Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Nesta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta da UD1 e UD4 parcial de PROENS).

Códigos CA

Criterios de avaliación CA  Mínimos de consecución Instrumentos avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientativo)
CA1.3 Identificar visual e auditivamente, clasificar, describir e representar elementos da música e da linguaxe musical.

Identifica visualmente e representa: redonda, branca, negra (con puntiño e silencios), dobre corchea, 4 semicorcheas; barras divisoria, final e repetición; clave sol, comp. 2/4, 3/4 e 4/4

PE 1 20
CA1.1 Distinguir propostas artísticas musicais de diferentes xéneros, estilos, épocas e culturas, a través da recepción activa e mostrando curiosidade por estas.

Descobre os diferentes subxéneros da música tradicional galega e elabora un listado con estes, engadindo algunha característica básica de cada un. Asocia os instrumentos á famila correspondente.

TI 1 80
CA1.6 Valorar as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais e artísticas musicais, a partir da análise e da comprensión das devanditas manifestacións. Valora e comprende as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais. 1
CA1.7 Manifestar respecto na recepción de propostas artísticas musicais, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva. Manifesta respecto na recepción de propostas artísticas musicais e mostra unha actitude positiva. 1
CA2.1 Producir obras propias básicas utilizando as posibilidades expresivas do corpo, o son, a imaxe e os medios dixitais básicos e mostrando confianza nas capacidades propias.

Toca na frauta as notas do-si; si bemol; do-sol agudos.
Improvisa no xilófono (escala pentatónica) sobre unha base musical.

1
CA2.3 Utilizar elementos da linguaxe musical para interpretar propostas musicais vocais e instrumentais sinxelas a través da vivencia destes.

Toca nun instrumento PAI e con metrónomo o patrón da alborada (negra + dobre corchea).

1
CA2.7 Manifestar respecto na realización de actividades, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva e empática cara á expresión de ideas, sentimentos e emocións dos demais. Manifesta respecto na realización de actividades musicais e mostra unha actitude positiva. 1
CA3.1 Distinguir propostas artísticas escénicas e performativas de diferentes xéneros, estilos, épocas e culturas, a través da recepción activa e mostrando curiosidade por estas. Recoñece as partes dunha muiñeira e recoñece, alomenos, os pasos de vasco, punta-tacón e diante-detrás. 1
CA3.2 Describir manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas explorando as súas características con interese, establecendo  relacións entre elas, valorando a diversidade que as xera, así como as principais profesións  vinculadas á creación e interpretación escénica e performativa, e empregando o vocabulario específico destas. Descobre diferentes mostras de danzas representativas doutros  lugares do mundo e elabora unha  ficha sobre unha delas, incluíndo  descrición e o paso ou característica que máis lle chamou a atención. 4
CA3.4 Comparar o significado e os elementos característicos de distintas manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas que forman parte do patrimonio de diversas contornas, analizando as canles, medios e técnicas vinculados a elas, así como as súas diferenzas e similitudes, e desenvolvendo criterios de valoración propios. Realiza algún tipo de análise sobre as
manifestacións culturais e artísticas
musicais propostas.
4
CA3.5 Valorar as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas, a partir da análise e da comprensión das devanditas manifestacións. Valora e comprende as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas. 1
CA3.6 Manifestar respecto na recepción de propostas artísticas escénicas e performativas, interiorizando as normas de respecto de comportamento e mostrando unha actitude positiva. Manifesta respecto na recepción de propostas artísticas escénicas e performativas e mostra unha actitudepositiva. 1
CA4.1 Producir obras propias básicas utilizando as posibilidades expresivas do corpo, o son, a imaxe e os medios dixitais básicos e mostrando confianza nas capacidades propias.

Participa grupalmente no baile dunha muiñeira. Realiza correctamente, alomenos, os pasos de vasco, punta-tacón e diante-detrás.

1
CA4.3 Planificar e deseñar producións culturais e artísticas escénicas e performativas colectivas, traballando de forma cooperativa na consecución dun resultado final que cumpra cuns obxectivos acordados e asumindo diferentes roles, desde a igualdade e o respecto á diversidade.

Participa en grupo na creación e interpretación dunha coreografía  dalgunha obra ou canción elixida libremente) cuxos pasos se reflictan nun traballo.

4
CA4.5 Compartir os proxectos creativos escénicos e performativos empregando diferentes estratexias comunicativas a través de diversos medios e explicando o proceso e o resultado final obtido.

Explica o proceso, dificultades atopadas e resultado final da  creación para o traballo do CA4.3.

4
CA4.6 Manifestar respecto na creación e interpretación de propostas artísticas escénicas e performativas, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva e empática cara á expresión de ideas, sentimentos e emocións dos demais. Manifesta respecto na realización de actividades escénicas e performativas e mostra unha actitude positiva. 1
Lenda: %: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Actividades e instrumentos empregados no REA

Nesta táboa concrétanse as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, e indícanse os instrumentos de avaliación que se poden empregar en cada actividade.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1 - Distinguir propostas artísticas musicais de diferentes xéneros, estilos, épocas e culturas, a través da recepción activa e mostrando curiosidade por estas.

1. Vídeo interactivo: A música tradicional galega. 1. Pasiño a pasiño, muiñeiramos no Camiño!1.2 Camiñamos pola música galega

2. Sentimos o Rondel VI. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.2 Practicamos coa frauta doce!

3. Escoita os instrumentos que soan na Muiñeira de Lugo. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.5 Que instrumentos están a soar?

1. Retroalimentación.

2. Rúbrica de traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

3. Rúbrica de traballo individual.


CA1.3 - Identificar visual e auditivamente, clasificar, describir e representar elementos da música e da linguaxe musical.

1. O xogo de Remi. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.1. A Illa da linguaxe musical.

2. Escolle a resposta correcta. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.1. A Illa da linguaxe musical.

3. Escolla múltiple. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.4 Escoitamos!

4. Escolle a opción correcta. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.4 Escoitamos!

5. Escoita con atención e responde ás preguntas. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos?2.4 Escoitamos!

6. Sopa de letras de instrumentos da música tradicional galega. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.4 Escoitamos!

7. Ritmograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.3 Coñecemos a muiñeira!

1. Retroalimentación.

2. Retroalimentación

3. Retroalimentación

4. Retroalimentación

5. Retroalimentación

6. Retroalimentación

7. Rúbrica de traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.


CA1.6 - Valorar as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais e artísticas musicais, a partir da análise e da comprensión das devanditas manifestacións.

1. Ritmograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.3 Coñecemos a muiñeira!

2. Musicograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.4 Muiñeira vai!

3. Elementos da muiñeira. 4. Reto final: Muiñeiramos!

4. Puntos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

5. Paseos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

6.Roda. 4. Reto final: Muiñeiramos!

7. Muiñeiramos! 4. Reto final: Muiñeiramos!

1. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

2. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

3. Rúbrica xeral do REA.

4. Rúbrica xeral do REA

5. Rúbrica xeral do REA

6. Rúbrica xeral do REA

7. Rúbrica xeral do REA

CA1.7 - Manifestar respecto na recepción de propostas artísticas musicais, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva.

1. Muiñeira de Lugo (Roda e paseo)1. Pasiño a pasiño, muiñeiramos no Camiño! 1.1 Foliada polo Samaín!

2. Musicograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.4 Muiñeira vai!

1. Rúbrica traballo individual.

2. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

CA2.1 - Producir obras propias básicas utilizando as posibilidades expresivas do corpo, o son, a imaxe e os medios dixitais básicos e mostrando confianza nas capacidades propias. 1. Interpretación do ritmo de alborada cun intrumento PAI. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.1 Comezamos a foliada!

1. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

CA2.3 - Utilizar elementos da linguaxe musical para interpretar propostas musicais vocais e instrumentais sinxelas a través da vivencia destes.

1. Interpretación da escala de DóM descendente coa frauta. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.3. Tocamos!

2. Tocamos o Rondel VI. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.2 Practicamos coa frauta doce!

3. Recursos Multimedia.  3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.2 Practicamos coa frauta doce!

1. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

2. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

3. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

CA2.7 - Manifestar respecto na realización de actividades, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva e empática cara á expresión de ideas, sentimentos e emocións dos demais.

1. Elementos da muiñeira. 4. Reto final: Muiñeiramos!

2. Puntos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

3. Paseos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

4.Roda. 4. Reto final: Muiñeiramos!

5. Muiñeiramos! 4. Reto final: Muiñeiramos!

1. Rúbrica xeral do REA

2. Rúbrica xeral do REA

3. Rúbrica xeral do REA

4. Rúbrica xeral do REA

5. Rúbrica xeral do REA

CA3.1 - Distinguir propostas artísticas escénicas e performativas de diferentes xéneros, estilos, épocas e culturas, a través da recepción activa e mostrando curiosidade por estas.

1. Pasos de baile. 1. Pasiño a pasiño, muiñeiramos no Camiño! 1.1 Foliada polo Samaín!

2. Musicograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.4 Muiñeira vai!

1. Retroalimentación.

2. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

CA3.2 - Describir manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas explorando as súas características con interese,  establecendo relacións entre elas, valorando a diversidade que as  xera, así como as principais  profesións vinculadas á creación e interpretación escénica e  performativa, e empregando o vocabulario específico destas. (*)

1. Mapa: Danzas e bailes. 4. Reto final: Muñeiramos! 4.1 O baile e a danza.

1. Rúbrica traballo individual.

CA3.4 - Comparar o significado e os elementos característicos de distintas manifestacións culturais
e artísticas escénicas e  performativas que forman parte do patrimonio de diversas contornas, analizando as canles,  medios e técnicas vinculados a elas, así como as súas diferenzas  e similitudes, e desenvolvendo criterios de valoración propios.(*)

1. Agora vós. 4. Reto final: Muñeiramos! 4.1 O baile e a danza.

1. Rúbrica traballo individual.

CA3.5 - Valorar as sensacións e emocións producidas por diferentes manifestacións culturais e artísticas escénicas e performativas, a partir da análise e da comprensión das devanditas manifestacións.

1. Ritmograma. 3. O Camiño non se anda, dánzase! 3.3 Coñecemos a muiñeira!

2. Elementos da muiñeira. 4. Reto final: Muiñeiramos!

3. Puntos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

4. Paseos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

5.Roda. 4. Reto final: Muiñeiramos!

6. Muiñeiramos! 4. Reto final: Muiñeiramos!

1. Rúbrica traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

2. Rúbrica xeral do REA

3. Rúbrica xeral do REA

4. Rúbrica xeral do REA

5. Rúbrica xeral do REA

6. Rúbrica xeral do REA

CA3.6 - Manifestar respecto na recepción de propostas artísticas escénicas e performativas, interiorizando as normas de respecto de comportamento e mostrando unha actitude positiva.

1. Primeiros pasos da Muiñera de Lugo. 1. Pasiño a pasiño, muiñeiramos no Camiño! 1.1 Foliada polo Samaín!

2. Escoitamos a muiñeira de Lugo. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.4 Escoitamos!

3. Elementos da muiñeira. 4. Reto final: Muiñeiramos!

4. Puntos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

5. Paseos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

6.Roda. 4. Reto final: Muiñeiramos!

7. Muiñeiramos! 4. Reto final: Muiñeiramos!

1. Rúbrica de traballo individual.

2. Rúbrica de traballo individual.

3. Rúbrica xeral do REA

4. Rúbrica xeral do REA

5. Rúbrica xeral do REA

6. Rúbrica xeral do REA

7. Rúbrica xeral do REA

CA4.1 - Producir obras propias básicas utilizando as posibilidades expresivas do corpo, o son, a imaxe e os medios dixitais básicos e mostrando confianza nas capacidades propias. 1. Actividades de baile: Preparando a Muiñeira de Lugo. 2. Antes de camiñar. Revisamos os nosos pasos? 2.2 Movemos o esqueleto!

1. Rúbrica de traballo individual / Rúbrica de traballo en grupo.

CA4.3 - Planificar e deseñar producións culturais e artísticas  escénicas e performativas  colectivas, traballando de forma  cooperativa na consecución dun resultado final que cumpra cuns  obxectivos acordados e asumindo diferentes roles, desde a igualdade e o respecto á diversidade. (*) 1. Muñeiramos! 4. Reto final: Muñeiramos!

1. Rúbrica xeral do REA

CA4.5 - Compartir os proxectos creativos escénicos e performativos empregando  diferentes estratexias comunicativas a través de  diversos medios e explicando o  proceso e o resultado final obtido. 1. Reflexión grupal. 4. Reto final: Muñeiramos! 1. Rúbrica reflexión colectiva.
CA4.6 - Manifestar respecto na creación e interpretación de propostas artísticas escénicas e performativas, interiorizando as normas elementais de comportamento e mostrando unha actitude positiva e empática cara á expresión de ideas, sentimentos e emocións dos demais.

1. Elementos da muiñeira. 4. Reto final: Muiñeiramos!

2. Puntos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

3. Paseos. 4. Reto final: Muiñeiramos!

4.Roda. 4. Reto final: Muiñeiramos!

5. Muiñeiramos! 4. Reto final: Muiñeiramos!

1. Rúbrica xeral do REA

2. Rúbrica xeral do REA

3. Rúbrica xeral do REA

4. Rúbrica xeral do REA

5. Rúbrica xeral do REA

(*) Este criterio de avaliación pertence á UD 4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)