Saltar navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación Unidade didáctica (Proens) % (Orientación de Proens)
CA1.1 Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución. Interpreta problemas sinxelos de proporcionalidade recoñecendo magnitudes directamente proporcionais e elaborando representacións de razóns e proporcións en relacións cuantitativas. PE (Non incluída no REA) Proporcionalidade 25
CA1.2 Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas. Resolve problemas sinxelos de proporcionalidade directa calculando a constante de proporcionalidade e aplicando a extratexia apropiada (razón de proporcionalidade ou porcentaxes). PE (Non incluída no REA) Proporcionalidade 35
CA1.4 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Recoñece situacións da vida cotiá susceptibles de ser formuladas e resoltas utilizando proporcións ou porcentaxes comunicando correctamente o proceso. PE (Non incluída no REA) Proporcionalidade 25
CA1.5 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Identifica conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias (tecnoloxía), recoñecendo a achega da proporcionalidade ao progreso da humanidade. PE (Non incluída no REA) Proporcionalidade 15
CA3.4 Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias. Representa correctamente pares de coordenadas nun sistema de coordenadas e tamén calcula as coordenadas de puntos do plano. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 20
CA3.5 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Fai predicións a partir da gráfica ou da ecuación dunha función lineal. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 20
CA3.6 Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade. Representa funcións doutras materias, como por exemplo a ecuación do movemento rectilíneo uniforme e interprétaa. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 10
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos. Identifica as funcións lineais e non lineais. Estuda as propiedades relevantes das funcións a partir das táboas e gráficas. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 20
CA4.6 Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir. Modeliza as relacións lineais en situacións da vida real e representa a recta a partir da súa ecuación. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 20
CA4.7 Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións. Usa software específico para a construción de gráficas e como apoio para xustificar os razoamentos dun problema. PE (Non incluída no REA) Funcións. Táboas e gráficas. 10
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta tres temas é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

A continuación inclúese a relación dos criterios de avaliación, as actividades ou exercicios do REA e os instrumentos empregados para facer unha avaliación formativa.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
CA1.1. Interpretar problemas matemáticos organizando e relacionando os datos dados e elaborando representacións matemáticas que permitan atopar estratexias para a súa resolución.
  1. ¡Ahora te toca a ti!  / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Proporcionalidad directa.
  2. Compra en la pescadería /Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  3. Reto 1: Plan de viaje / Sección 3.1.  Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  4. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3.  Funciones - Mar de funciones.
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible no REA  
  3. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  4. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA1.2. Resolver problemas matemáticos mobilizando os coñecementos necesarios e aplicando as ferramentas e as estratexias apropiadas.
  1. Tarjetas de memoria de proporciones / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Razón y proporción.
  2. Cálculo de la razón de proporcionalidad / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Razón y proporción.
  3. Proporciones  / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Razón y proporción.
  4. Test de proporcionalidad / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Proporcionalidad directa.
  5. El tiburón mako de los porcentajes / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  6. Porcentajes / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  7. Test de porcentajes / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  8. Reto 1: Plan de viaje / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  9. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Autocorrixible no REA
  2. Autocorrixible no REA
  3. Autocorrixible no REA
  4. Autocorrixible no REA
  5. Autocorrixible no REA
  6. Autocorrixible no REA
  7. Autocorrixible no REA
  8. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  9. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA1.4. Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
  1. Relaciona / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Razón y proporción.
  2. ¿Cuáles son directamente proporcionales?Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Proporcionalidad directa.
  3. Completa / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Proporcionalidad directa.
  4. ¡Ahora te toca a ti!  / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  5. Reto 1: Plan de viaje / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  6. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Autocorrixible no REA
  2. Autocorrixible no REA
  3. Autocorrixible no REA
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  6. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA1.5. Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias, recoñecendo a
achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
  1. Relaciona / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Razón y proporción.
  2. ¡Ahora te toca a ti!  / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Proporcionalidad directa.
  3. Reto 1: Plan de viaje / Sección 3.1. Proporcionalidad y porcentajes - Porcentajes.
  4. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Autocorrixible no REA
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  4. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA3.4. Realizar conexións entre diferentes procesos matemáticos aplicando coñecementos e experiencias.
  1. ¿Para qué valen las coordenadas? / Sección 3.2. Coordenadas
  2. ¿En dónde se encuentran? / Sección 3.2. Coordenadas - Plano cartesiano.
  3. Coordenadas / Sección 3.2. Coordenadas - Plano cartesiano.
  4. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  5. Comprobamos lo aprendido / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  6. Reto 2: El mapa / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  7. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible no REA
  3. Autocorrixible no REA
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA
  6. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  7. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA3.5. Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
  1. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.2. Coordenadas - Plano cartesiano.
  2. Coordenadas cartesianas / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  3. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  4. Secretos encriptados / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  5. Reto 2: El mapa / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  6. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Autocorrixible en Geogebra
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  6. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA3.6. Identificar conexións coherentes entre as matemáticas e outras materias recoñecendo a achega das matemáticas ao progreso da humanidade.
  1. Coordenadas cartesianas / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  2. Secretos encriptados/ Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  3. Reto 2: El mapa / Sección 3.2. Coordenadas - Coordenadas.
  4. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Autocorrixible en Geogebra
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
  4. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA4.5. Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.
  1. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de gráficas.
  2. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones expresadas mediante un enunciado verbal.
  3. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de tablas.
  4. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones como expresión algebraica.
  5. Jugando con la pendiente / Sección 3.3. Funciones - Funciones lineales.
  6. Relaciona / Sección 3.3. Funciones - Funciones lineales.
  7. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones lineales.
  8. Actividad de funciones / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  9. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  6. Autocorrixible no REA
  7. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  8. Autocorrixible no REA
  9. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA4.6. Recoñecer situacións susceptibles de ser formuladas e resoltas mediante ferramentas e estratexias matemáticas, establecendo e aplicando conexións entre o mundo real e as matemáticas e usando os procesos inherentes á investigación científica e matemática: inferir, medir, comunicar, clasificar e predicir.
  1. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de gráficas.
  2. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones expresadas mediante un enunciado verbal.
  3. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de tablas.
  4. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones como expresión algebraica.
  5. Actividad de funciones / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  6. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  2. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Autocorrixible no REA
  6. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA4.7. Comunicar información utilizando a linguaxe matemática apropiada para describir, explicar e xustificar razoamentos, procedementos e conclusións.
  1. ¿Es una función o no? / Sección 3.3. Funciones.
  2. ¿Variable dependiente o independiente? / Sección 3.3. Funciones.
  3. Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de gráficas.
  4. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones expresadas mediante un enunciado verbal.
  5. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones en forma de tablas.
  6. ¡Ahora te toca a ti! / Sección 3.3. Funciones - Funciones como expresión algebraica.
  7. Actividad de funciones / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  8. Reto 3: A por el tesoro / Sección 3.3. Funciones - Mar de funciones.
  1. Autocorrixible no REA
  2. Autocorrixible no REA
  3. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  4. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  5. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  6. Exercicio escrito (Exemplo de resolución no solucionario)
  7. Autocorrixible no REA
  8. Autocorrixible no REA  (Resolución no solucionario)
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Reto 1 / Sección 3.1 - Proporcionalidad y porcentajes
Reto 2 / Sección 3.2 - Coordenadas
Reto 3 / Sección 3.3 - Funciones
Rúbrica de avaliación
CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Reto 1 / Sección 3.1 - Proporcionalidad y porcentajes
Reto 2 / Sección 3.2 - Coordenadas
Reto 3 / Sección 3.3 - Funciones
Rúbrica de avaliación
CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Reto 1 / Sección 3.1 - Proporcionalidad y porcentajes
Reto 2 / Sección 3.2 - Coordenadas
Reto 3 / Sección 3.3 - Funciones
Rúbrica de avaliación
CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Reto 1 / Sección 3.1 - Proporcionalidad y porcentajes
Reto 2 / Sección 3.2 - Coordenadas
Reto 3 / Sección 3.3 - Funciones
Rúbrica de avaliación
CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo. Reto 1 / Sección 3.1 - Proporcionalidad y porcentajes
Reto 2 / Sección 3.2 - Coordenadas
Reto 3 / Sección 3.3 - Funciones
Rúbrica de avaliación

Feito con eXeLearning (Nova xanela)