Saltar navegación

Os modos

Modos griegos

Lembrade que no tema da tonalidade, explicamos que a modalidade (o modo) era a colocación de tons e semitóns dentro dunha escala.

A tonalidade e modalidade que coñecemos (Sol M, Mi m, Fa M, etc) só son un tipo dos modos que existían e están relacionados co que se coñece co nome de "música clásica", a música que se compón dende o Barroco ata o s. XX.


Viaxamos ata Grecia para coñecer o asentamento das bases da nosa música.

Pitágoras e o seu grupo de colegas crearon un sistema musical baseado no tetracordio: 4 notas formado por 2 tons e 1 semitón sempre descendentes. 

mi-re-do-si 


Dependendo de onde estivera colocado o semitón terían diferentes modos ou escalas.

re-do-si-la 

do-si-la-sol 


Unindo dous tetracordos simétricos (co semitón no mesmo lugar) obtiveron os modos gregos, que recibiron o nome de antigas provincias gregas:

Dórico

mi-re-do-si-la-sol-fa-mi 

Frigio

re-do-si-la-sol-fa-mi-re 

Lidio

do-si-la-sol-fa-mi-re-do 

Mixolidio

Máis adiante engadiron un 4º modo, no que os tetracordos eran asimétricos (non tiñan o semitón no mesmo lugar) que denominouse Mixolido, por estar moi preto do Lidio.

si-la-sol-fa-mi-re-do-si 


A partir deste 4 modos xurdiron outros 4, ao invertir a orde dos tetracordos, empregando o prefixo hipo- para nomealos.

Hipodórico

la-sol-fa-mi-re-do-si-la 

Hipofrigio

sol-fa-mi-re-do-si-la-sol 

Hipolidio

fa-mi-re-do-si-la-sol-fa 

Hipomixolidio

mi-re-do-si-la-sol-fa-mi 

Feito con eXeLearning (Nova xanela)