AS HISTORIAS D@S NOS@S

INICIO GUIÓN PREPRODUCIÓN PRODUCIÓN POSTPRODUCIÓN DOCUMENTACIÓN

AS TAREFAS

 

TAREFAS DE NARRATIVA

 

TAREFAS PRINCIPAIS

 

TAREFA 1:

A miña persoa favorita, buscando un protagonista

Enunciado

Fálanos da túa persoa favorita entre as que coñeces personalmente.Por qué a prefires aos demáis? Qué a fai tan especial? Cóntanos a súa historia, cómo a coñeceste e unha anécdota graciosa que lle aconteceu.

Extensión máxima:

1 folio

Recursos necesarios

Folio, lápis e goma

Recomendacións

O profesor orientará aos alumnos nesta busqueda de tal xeito que a persoa elexida teña un interese especial dentro dalgún eido, xa sexa histórico ou humano.

Por exemplo, os avós e os bisavós poden falar do pasado o cal nos abre un abano de posibilidades. Tamén outro tipo de problemáticas contemporáneas son moi enriquecedoras: ter un tío con diversidade cognitiva, un curmá con deficit de audición, unha irmá tráns....

 

TAREFA 2: Documentándonos en primeira persoa

Enunciado:

Unha vez buscado o contexto estamos preparados para falar co noso protagonista e a xente do seu entorno, para documentarnos, agora si de primeira man. Elaboraremos un cuestionario adecuado para poder tirar del anécdotas e historias que nos axuden a explicalo. A técnica que empregaremos é a da entrevista en profundidade. É fundamental deixar constancia destas entrevistas tomando notas e tamén rexistrandoas en video ou audio.

Recursos necesarios

Libreta, lápis, algun medio de rexistro de video ou audio.

Recomendacións

É fundamental unha explicación previa do que supoñen as entrevistas en profundidade (ver apuntes profesor)

 

TAREFAS DE APOIO

TAREFA: Inventa unha historia

Enunciado

Inventa unha historia sobre un destes temas:

- Atopei un can verde

- Teño unha identidade secreta

Recursos necesarios

Folio, lápis e goma

 

TAREFA: Diario

Enunciado

Durante unha semana escribe cada día o que che aconteceu

Extensión: 10 liñas cada día

Recursos necesarios

Folios, bolígrafo

 

TAREFA: Investigación de actualidade

Enunciado

1- Escolle unha noticia que aconteceu esta semana, busca información en internet sobre ela e resposta ás seguintes preguntas:

Qué pasou?

Onde pasou?

Cando pasou?

Quenes son os protagonistas da noticia?

Por qué pasou?

2-Resume en 10 liñas a noticia

Recursos necesarios

Conexión a internet, ordenador, periódicos, folios, lapis e goma

 

TAREFA: Entrevista

Enunciado

Entrevista ao teu compañeiro/a de aula e apunta brevemente as súas respostas, despois fai unha redacción sobre o que che contou.

Extensión: 1 folio

Para facelo primeiro debes redactar qué preguntas lle vas facer, por exemplo:

- Onde naciches?

- Viveches noutras cidades ou vas en verán a outros sitios? Fálame deles

- A que se adican os teus pais?

- Qué é o que che gusta máis facer? Por qué?

- …

Recursos necesarios

Folios, bolígrafo, lapis e goma

Ir arriba

TAREFAS DE PREPRODUCIÓN

 

TAREFAS PRINCIPAIS:

 

TAREFA: plan de traballo

Enunciado

A xestion do tempo é fundamental na organización de proxectos. establece un calendario de traballo viable organizando as tarefas segundo os criterios establecidos nos apuntes. E vaino transformando para adaptalo aos imprevistos que vaian xurdindo.

Recursos necesarios

ordenador, lapis e goma

 

TAREFA 1: Localizacións

Enunciado

Para o teu documental elixe os espazos nos que vas gravar, tanto as entrevistas como os planos recursos. De cada unha das localizacións elabora unha ficha

Recorda que é fundamental que cada ficha conteña alo menos unha foto que mostre con claridade as características da localización.

Recursos necesarios

Ordenador, cámara, lapis e goma

 

TAREFA 2: Listado de materiais

Enunciado

Para o teu documental elabora os seguintes listados:

Lista de entrevistados

Lista de localizacións (onde vas gravar a cada un)

Lista de material

Recursos necesarios

Conexión a internet, ordenador, lapis e goma

 

TAREFAS DE APOIO

TAREFA: Listado de materiais

Enunciado

Elixe un videoclip que che guste e elabora os seguintes listados:

- Lista de personaxes

- Lista de vestiario

- Lista de mobiliario

Recursos necesarios

Conexión a internet, ordenador, lapis e goma

 

TAREFA: A festa de aniversario

Enunciado Planifica a festa do teu aniversario pensandoo dende o eido da produción:

- Listado de convidados

- Busqueda de localización (requisitos)

- Elabora listado de necesidades (catering, atrezzo)

- Calendario e partes do evento (cando se reciben os invitados, cando se sopraran as velas, cando se abrirán os regalos...)

Recursos necesarios

Papel, lapis e goma

Ir arriba

TAREFAS DE PRODUCIÓN

 

TAREFAS PRINCIPAIS

 

TAREFA 1: Fabrica o teu propio plató

Enunciado

Converte as localizacións en espazos óptimos para gravar. Elixe o tipo de iluminación e traballa con ela. Busca os fondos neutros e localiza as fontes de iluminación natural (porta, ventá). Xenera luz de recheo para iluminar as sombras coa axuda dun papel albal enrugado, unha plancha de porexpan ou ate un folio branco.

Recursos necesarios

Plastico de burbulla, papel albal, folios e corcho de porexpan.

TAREFA 2: Planifica as tuas entrevistas

Enunciado

Xa pensaches onde ías colocar a cámara é que tipo de plano obterás dende alí? Este é o momento. De cada unha das entrevistas deseña unha planta de cámara e debuxa o plano obtido dende cada un dos tiros de cámara.

Recursos necesarios

papel, lapis e goma

Recomendacións

Consultar os apuntes referentes a posta en escea e planificación.

TAREFA 3: rodando

Enunciado

Antes de entrar a rodar estaría optimo facer unha proba das rutinas a desenvolver. Algo tan sinxelo como cando se le a claqueta, e quen da as voces de acción.

Recursos necesarios

Unha claqueta que se pode sustituir por un folio e unha palmada pra dar o chack.

Recomendacións

Consultar os apuntes referentes a posta en escea e planificación.

 

TAREFAS DE APOIO:

 

TAREFA: Os tipos de planos e ángulos I

Enunciado

Por equipas e, tomando como referencia as fotografías de exemplo dos tipos de plano e angulacións, busca en internet outras similares.

Recursos necesarios

Conexión a internet, ordenador, lapis e goma

Recomendacións

Para axudarche na pescuda podes escreber no buscador palabras chave como: muller/home, amigos, western, paisaxe, fraga, deserto…

TAREFA: Os tipos de planos e ángulos II

Enunciado

Por equipas e, tomando como referencia as fotografías de exemplo dos tipos de plano e angulacións, fotografa ti persoas, obxetos e paisaxes. Fai unha fotografía por cada tipo de plano e ángulo.

Recursos necesarios

Cámara dixital, teléfono móvil con cámara.

Recomendacións

 

TAREFA: Os tipos de planos e ángulos II

Enunciado

Por parellas. Un dos compoñentes da parella mirará ao compañeiro a traves do cadro que queda xuntando o pulgar e o indice das duas mans en forma de duas Ls invertidas. Intentará daquela obter un plano xeral, un plano medio con angulación normal, outro en picado e outro en contrapicado, un primeiro plano e un plano detalle dun ollo. Con cada un dos planos describirán que relación establecen coa persona encadrada, se están cómodos ou incómodos se se sinten cercanos ou distantes...

Recursos necesarios

Recomendacións

Este exercicio funciona moi ben para entender a intimidade do primeiro plano ou a vulnerabilidade do picado, compre deixar espazo aos rapaces para que poidan percibir esto claramente.

TAREFA: Fai un Storyboard

Enunciado:

Un Storyboard é coma un cómic. Onde as historias contanse con imaxes. Busca unha historia sinxela, se non se che ocorre outra pensa nunha persoa no deserto que se lle acabou a auga da cantimplor. Ao fondo ve un exhuberante lago mais cando se achega non era mais que unha ilusión.

Recursos necesarios

Papel, lapis e goma

Recomendacións

É importante que se teña en conta para esta ou calqueira outra historia, que se teña en conta a tipoloxía dos planos e as súas posibilidades descriptivas e expresivas. Por exemplo para ver que a cantimplora está baleira precisaremos un plano bastante curto.

TAREFA: Visionado e identificación de planos, ángulos e movimentos de cámara

Enunciado

Imos identificar os diferentes elementos da linguaxe audiovisual visionando na aula breves fragmentos de diferentes películas.

O mestre entrega a cada alumno unha táboa con dúas columnas, na da esquerda van numerados os planos que aparecen na peza e á da dereita vai en branco para que eles completen o nome do plano, ángulación e movimento de cámara que observen.

Cada peza proxectarase 3 veces, os alumnos apuntarán nun folio os nomes dos planos que atopen:

1.Visionado fragmento filme X. Identifica os tipos de plano

2.Visionado fragmento filme X. Identifica os tipos de ángulo

3.Visionado fragmento filme X. Identifica os movimentos de cámara

Recursos necesarios

Conexión a internet, ordenador ou reprodutor de DVD, proxector, fotocopia da lista de planos, lapis e goma

Recomendacións

Para os filmes buscaranse os que teña disponibles o centro ou o mestre. Para empezar aconséllase utilizar fragmentos sinxelos con planos de longa duración, para que os alumnos se vaian acostumando a ver os diferentes tipos de plano, ángulos e movimentos. Póderíase facer unha segunda ronda de visionados con pezas máis rápidas en complexas para aumentar a dificultade e o desafío.

TAREFA: O reloxo de Millerson

Enunciado

En grupos de tres, un será o talento ( o que posará para as fotos), outro tirará as fotos e o terceiro moverá unha linterna (a do móvil vale tamén) ao redor do talento seguindo as franxas horarias dun reloxo. Correspondese as 12 coa parte superior do cráneo, as 3 e as 9 coas duas orellas e as 6 co queixo. Haberá de facerse unha foto para cada unha das horas. Unha vez rematado o plano vertical pode repetirse o exercicio no plano horizontal considerando que as 12 é o náriz e as 6 na caluga.

Recursos necesarios

Cámara e linterna.

Recomendacións

Unha vez rematadas as fotografías compriría un análise de como cambia o rostro da persoa en función de onde o iluminamos, por exemplo dicir que cando iluminamos dende abaixo os rasgos adoitan ter un aspecto algo "terrorífico".

Ir arriba

TAREFAS DE POSTPRODUCIÓN

 

TAREFAS PRINCIPAIS

 

TAREFA 1:Visionado de material

Enunciado

Neste punto xa terás gravado todo o preciso para a túa peza. É o momento de recapitular e repensar todo o que tes. Mais que é o que tes? podes contar unha historia co gravado ou pola contra falta algún plano fundamental?

Para iso tes o visionado. Esta é a etapa onde mirarás todos os teus arquivos de vídeo e realizarás unha serie de listasxes que valeran para identificar os arquivos (onde están e como se chaman)para poder atopalos logo, transcribindo o que neles se conta e apuntando as características que teñen, se están ben de son e de imaxe. Estes listaxes os empregarás logo na seguinte etapa

Recursos necesarios

Ordenador e papel e lápiz (se se quere facer os listaxes de xeito analóxico)

 

Recomendacións

A etapa do visionado esixe un rigor metodolóxico importante

 

TAREFA 2:Guión de montaxe

Enunciado

Unha vez organizado o material compre ordenalo para contar unha historia e esta historia comeza na cabeza. organiza o material de video usando o formato dunha escaleta (ver apuntes) para que todo teña sentido e unha vez organizado o material e o momento de facelo real, emprega para esto un programa de edición de vídeo os mais sinxelos xa valen e reorganiza o material tal e como o teñas deseñado

Recursos necesarios

papel lapiz ordenador e editor de video

 

Recomendacións

Existen multiples opcións en canto a edición de vídeo dende os programas profesionais como o premiere o avid ou o final cut moito mais complexos ate outro tipo de programas mais sinxelos a nivel usuario e incluso aplicacións ou editores de video online que resultan do mais sinxelo.

TAREFAS DE APOIO

TAREFA :Elabora o teu video con googlefotos

Enunciado

Sube as túas imaxes e crea un video engadindo unha música que lle aporte expresividade ao conxunto

Recursos necesarios

Ordenador e conexion a internet

 

 

 
Ir arriba