Saltar navegación

2. Contextualización curricular

Eixos da proposta didáctica

Esta proposta didáctica está baseada nos eixos da materia "Tecnoloxía e Dixitalización" de 1º de ESO:

  • Aplicación da resolución de problemas mediante unha aprendizaxe baseada no desenvolvemento de proxectos (ABP).
  • Aplicación de estratexias de resolución de problemas, de planificación, de técnicas colaborativas e seguindo un proceso desde a ideación ata a resolución e avaliación do resultado.
  • Incorporación das tecnoloxías dixitais nos procesos de aprendizaxe, na natureza interdisciplinaria propia da tecnoloxía.
  • Colaboración na consecución dos ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible) e á súa conexión co mundo real. En concreto co ODS 7 (enerxía accesible e non contaminante) e o ODS 12 (produción e consumo responsables), potenciado pola reutilización de materiais nos proxectos.
  • Fomento de actitudes como a creatividade, a cooperación, o desenvolvemento tecnolóxico sostible e o emprendemento.

Contidos, obxectivos específicos e competencias clave

Este REA abrangue a Unidade 4 da programación modelo de PROENS da Consellería de Educación e ten os seguintes contidos curriculares:

Contidos Bloque da materia
  • Estratexias, técnicas e marcos de resolución de problemas de electricidade en diferentes contextos e as súas fases.
  • Estratexias de procura crítica de información eléctrica durante a investigación e a definición dos problemas expostos.
  • Emprendemento, resiliencia, perseveranza e creatividade para abordar problemas eléctricos desde unha perspectiva interdisciplinaria.
  • Desenvolvemento tecnolóxico: creatividade, innovación, investigación, obsolescencia e impacto social e ambiental.
  • Tecnoloxía sostible. Valoración crítica da contribución da tecnoloxía á consecución dos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS).
Bloque 1
  • Aplicacións CAD en 2D para a representación de esquemas, circuítos e planos sinxelos.
  • Uso e manipulación de ferramentas básicas. Técnicas de mecanización de materiais na construción de obxectos e prototipos.
  • Respecto das normas de seguridade e hixiene.
Bloque 2
  • Electricidade básica para a montaxe de circuítos físicos ou simulados. Montaxe e/ou simulación de circuítos sinxelos con operadores eléctricos: xeradores, elementos de manobra ou control e receptores. Compoñentes básicos e simboloxía.
  • Deseño de sistemas que incorporen estruturas, mecanismos e circuítos eléctricos sinxelos para a resolución de problemas técnicos. Interpretación, deseño e aplicación en proxecto.
Bloque 3
  • Vocabulario técnico apropiado.
  • Habilidades básicas de comunicación interpersoal. Pautas de conduta propias da contorna virtual, etiqueta dixital.
  • Ferramentas dixitais para a elaboración de documentación técnica relativa a proxectos.
  • Ferramentas de edición e creación de contidos: instalación, configuración e uso responsable.
Bloque 5

Os obxectivos da materia traballados especificamente no REA son:

Obxectivos Descrición
OBX 1 Buscar e seleccionar a información adecuada proveniente de diversas fontes, de maneira crítica e
segura, aplicando procesos de investigación, métodos de análise de produtos e experimentando con ferramentas de simulación, para definir problemas tecnolóxicos e iniciar procesos de creación de solucións a partir da información obtida.
OBX 2 Abordar problemas tecnolóxicos con autonomía e actitude creativa, aplicando coñecementos interdisciplinarios e traballando de forma cooperativa e colaborativa, para deseñar e planificar solucións a un problema ou necesidade de forma eficaz, innovadora e sostible.
OBX 3
Aplicar de forma apropiada e segura distintas técnicas e coñecementos interdisciplinarios utilizando operadores, sistemas tecnolóxicos e ferramentas, tendo en conta a planificación e o deseño previo para construír ou fabricar solucións tecnolóxicas e sostibles que dean resposta a necesidades en diferentes contextos.
OBX 4
Describir, representar e intercambiar ideas ou solucións a problemas tecnolóxicos ou dixitais, utilizando medios de representación, simboloxía e vocabulario axeitados, así como os instrumentos e os recursos dispoñibles, e valorando a utilidade das ferramentas dixitais para comunicar e difundir información e propostas.
OBX 6
Comprender os fundamentos do funcionamento dos dispositivos e aplicacións habituais da súa contorna dixital de aprendizaxe, analizando os seus compoñentes e funcións e axustándoos ás súas necesidades para facer un uso máis eficiente e seguro destes e para detectar e resolver problemas técnicos sinxelos.

As competencias clave e os descritores operativos traballados son:

Competencias clave Clave dos descritores operativos
Competencia en comunicación lingüística (CCL) CCL1, CCL3, 
Competencia plurilingüe (CP) CP2
Competencia matemática, en ciencia, tecnoloxía e enxeñería (STEM) STEM1, STEM2, STEM3, STEM4, STEM5
Competencia dixital (CD) CD5 CD5
Competencia persoal, social e de aprender a aprender (CPSAA) CPSAA1, CPSAA2, CPSAA3, CPSAA4, CPSAA5
Competencia emprendedora (CE)  CE1, CE1,
Competencia da conciencia e expresións culturais (CCEC) CCEC3, CCEC4

Feito con eXeLearning (Nova xanela)