Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixes da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nas liñas principais da materia "Matemáticas" de 1º de ESO:

  • Destrezas socioafectivas.
  • Resolución de problemas.
  • Formulación de conxeturas  e razoamento matemático.
  • Establecemento de conexións entre os distintos elementos matemáticos e con outras materias.
  • Relacións coa realidade.
  • Comunicación matemática.
  • Uso de ferramentas tecnolóxicas.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

En relación coa programación didáctica de referencia publicada en PROENS para a materia "Matemáticas" de 1º de ESO, este REA contextualízase nas unidades didácticas "Proporcionalidade", "Funcións. Táboas e gráficas" e "Matemáticas para a vida en sociedade"; que traballan conxuntamente o bloque 1. Sentido numérico, o bloque 3. Sentido espacial, o bloque 4. Sentido alxébrico  e o bloque 6. Sentido socioafectivo.

Contidos Bloque da materia
  • C1.1 - Cálculo.
    • C1.1.1 - Utilización do cálculo para resolver problemas da vida cotiá adaptando a estratexia e o tipo de cálculo ao tamaño dos números.
  • C1.5 - Razoamento proporcional.
    • C1.5.1 - Comprensión e representación de razóns e proporcións en relacións cuantitativas.
    • C1.5.2 - Recoñecemento de magnitudes directamente proporcionais. Cálculo e significado da constante de proporcionalidade directa.
    • C1.5.3 - Comprensión e utilización de porcentaxes na resolución de problemas.

Bloque 1

Sentido numérico

  • C3.2 - Localización e sistemas de representación.
    • C3.2.1 - Localización e descrición de relacións espaciais: coordenadas cartesianas e outros sistemas de representación. Uso de ferramentas tecnolóxicas.

Bloque 3

Sentido espacial

  • C4.1 - Modelo matemático.
    • C4.1.2 - Uso de modelos matemáticos para representar e comprender situacións da vida cotiá.
    • C4.1.3 - Dedución de conclusións razoables sobre unha situación da vida cotiá unha vez modelizada.
  • C4.2 - Variable.
    • C4.2.1 - Comprensión do concepto de variable. Variable dependente e independente.
  • C4.3 - Igualdade e desigualdade.
    • C4.3.1 - Uso da álxebra simbólica para representar relacións lineais en situacións da vida cotiá.
    • C4.3.2 - Identificación e aplicación da equivalencia de expresións alxébricas na resolución de problemas baseados en relacións lineais.
  • C4.4 - Relacións e funcións.
    • C4.4.1 - Aplicación e comparación das diferentes formas de representación dunha relación lineal. Coordenadas cartesianas.
    • C4.4.2 - Identificación de funcións, lineais ou non lineais e comparación das súas propiedades a partir de táboas, gráficas ou expresións alxébricas.
    • C4.4.3 - Modelización das relacións lineais en distintas situacións da vida real.
    • C4.4.4 - Representación da recta a partir da súa ecuación en problemas contextualizados.
    • C4.4.5 - Uso da álxebra simbólica para a representación e a explicación de relacións matemáticas.
    • C4.4.6 - Dedución da información relevante dunha función mediante o uso de diferentes representacións simbólicas.
  • C4.5 - Pensamento computacional.
    • C4.5.1 - Xeneralización e transferencia de procesos de resolución de problemas a outras situacións.
    • C4.5.2 - Identificación de estratexias para a interpretación e a modificación de algoritmos.
    • C4.5.3 - Uso de calculadoras gráficas e software específico para a construción e interpretación de gráficas.

Bloque 4

Sentido alxébrico

  • C6.1 - Crenzas, actitudes e emocións.
    • C6.1.1 - Fomento da curiosidade, da iniciativa, da perseveranza e da resiliencia cara á aprendizaxe das matemáticas.
    • C6.1.2 - Recoñecemento das emocións que interveñen na aprendizaxe, como a autoconciencia e a autorregulación.
    • C6.1.3 - Desenvolvemento da flexibilidade cognitiva para aceptar un cambio de estratexia cando sexa necesario e transformar o erro nunha oportunidade de aprendizaxe.
  • C6.2 - Traballo en equipo e toma de decisións.
    • C6.2.1 - Técnicas cooperativas para optimizar o traballo en equipo e compartir e construír coñecemento matemático.
    • C6.2.2 - Condutas empáticas e estratexias de xestión de conflitos.
  • C6.3 - Inclusión, respecto e diversidade.
    • C6.3.1 - Promoción de actitudes inclusivas e aceptación da diversidade presente na aula e na sociedade.
    • C6.3.2 - Recoñecemento da contribución das matemáticas ao desenvolvemento dos distintos ámbitos do coñecemento
      humano desde unha perspectiva de xénero.

Bloque 6

Sentido socioafectivo

Así, este recurso trata específicamente os seguintes obxectivos da materia:

Obxectivos Descrición
OBX1 Interpretar, modelizar e resolver problemas da vida cotiá e propios das matemáticas aplicando diferentes estratexias e formas de razoamento para explorar distintas maneiras de proceder e obter posibles solucións.
OBX2 Analizar as solucións dun problema usando diferentes técnicas e ferramentas e avaliando as respostas obtidas para verificar a súa validez e idoneidade desde un punto de vista matemático e a súa repercusión global.
OBX4 Utilizar os principios do pensamento computacional organizando datos, descompoñendo en partes, recoñecendo patróns, interpretando, modificando e creando algoritmos para modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz.
OBX5 Recoñecer e utilizar conexións entre os diferentes elementos matemáticos interconectando conceptos e procedementos para desenvolver unha visión das matemáticas como un todo integrado.
OBX6 Identificar as matemáticas implicadas noutras materias e en situacións reais susceptibles de ser abordadas en termos matemáticos, interrelacionando conceptos e procedementos para aplicalos en situacións diversas.
OBX8 Comunicar de forma individual e colectiva conceptos, procedementos e argumentos matemáticos usando unha linguaxe oral, escrita ou gráfica e utilizando a terminoloxía matemática apropiada, para lles dar significado e coherencia ás ideas matemáticas.
OBX 9 Desenvolver destrezas persoais identificando e xestionando emocións, poñendo en práctica estratexias de aceptación do erro como parte do proceso de aprendizaxe e adaptándose ante situacións de incerteza para mellorar a perseveranza na consecución de obxectivos e o gozo na aprendizaxe das matemáticas.
OBX 10 Desenvolver destrezas sociais recoñecendo e respectando as emocións e as experiencias dos demais, participando activa e reflexivamente en proxectos en equipos heteroxéneos con roles asignados para construír unha identidade positiva como estudante de matemáticas, fomentar o benestar persoal e grupal e crear relacións saudables.

A continuación inclúense os descriptores das competencias clave estipuladas pola normativa traballadas neste recurso.

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL3, CCL5
Competencia plurilingüe (CP) CP1, CP3
Competencia matemática e en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) STEM1, STEM2, STEM3, STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD1, CD2, CD3, CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
Competencia cidadá (CC) CC2, CC3, CC4
Competencia emprendedora (CE) CE2, CE3
Competencia en conciencia e expresión cultural (CCEC) CCEC1, CCEC3, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)