Saltar navegación

Modos gregorianos

Modos eclesiásticos ou gregorianos

Tomando como referencia os modos gregos, no s. IX aséntase a base do que será o noso sistema musical actual.

Os modos eclesiásticos ou gregorianos reciben ese nome porque nesa época a Iglesia era a que tiña os medios para compoñer música escrita e polo papa Gregorio Magno, considerado o creador de todo o sistema.
Pero o sistema tamén foi empregado polos trobadores, aínda que foi a Iglesia a que axudou na súa difusión. 

Igual que no sistema grego, hai 8 modos, dos cales os principais reciben o nome de auténticos e os secundarios de plagais, pero neste caso son ascendentes:
Á nota máis importante do modo chámaselle nota finalis, que sería como a nosa tónica, é dicir, a primeira nota;  e a seguinte nota máis importante chámase repercusio, que sería a dominante; é a nota sobre a que se organiza a melodía.

Cada modo auténtico ten un correspondente plagal, e ambos teñen a mesma nota finalis. No modo auténtico a repercusio está a unha 5ª ascendente e no plagal a unha 3ª. 
Hai un recurso nemotécnico para lembrarse de todas as repercusio

La Farola de Laredo= La-Fa-Do-La-Re-La-Re-Do 

A nota Si non era fixa. Para evitar o tritono Fa- Si, considerado o "diabulus in musica", que se consideraba moi desagradable, poñíase un bemol.

Feito con eXeLearning (Nova xanela)