Saltar la navegación

2.1. Criterios e instrumentos de avaliación

Criterios de avaliación e mínimos de consecución

Na seguinta táboa recóllense os criterios de avaliación, os mínimos de consecución que se contemplan para cada criterio, os instrumentos de avaliación previstos e a súa ponderación (en base á proposta de Proens).

Códigos CA Criterios de avaliación (CA)  Mínimos de consecución Instrumentos de avaliación

Unidade didáctica (Proens)

% (Orientación de Proens)
CA4.1 Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.

Comproba sen resolver a corrección das solucións dunha ecuación lineal.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 10
CA4.2 Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).

Comprobar a validez das solucións de ecuacións lineais segundo o contexto do problema. Fai unha análise crítica da solución desde distintas perspectivas.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 10
CA4.3 Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións. Busca a partir dunha relación entre dúas variables dadas (variable dependente e  independente), variables novas que garden a mesma relación. PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 10
CA4.4 Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.

Realiza correctamente as operacións elementais con polinomios.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 30
CA4.5 Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.

Calcula a expresión alxébrica dunha ecuación lineal a partir dun enunciado. Resólvea e interpreta o resultado obtido.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 30
CA4.8 Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.

Identifica e traduce a linguaxe alxébrica (expresións alxébricas ou ecuacións) unha situación da vida real.

PE (Non incluída no REA) Álxebra e ecuacións 10
CA6.1 Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. Recoñece a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.2 Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. Xestiona as emocións propias e desenvolve o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.3 Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. Mostra unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.4 Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. Colabora activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
CA6.5 Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. Participa na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e sendo responsable da propia contribución ao equipo. TI Matemáticas para a vida en sociedade 20
Lenda%: Peso orientativo (o profesorado debe axustalo á súa programación); PE: Proba escrita, TI: Táboa de indicadores 

Ao desenvolver de maneira conxunta dous temas é preciso facer unha media ponderada coas porcentaxes anteriores para o cálculo da cualificación final.

Actividades e instrumentos empregados no REA

Táboa na que se concretan as actividades ou retos empregados no REA do alumnado en relación con cada criterio de avaliación, indicando en cada caso o instrumento de avaliación considerado.

Criterios de avaliación Actividades ou exercicios/ Seccións do REA Instrumentos empregados
Álxebra e ecuacións
CA4.1 - Comprobar a corrección matemática das solucións dun problema.

Sección 1.1, actividade "Arreglamos las páginas"

Sección 3.3, actividades "El Restaurante", "Practica un poco", "Puesto de Helados", "Puesto de Golosinas" e "Otra vez a practicar"

Sección 3.5, actividade "¿Quién tiene más caramelos?"

Sección 3.6, actividade "La caja de ecuaciones"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.2 - Comprobar a validez das solucións dun problema e elaborar respostas coherentes no contexto exposto, avaliando o seu alcance e a súa repercusión desde diferentes perspectivas (de xénero, de sostibilidade, de consumo responsable etc.).

Sección 3.3, actividades "El Restaurante", "Practica un poco", "Puesto de Helados", "Puesto de Golosinas" e "Otra vez a practicar"

Sección 3.5, actividades "Vamos a calcular perímetros" e "El Algebringo"

Sección 3.6, actividades "El monedero abandonado", "El error de cálculo", "Los García", "La carrera de sacos"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Sección 5, actividade "Autoevaluación: Descubrir el número"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA4.3 - Expor variantes dun problema dado modificando algún dos seus datos ou algunha das súas condicións.

Sección 2, actividades "Las operaciones", "Las cuentas" e "La noria"

Sección 3.1, actividade "¿Ecuación o identidad?"

Sección 3.4, actividades "1. Rasca y gana", "Las tarjetas azules", "Las tarjetas rojas" e "Las tarjetas doradas"

Sección 3.5, actividades "Vamos a calcular perímetros" e "Ahora pinta tú"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.4 - Recoñecer patróns, organizar datos e descompoñer un problema en partes máis simples facilitando a súa interpretación computacional.

Sección 1.1, actividades "Arreglamos las páginas", "Adelante y atrás" e "La diana".

Sección 3.1, actividades "Serie 1", "Serie 2", "¿Cómo funciona?", "Y esto, ¿en qué orden va?", "¡Inténtalo de nuevo!" e "¡Una vez más!"

Sección 3.4, actividades "1. Rasca y gana", "Las tarjetas azules", "Las tarjetas rojas" e "Las tarjetas doradas"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA4.5 - Modelizar situacións e resolver problemas de forma eficaz interpretando e modificando algoritmos.

Sección 2, actividade "Los precios"

Sección 3.1, actividades "Serie 1", "Serie 2", "¿Cómo funciona?", "Y esto, ¿en qué orden va?", "¡Inténtalo de nuevo!" e "¡Una vez más!"

Sección 3.2, actividades "Actuación del Gran Mago Cardano", "¿Lo intentamos?", "A: Practica con este truco", "B: Y con este otro" e "C: Y uno difícil".

Sección 3.4, actividades "2. Jugando con el equilibrio", "Practica el equilibrio" e "¡Ahora sin balanza!"

Sección 3.5, actividades "Cada oveja con su pareja" e "El Algebringo"

Sección 3.6, actividades "El monedero abandonado", "El error de cálculo", "El truco del mago", "Los García", "La carrera de sacos", "La caja de ecuaciones"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Sección 5, actividades "Autoevaluación: Resolviendo ecuaciones" e "Autoevaluación: Resolviendo ecuaciones con paréntesis"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA4.8 - Recoñecer e empregar con precisión e rigor a linguaxe matemática presente na vida cotiá.

Sección 3.1, actividades "Serie 1", "Serie 2", "¿Cómo funciona?", "Y esto, ¿en qué orden va?", "¡Inténtalo de nuevo!" e "¡Una vez más!"

Sección 3.2, actividades "¿Lo intentamos?", "A: Practica con este truco", "B: Y con este otro" e "C: Y uno difícil".

Sección 3.4, actividades "2. Jugando con el equilibrio", "Practica el equilibrio" e "¡Ahora sin balanza!"

Sección 3.5, actividades "Cada oveja con su pareja" e "El Algebringo"

Sección 3.6, actividades "El monedero abandonado", "El error de cálculo", "El truco del mago", "Los García", "La carrera de sacos", "La caja de ecuaciones"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Sección 5, actividades "Autoevaluación: Pasos para resolver", "Autoevaluación: Resolviendo ecuaciones" e "Autoevaluación: Resolviendo ecuaciones con paréntesis"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

Matemáticas para a vida en sociedade
CA6.1 - Recoñecer a achega das matemáticas ao progreso da humanidade e a súa contribución á superación dos retos que demanda a sociedade actual.

Sección 3.3, actividades "El Restaurante", "Puesto de Helados" e "Puesto de Golosinas"

Sección 3.4, actividades "2. Jugando con el equilibrio", "Practica el equilibrio" e "¡Ahora sin balanza!"

Sección 3.6, actividades "El monedero abandonado", "El error de cálculo", "El truco del mago", "Los García", "La carrera de sacos", "La caja de ecuaciones"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Sección 5, actividade "Autoevaluación: Descubrir el número"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

Autoavaliación

CA6.2 - Xestionar as emocións propias e desenvolver o autoconcepto matemático como ferramenta para xerar expectativas positivas ante novos retos matemáticos.

Sección 3.1, actividades "Serie 1", "Serie 2", "¿Cómo funciona?", "Y esto, ¿en qué orden va?", "¡Inténtalo de nuevo!" e "¡Una vez más!"

Sección 3.4, actividades "1. Rasca y gana", "Las tarjetas azules", "Las tarjetas rojas" e "Las tarjetas doradas"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA6.3 - Mostrar unha actitude positiva e perseverante aceptando a crítica razoada ao lles facer fronte ás diferentes situacións de aprendizaxe das matemáticas.

Sección 3.2, actividades "Actuación del Gran Mago Cardano", "¿Lo intentamos?", "A: Practica con este truco", "B: Y con este otro" e "C: Y uno difícil".

Sección 3.5, actividades "Vamos a calcular perímetros" e "Ahora pinta tú"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Retroalimentación

Rúbrica de corrección

CA6.4 - Colaborar activamente no traballo en equipo respectando diferentes opinións, comunicándose de maneira efectiva, pensando de forma crítica e creativa e tomando decisións e xuízos informados.

Sección 1.1, actividade "La diana"

Sección 3.5, actividade "El Algebringo"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Rúbrica de corrección

CA6.5 - Participar na repartición de tarefas que deban desenvolverse en equipo, achegando valor, favorecendo a inclusión, a escoita activa, asumindo o rol asignado e responsabilizándose da propia contribución ao equipo.

Sección 1.1, actividade "La diana"

Sección 3.5, actividade "El Algebringo"

Sección 4, actividade "Nuestra propia caseta"

Rúbrica de corrección

Feito con eXeLearning (Nova xanela)