Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA5.1  
Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
Identifica e fai propostas de variables cualitativas e cuantitativas. Pón exemplos de poboación, mostra e individuo. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.2 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional. Organiza os datos dados dunha variable unidimensional e constrúe a táboa de frecuencias. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.3 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos. Interpreta e calcula correctamente as medidas de centralización. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Interpreta a táboa de frecuencias dunha variable unidimensional e aplica
conexións dos datos co mundo real.
PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Resolve problemas de estatística con aplicación ás Ciencias Socias ou a
Economía e analiza de forma crítica a achega da estatística a esas materias.
PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.6  
Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
Organiza os datos dados de forma gráfica. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA5.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións. Elixe a representación gráfica adecuada para describir os datos dados. PE (Non incluída no REA) Estatística 13
CA5.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá. Recoñece información estatística sinxela recollida en medios de comunicación e outros ámbitos. Emprega a linguaxe estatística con precisón e rigor. PE (Non incluída no REA) Estatística 12
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas da programación modelo de PROENS, é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empleados en el REA

A continuación inclúese a relación dos criterios de avaliación, as actividades ou exercicios do REA e os instrumentos empregados para facer unha avaliación formativa.

Criterios de avaliación Actividade ou exercicio (Sección do REA) Instrumento empregado
CA5.1 - Investigar e comprobar conxecturas sinxelas de forma guiada analizando patróns, propiedades e relacións.
  1. Ahora investigamos un poco / Sección 3.3 - Otros gráficos estadísticos
  2. Visualizando la media de un conjunto de datos / Sección 3.4 - Media
  3. Encuentra la moda de un conjunto de datos / Sección 3.4 - Moda
  4. Evalúa tus conocimientos de estadística / Sección 3.5 - Revisando el guion
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible en Geogebra
  3. Autocorrixible en Geogebra
  4. Autocorrixible no REA
CA5.2 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.
  1. Empezamos con algo simple / Sección 3.2 - Tablas de frecuencia
  2. Completando los datos / Sección 3.2 - Tablas de frecuencia
  3. Empezamos con lápiz y papel - Barras / Sección 3.3 - Diagrama de barras
  4. Empezamos con papel y lápiz - Sectores / Sección 3.3 - Diagrama de sectores
  5. Evalúa tus conocimientos de estadística / Sección 3.5 - Revisando el guion
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA
CA5.3 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
  1. Actividad de Geogebra - diagrama de barras / Sección 3.3 - Gráficos, gráficos y más gráficos
  2. Actividad de Geogebra - diagrama de sectores / Sección 3.3 - Gráficos, gráficos y más gráficos
  3. Empezamos con algo simple / Sección 3.4 - Media
  4. Visualizando la media de un conjunto de datos / Sección 3.4 - Media
  5. Empezamos con algo simple / Sección 3.4 - Mediana
  6. Empezamos con algo simple / Sección 3.4 - Moda
  7. Encuentra la moda de un conjunto de datos / Sección 3.4 - Moda
  1. Autocorrixible en Geogebra
  2. Autocorrixible en Geogebra
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Autocorrixible en Geogebra
  5. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  6. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  7. Autocorrixible en Geogebra
CA5.4 - Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
  1. Población muestra e individuo / Sección 3.1 - Terminología
  2. Población, muestra, individuo…y ¡tipos de variables! / Sección 3.1 - Terminología
  3. Redactamos una noticia / Sección 3.1 - Terminología
  4. Ahora investigamos un poco / Sección 3.3 - Otros gráficos estadísticos 
  5. Evalúa tus conocimientos de estadística / Sección 3.5 - Revisando el guion
  1. Autocorrixible no REA
  2. Autocorrixible no REA
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA
CA5.5 - Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
  1. Empezamos con algo simple / Sección 3.3 - Otros gráficos estadísticos
  2. Evalúa tus conocimientos de estadística / Sección 3.5 - Revisando el guion
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible no REA
CA5.6 - Representar conceptos, procedementos e resultados matemáticos usando diferentes ferramentas e valorando a súa utilidade para compartir información.
  1. Empezamos con algo simple / Sección 3.2 - Tablas de frecuencia
  2. Completando los datos / Sección 3.2 - Tablas de frecuencia
  3. Gráficos estadísticos / Sección 3.3 - Gráficos, gráficos y más gráficos
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Autocorrixible no REA
CA5.7 - Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
  1. Redactamos una noticia / Sección 3.1 - Terminología
  2. Probamos con algún desafío interactivo ¿Sabes leer los diagramas de barras? / Sección 3.3 - Diagrama de barras
  3. Probamos con algún desafío interactivo ¿Sabes leer los diagramas de sectores? / Sección 3.3 - Diagrama de sectores
  4. Gráficos estadísticos / Sección 3.3 - Gráficos, gráficos y más gráficos
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible no REA
  3. Autocorrixible no REA
  4. Autocorrixible no REA
CA5.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.
  1. Población muestra e individuo / Sección 3.1 - Terminología
  2. Población, muestra, individuo…y ¡tipos de variables! / Sección 3.1 - Terminología
  3. Redactamos una noticia / Sección 3.1 - Terminología
  1. Autocorrixible no REA
  2. Autocorrixible no REA
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.
  1. Reto 1 / Sección 3.1 - Terminología
  2. Reto 2 / Sección 3.2 - Tablas de frecuencias . Sección 3.3 - Gráficos estadísticos . Sección 3.4 Medidas de centralización
  3. Reto 3 / Sección 4 Luces, cámara y ¡acción!
  4. Reto final / Sección 5 - El estreno
Rúbrica de avaliación
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.
  1. Reto 1 / Sección 3.1 - Terminología
  2. Reto 2 / Sección 3.2 - Tablas de frecuencias . Sección 3.3 - Gráficos estadísticos . Sección 3.4 Medidas de centralización
  3. Reto 3 / Sección 4 Luces, cámara y ¡acción!
  4. Reto final / Sección 5 - El estreno
Rúbrica de avaliación
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.
  1. Reto 1 / Sección 3.1 - Terminología
  2. Reto 2 / Sección 3.2 - Tablas de frecuencias . Sección 3.3 - Gráficos estadísticos . Sección 3.4 Medidas de centralización
  3. Reto 3 / Sección 4 Luces, cámara y ¡acción!
  4. Reto final / Sección 5 - El estreno
Rúbrica de avaliación
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.
  1. Reto 1 / Sección 3.1 - Terminología
  2. Reto 2 / Sección 3.2 - Tablas de frecuencias . Sección 3.3 - Gráficos estadísticos . Sección 3.4 Medidas de centralización
  3. Reto 3 / Sección 4 Luces, cámara y ¡acción!
  4. Reto final / Sección 5 - El estreno
Rúbrica de avaliación
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.
  1. Reto 1 / Sección 3.1 - Terminología
  2. Reto 2 / Sección 3.2 - Tablas de frecuencias . Sección 3.3 - Gráficos estadísticos . Sección 3.4 Medidas de centralización
  3. Reto 3 / Sección 4 Luces, cámara y ¡acción!
  4. Reto final / Sección 5 - El estreno
Rúbrica de avaliación

Feito con eXeLearning (Nova xanela)