4.- Webquest: "Na defensa do comercio local"
Webquest "Na defensa do comercio local"
Introducción
![Tenda de barrio Icona dunha tenda de barrio](tenda1.png)
O comercio local xoga un papel moi importante nas nosas vidas. Da vida aos habitantes do barrio onde nos atopamos e diferénciase das grandes superficies principalmente polas súas materias primas, pola cercanía e por un trato máis amable e personalizado.
Os grandes problemas aos que se enfrenta son moitos, pero podemos agrupalos en dous:
1.- A proliferación de grandes superficies ou hipermercados con ofertas estrela, posibilidades de financiación, servizo de gardería...
2.- A aparición e desenvolvemento de novas tecnoloxías como a compra e venda por Internet
Tarefa
Formaremos grupos de 4 alumnos e cada un deles deseñará unha CAMPAÑA PUBLICITARIA para concienciar á poboación da importancia do comercio local para a supervivencia como barrio.
As accións previas á campaña publicitaria:
Analizar o comercio local do barrio e cantas tendas lembran de cada tipo: zapaterías, mercerías, comestibles, froiterías, panaderías... Que idades teñen os actuais dependendes ou donos?.. Coñecen algunha que pechase recentemente ou vaia a facelo en breve?... Hai algún hipermercado ou gran superficie pola zona?...
A CAMPAÑA PUBLICITARIA constará de :
- Un cartel publicitario e en formato dixital con un lema ou slogan a favor do comercio local. O cartel imprimirémolo e colocaremos algúns polo barrio. O cartel dixital o publicaremos no blog do colexio.
- Un tríptico cos motivos polos que debemos mercar no comercio local e por que é mellor que facelo nunha gran superficie ou por internet.
Proceso
Cada "equipo de traballo" estará formado por catro membros que se repartirán estos roles:
-Coordinador/a: É quen define os obxectivos do grupo e coordina a toma de decisións. Tamén chamado líder ou responsable. Transmite seguridade, confianza e cohesión ao grupo.
- Investigador/a: O estudio das fontes son a súa principal fortaleza: estudos, análises,..., etc. Parte da súa función é extraer información que aplicará ao proceso actual. Soe ser un bo comunicador e un excelente analista das situacións.
- Creativo/a: persona chea de ideas e é quen de aportar suxestións e opinións. É imaxinativo, innovador e curioso.
- Deseñador/a: é o encargado de darlle forma ao cartel publicitario e á estrutura do tríptico.
Cada un exercerá o seu rol pero todas as propostas serán debatidas internamente entre os catro membros do grupo para poder elixir o mellor cartel tríptico con ideas de todos e todas.
Recursos
- El comercio local: Importancia y definición (en castelán)
- El comercio local y la vida de los barrios (en castelán)
- Entrevista sobre solucións ao comercio local (en castelán)
Servizos web para realizar o cartel dixital:
Avaliación
Para avaliar o traballo, fixarémonos nos seguintes aspectos:
- Utilización dos recursos da rede.
- Exposición clara das ideas que se queren comunicar.
- Utilización correcta da lingua galega.
- Viabilidade e concreción do tríptico realizado.
- Funcionamento e relación entre os catro membros do grupo.
- Composición e estética do cartel publicitario.
Rúbrica:
|
CATEGORIA |
4 puntos |
3 puntos |
2 puntos |
1 punto |
Contido e precisión |
Toda a información do triptico é axeitado. |
99-90% da información do triptico é axeitado. |
89-80% da información do triptico é axeitado. |
Menos do 80% da información do triptico é axeitado. |
Escritura-Gramática |
Non hai erros gramaticais no texto do tríptico |
Non hai erros gramaticais no texto do tríptico despois da revisión por parte do mestre. |
Hai 1-2 erros gramaticais no texto do tríptico aínda despois da revisión por parte do mestre. |
Hai 3 ou máis erros gramaticais no texto do tríptico aínda despois da revisión por parte do mestre |
Coñecemento gañado |
Todos os alumnos do grupo poden argumentar a información que contén o tríptico e o proceso técnico usado para crealo. |
Todos os alumnos do grupo poden argumentar a maioría da información que contén o tríptico e o proceso técnico usado para crealo. |
Só algúns alumnos do grupo poden argumentar a información que contén o tríptico e o proceso técnico usado para crealo. |
Varios alumnos do grupo parecen ter pouco coñecemento sobre a información que contén o tríptico e procesos técnicos usados no deseño do mesmo. |
Deseño (gráficos) |
O deseño dos trípticos vai ben co texto e hai unha boa combinación de texto e gráficos. |
O deseño dos trípticos vai ben co texto, pero hai elementos que se desvían do obxectivo. |
O deseño vai ben co título e a temática, pero hai moi poucos e o tríptico parece ter un "texto pesado" para ler. |
Os gráficos do deseño do tríptico non van co texto, e aparentan ter sido escollidos sen ningún orde. |
Atractivo |
O cartel publicitario é excepcionalmente atractivo en termos de deseño, distribución e orden. |
O cartel publicitario é atractivo en termos de deseño, distribución e orden. |
O cartel publicitario é relativamente atractivo aínda que pode estar un pouco desordenado. |
O cartel publicitario é bastante desordenado ou está moi mal deseñado. Non é nada atractivo. |
Uso do tempo de clase |
Usou ben o tempo durante cada periodo de clase. Puxo énfase en realizar o traballo e nunca fixo perder o tempo a outros. |
Usou ben o tempo durante cada periodo de clase. En xeral, puxo énfase en realizar o traballo e nunca fixo perder o tempo a outros. |
Houbo certo énfase en realizar o traballo, pero ocasionalmente distraía a outros. |
Non usou o tempo de clase para realizar o traballo ou distraía con frecuencia a outros. |
Esta rúbrica está inspirada libremente na ferramenta web Rubistar.
Conclusións
O comercio local é valioso porque:- Repercute directamente en tí (as gañancias revirten directamente no barrio).
- Xeran emprego.
- Dan identidade ao barrio (animan a vida cotiá, dan ambiente e personalidade ás rúas).
- Son os teus veciños.
- Calidade, calidez e trato.
- Están en certa medida desfavorecidos polas Leis para competir en igualdade de condicións coas grandes superficies.
- Sol lugares de encontro e fortalece as relacións entre veciños.
- Supón un compromiso e aposta persoal sobre a marcha da economía e o mundo.
Licenciado baixo a Licenza Creative Commons Recoñecemento Non-comercial Compartir igual 4.0