ideas, sentimentos e emocións, experimentando coas posibilidades do son, do corpo e dos medios dixitais, para producir obras propias.
OBX 5
Participar do deseño, elaboración e difusión de producións culturais e artísticas musicais e dancísticas, tanto individuais coma colaborativas, poñendo en valor o proceso e asumindo diferentes roles na consecución dun resultado final, para desenvolver a creatividade, a noción de autoría e o sentido de pertenza.

A continuación inclúense os descriptores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos

Competencia en comunicación lingüística (CCL)

1-5

Competencia plurilingüe (CP)

3

Competencia matemática e competencia en ciencia, tecnoloxía e enxeñaría (STEM)

1, 3

Competencia dixital (CD)

1-2

Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA)

1-5

Competencia cidadá (CC)

1-2

Competencia emprendedora (CE)

1-3

Competencia en conciencia e expresión culturais (CCEC)

1-4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)