Saltar navegación

3.1. Recomendacións de uso

Orientacións e recomendacións de uso

Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na  aula son:

Selección de placa controladora

Este REA  está deseñado para poder realizarse de modo análogo con dúas placas microcontroladoras Mbot Auriga  (placa do Mbot Ranger) e Micro:bit.

En condición normais  na aula só utilizaredes unha  delas, polo que indicamos que páxinas se poden borrar do REA:

  • No caso de utilizar Mbot Auriga (placa do Mbot Ranger), pódense borrar as páxinas da sección 4 (Microbit:>> "Trabajando con Microbit").Imagen del proceso de borrado de la placa MicrobitNo caso de utilizar Microbit,  pódense borrar as páxinas da sección 4( Auriga: >>"Trabajando con Mbot Auriga")

Imagen de la selección de los contenidos de microbitde

Agrupamentos

Neste REA propóñense actividades individuais e grupais, considerando as seguintes premisas:

  • Recoméndase a creación de grupos de 3-5 alumnos/as, de xeito que elixan, ou se lles asigne polo profesorado un dos retos propostos. Logo terán que expoñer o seu resultado ao resto de compañeiras/os e opcionalmente (se hai tempo suficiente) xuntar os retos, de xeito que a aula estea controlada totalmente polos distintos sistemas  de control creados.
  • O groso do traballo realízase en  actividades grupais onde se pretende que o alumnado traballe de forma cooperativa e colaborativa. Con isto, preténdese que aprendan a coordinarse na realización de tarefas e aumenten a súa autonomía persoal. Búscase que os grupos sexan diversos e heteroxéneos, na procura do traballo en equipo, para que o alumnado aprenda a tomar decisións e accións conxuntamente, promovendo a “democracia de grupo”. Para iso, recoméndase ao profesorado que implemente este REA na súa aula considerando as seguintes pautas:

- Organiza ao teu alumnado  en función das súas diferentes capacidades, para crear equipos nos que cada un pon o seu gran de area, dende os máis proactivos, líderes, organizativos aos máis pasivos, non colaborativos, etc.
- Asigna a cada alumno/a unha función no grupo na que amose as súas capacidades.
- Crea un clima de traballo positivo e participativo, poñendo en valor os progresos e aconsellando nas dificultades.

  •  Tamén existen actividades individuais (multinivel)  que procuran adaptarse a diferentes estilos ou ritmos de aprendizaxe.

Desarrollo da Competencia dixital

Todas as actividades desta REA están pensadas para realizarse en formato dixital, aínda que hai a posibilidade de realizar algunhas de xeito tradicional en papel. O alumnado ten un diario de aprendizaxe dixital, de xeito que vaia reflexionando sobre o proceso. Cumprir co reto final posibilitará aprender ou afianzar no emprego de ferramentas de todo tipo para o deseño 3D, programación, técnicas de construción, seguridade e hixiene no traballo,  edición dixital , etc.

Produto final

O produto final do REA "Todo baixo control" consiste na resolución dun dos retos propostos (3 opcións), de xeito que automaticen a súa aula en función dunha variable física que afecta ao noso benestar na aula (ruido, luz ou temperatura), utilizando unha placa microcontroladora. Unha opción de aumentar os niveis neste REA  é propoñer ó alumnado  que pense nunha variable diferente das expostas e idee un sistema de control para a mesma.

Expoñemos a solución con dúas placas controladoras que poden ter os centros de secundaria públicos de Galicia (Mblock Auriga e Micro:bit), con esta opción pensamos que pode aumentar o número de docentes que podan contar co material preciso con facilidade.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)